1995 Mustangs van Hessing

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door Mack »

Volgens mij heeft Hessing altijd Mustangs geleverd, maar als incidentele gevallen? Er stond laatst in het "mustang-gespot"-gedeelte een Hessing-Mustang van 05-09 met schade, toch?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door Eric »

Hessing was tot een aantal jaren geleden officieel distributeur van USA Ford in Nederland. Op een gegeven moment zijn ze die status kwijt geraakt en verder gegaan als grijs importeur. Als je maar betaalde konden ze dus altijd wel een nieuwe Mustang voor je regelen. Daarbij hadden gedurende een bepaalde periode contracten met een aantal reguliere Nederlandse Ford dealers die voor Hessing als Ford USA dealer optraden.

"Officieel geleverd" is een beetje een wazig begrip. Ik zou zeggen alle auto's die ze rechtstreeks bij de fabriek hebben besteld en (al dan niet via hun dealers) hebben afgeleverd ten tijde van hun officiele distributieschap daar onder vallen.

Je kunt het ook wat strakker definieren tot alleen de auto's die onder een Nederlandse typegoedkeuring zijn geleverd. Dat zijn van de SN95 alleen de model 95 V6 coupés en GT Cabrio's die ze verkochten tussen 1995 en 1997. Alle latere exemplaren plus alle S197's zijn op individuele toelating geleverd, via de Duitsland/TuV route.
pershing22
Berichten: 140
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 13:55
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door pershing22 »

Ericc B schreef:Hessing was tot een aantal jaren geleden officieel distributeur van USA Ford in Nederland. Op een gegeven moment zijn ze die status kwijt geraakt en verder gegaan als grijs importeur. Als je maar betaalde konden ze dus altijd wel een nieuwe Mustang voor je regelen. Daarbij hadden gedurende een bepaalde periode contracten met een aantal reguliere Nederlandse Ford dealers die voor Hessing als Ford USA dealer optraden.

"Officieel geleverd" is een beetje een wazig begrip. Ik zou zeggen alle auto's die ze rechtstreeks bij de fabriek hebben besteld en (al dan niet via hun dealers) hebben afgeleverd ten tijde van hun officiele distributieschap daar onder vallen.

Je kunt het ook wat strakker definieren tot alleen de auto's die onder een Nederlandse typegoedkeuring zijn geleverd. Dat zijn van de SN95 alleen de model 95 V6 coupés en GT Cabrio's die ze verkochten tussen 1995 en 1997. Alle latere exemplaren plus alle S197's zijn op individuele toelating geleverd, via de Duitsland/TuV route.

Klopt, ik weet dat Hessing ook Particulier auto's verkocht nadat ze hun Dealership status zijn kwijt geraakt. Ik zou graag willen weten van Hoevéél Mustang ze heben geïmporteerd, en of het aleen maar Mustang waren? mischien hebben ze nog wel een bootlading mercury's & Lincoln's binnen geaald. :smart:
Groetjes, Stefan.
'' If Your dad has a Mustang, You're the Coolest Kid on School '' ! - Jay leno

1996 Mustang V6 Coupe automaat , een echte hessing auto !

Het Hessing Mustang Topic : http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=7&t=20409" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door 72grande »

Nou, dat laatste hebben ze zeker, en nog heel veel meer dan dat. Heb je deze bedrijfsfolder al gezien?

viewtopic.php?p=235647#p235647
Marc
pershing22
Berichten: 140
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 13:55
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door pershing22 »

is het mischien mogelijk om mischien de originele window sticker van mijn mustang terug te vinden?
Ik ga zondag naar de King cruise, en ik zou graag het papier werk en documenten er bij laten zien ? :roll:
Groetjes, Stefan.
'' If Your dad has a Mustang, You're the Coolest Kid on School '' ! - Jay leno

1996 Mustang V6 Coupe automaat , een echte hessing auto !

Het Hessing Mustang Topic : http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=7&t=20409" onclick="window.open(this.href);return false;
pershing22
Berichten: 140
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 13:55
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door pershing22 »

Ik kwam voroge week Zondag op weg naar Muziek in de Wielen bij Arnhem de Gele GT Coupe tegen! Man, wat een mooie wagen, blaaste mij met 140 KMP voorbij, en dat in een regen van heb-ik-jouw-daar :lol: heb nog even achter hem gehangen maar ik moest afslaan.
Groetjes, Stefan.
'' If Your dad has a Mustang, You're the Coolest Kid on School '' ! - Jay leno

1996 Mustang V6 Coupe automaat , een echte hessing auto !

Het Hessing Mustang Topic : http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=7&t=20409" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door Eric »

pershing22 schreef:is het mischien mogelijk om mischien de originele window sticker van mijn mustang terug te vinden?
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Deze auto's waren Canadese spec en ik heb geen idee of voor die markt uberhaupt ook window stickers werden gemaakt. En als ze er al op zaten dan liggen ze waarschijnlijk al 18 jaar ergens onderop de gemeentelijke vuilnishoop van De Bilt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door Neko- »

Ik heb voor die van mij destijds wel iemand gevonden die reproducties maakte... Maar daar was ie wel specifiek in welke modellen hij aannam... Alleen GT, alleen bepaalde bouwjaren... van dat soort gedoe.

Afbeelding

Het was ook zwaar beperkt tot de gegevens qua opties en specificaties van de auto die je zelf al bekend had en kon aanleveren.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
pershing22
Berichten: 140
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 13:55
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door pershing22 »

Zo'n Marti Raport is echt ontzettend gaaf ! :ok:

Zou echt geweldig zijn als Ford ook Hun Archief behield voor mensen Zoals Kevin Marti, zoadat we de Informatie Kunnen Delen voor de SN95 Mustang, zoals die van 1967 - 1979, want Ford had helaas al het archief van 1964 - 1966 vernietigd :cry:
Groetjes, Stefan.
'' If Your dad has a Mustang, You're the Coolest Kid on School '' ! - Jay leno

1996 Mustang V6 Coupe automaat , een echte hessing auto !

Het Hessing Mustang Topic : http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=7&t=20409" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door Eric »

Ik heb mijn VIN sticker teruggevonden:

Afbeelding

En een plaatje van de dag dat ik hem ging ophalen, 19 februari 1997 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door Mack »

Wat ben je ermee van plan, Eric?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door Eric »

Mack schreef:Wat ben je ermee van plan, Eric?
Beetje opknappen 8)
Gebruikersavatar
PersMustang
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 17 jun, 2005 21:06
Locatie: Schelluinen

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door PersMustang »

Had je de NH-PD-21 al op je lijst staan?
Dat was m'n vorige daily driver, originele Hessing ook.
'71 Mustang 351Cl 2V Sportsroof 'Mach1'
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD

Leef& Geniet!
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door Mack »

Eigenlijk houd ik die lijst al een tijd niet meer bij :oops:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
pershing22
Berichten: 140
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 13:55
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: 1995 Mustangs van Hessing

Bericht door pershing22 »

Geweldige foto Eric, echt Mooi om te zien ! :ok:
Groetjes, Stefan.
'' If Your dad has a Mustang, You're the Coolest Kid on School '' ! - Jay leno

1996 Mustang V6 Coupe automaat , een echte hessing auto !

Het Hessing Mustang Topic : http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=7&t=20409" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”