Zit zo'n 2005 nou lekker?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rhazer-31
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 04 jun, 2004 15:59
Locatie: 's-Gravendeel

Zit zo'n 2005 nou lekker?

Bericht door rhazer-31 »

Hee, allen die de eer hebben gekregen de zetel van de 2005 hebben mogen betreden..

We hebben het al een tijdje over de 2005, over hoe mooi en snel en andere specificaties... Maar wat ik me afvraag is: Zit het nou lekker???
En bovenal, is het ruim genoeg? want met mijn 1.97 meter kan ik mijn benen zeker niet helemaal strekken in mijn '97er..
Is daar een oplossing voor gemaakt in het nieuwe model?
En hoe is ze kwa comfort?
Dat zou ik wel eens willen weten van jullie in plaats van de televee en andere automedia die meestal positiever doen overkomen dan het daadwerkelijk is :blahblah:

Rien
Eerst een witte 3.8 SN95, toen een zilveren 4.6 SN95. (verleden tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
Gebruikersavatar
EriccB
Berichten: 185
Lid geworden op: do 28 okt, 2004 20:49

Bericht door EriccB »

Ik heb er nu twee keer in gezeten en daarvan was ik behoorlijk onder de indruk. Niet alleen van zijn schoonheid, maar vooral ook van de grote sprong die de hele atmosfeer in de auto heeft gemaakt. Hij is ook een stuk ruimer (met name de beenruimte is verbeterd), alles zit lekker onder handbereik en de stoelen zijn lichtjaren vooruit vergeleken met de vorige.

Wat ik mis is axiale verstelling van het stuur (kan alleen omhoog/omlaag). Ander punt is de beperkte optielijst. Ik mag graag zaken als climate control, Xenon, stoelverwarming, dat soort dingen hebben. Van oorsprong is een Mustang natuurlijk geen luxe wagen, maar dit is 2005 en dan moet je dat soort dingen bieden vind ik.

Over het weggedrag hoor ik niets dan lof, helaas heb ik zelf nog niet kunnen rijden. Vrienden van me in de VS wel en die zijn net zo enthousiast als de pers. Hij is duidelijk stugger dan een standaard SN95, maar niet zo plankhard als een verlaagde. Verder stuurt-ie een stuk directer en zijn de remmen beter. Nou zijn dat geen grote prestaties, want laten we eerlijk zijn dat waren ook wel punten die echt veel beter konden. Het de bodemplaat is volledig nieuw ontwikkeld, oorspronkelijk gebaseerd op het die van de Lincoln LS, maar uiteindelijk hebben ze er zoveel aan veranderd dat Ford het nu als een nieuwe bodemplaat beschouwt. Hoewel ze opnieuw een starre achteras hebben toegepast beweert Ford bij hoog en bij laag dat je dat niet of nauwelijks merkt. Persoonlijk neem ik dat maar met een korreltje zout. De gewichtsverdeling voor/achter is (bij de GT dan) verbeterd van 57/43 tot 52/48. Dat is wel iets dat je zeker moet merken. Over de motoren is je vast al bekend dat die weer in vermogen zijn gestegen, maar wat ik zelf nog veel interessanter vind, de automaat heeft voortaan 5 trappen.

Al met al veel om enthousiast over te zijn dus. Ik kijk uit naar de dag dat ik er zelf eens een rondje in kan sturen. Het zal ongetwijfeld nooit 's werelds best sturende sportwagen worden, want net als voorheen blijft het budget de basis voor alles. Maar dattie stukken beter is dan wat we de afgelopen 25 jaar hebben gezien dat staat wel vast. De nuance zal zitten in hoeveel beter. En wat dat betreft heb je de gemiddelde Amerikaan sneller overtuigd dan de Europeaan, dus enige scepsis bij al die lovende woorden is altijd gezond.
Laatst gewijzigd door EriccB op zo 21 nov, 2004 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

xenon

Bericht door Hennie »

Een kennis van me in de US heeft er inmiddels ook 1 en die roept over de auto, in alle opzichten, nu is dat niet zo vreemd, het commentaar komt meestal pas als er een jaar in gereden is of er een verbeterde versie uitkomt, want zoals altijd gebleken is zijn de 1e modeljaren niet de beste.
Ik heb begrepen dat xenon verlichting wel in de optie lijst opgenomen gaat worden.
en climate control, heated mirrors, en IRS zouden eigenlijk ook wel op de optie lijst thuis horen denk ik.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”