Regelgeving sequential taillights

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
UNTAMED67
Berichten: 377
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 22:24
Locatie: België - O-Vl

Regelgeving sequential taillights

Bericht door UNTAMED67 »

Iemand idee van wat mag en niet mag aangaande sequential knipperlichten in België ?

De nieuwe mustang heeft ze in EU niet en in US wel.
Daar is alle plastic en leds rood, hier witte plastic met rode DRL in de 6 tail lights en naast rode, oranje knipperlicht in de uiterste links en rechts.

Wat als we die oranje vervangen door rood en er een sequential kit achter plaatsen ?
1) Technisch haalbaar ?
2) Toegelaten ?
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door Rams »

In Nederland zijn rode sequentials toegestaan. In Belgie zijn rode knipperlichten toegestaan dan zal sequential ook wel mogen.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
UNTAMED67
Berichten: 377
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 22:24
Locatie: België - O-Vl

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door UNTAMED67 »

Iets gevonden !

Autokeuring :
Hoofdstuk IV CONSTRUCTIE
art 28.2.1.b.6
Kleur richtingaanwijzer : naar achter rood of oranje !!!

En dan dit :
De frequentie van de knipperingen moet gelegen zijn tussen 60 en 120 periodes per minuut. De kleur van deze lichten moet wit of oranje naar voren en rood of oranje naar achteren zijn. Een uit twee dezelfde zijde geplaatste lichten bestaande richtingaanwijzer is toegelaten indien het verspringen van deze lichten van gelijke frequentie is.

Gelijke frequentie is dus voor interpretatie vatbaar:
1 ) niet sequentieel
2) sequentieel ok als de periodes per minuut worden gerespecteerd.
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door Eric »

Dat zou je idd zo kunnen uitleggen dat sequentieel is toegstaan.

Er staat echter ook "twee". Als je het heel letterlijk leest zijn 3 lampen dus niet toegestaan. En je hebt er helaas 3 nodig voor het mooie sequential effect...
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door Craneman »

Dat kan ook nog anders opgevat worden. Want hebben ze het nu over 2 separate knipperlichten? Je hebt er 3, maar die zitten in 1 unit.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Gebruikersavatar
UNTAMED67
Berichten: 377
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 22:24
Locatie: België - O-Vl

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door UNTAMED67 »

Craneman schreef:Dat kan ook nog anders opgevat worden. Want hebben ze het nu over 2 separate knipperlichten? Je hebt er 3, maar die zitten in 1 unit.
You've got a point....Benieuwd of politie zich zou bezig houden met iemand te stoppen wegens sequential...Is dan al eerder pesten of uit verveling...
Als ik het doe komt het wetsartikel in ieder geval in m'n handschoenkastje... :mrgreen:
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door Craneman »

Denk niet dat ze daar moeilijk over gaan doen, maar aan de andere kant zijn de wetsdienaren aan jullie kant van de grens niet misselijk als het om handhaving tbv zwaar transport of mobiele kranen gaat. :evil:
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
mustang 1968
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 15:35
Locatie: Herselt

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door mustang 1968 »

De rode lichten zijn door Europa niet goedgekeurd op de nieuwe mustang.
Dus ik denk dat je bij je eerste technische controle hiermee problemen gaat hebben. Want in de rode zal geen CE keurmerk staan en dus verboden.
Wil je dit wel, dan moet je zoal elke ingevoerde Amerikaanse wagen een keuring alleenstaand geval doorlopen.
Ook dat de drl's niet de 3 ledstrips in de koplamp mogen zijn is belachelijk van Europa.
Gebruikersavatar
UNTAMED67
Berichten: 377
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 22:24
Locatie: België - O-Vl

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door UNTAMED67 »

Wat worden die drie LED strips vooraan dan wel volgens jou ?
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door Craneman »

Richtingaanwijzers komen in de koplampen, dus mogelijk dat de ledstrips dat worden. Of andere units waarin de richtingaanwijzer aan de buitenkant zit. De drl komt boven de mistlampen.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
cclement
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 jun, 2016 08:25

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door cclement »

Heeft iemand enig idee waar ik voor de Mustang 2015 en kit voor sequential taillights kan kopen?

gr Cor
Gebruikersavatar
UNTAMED67
Berichten: 377
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 22:24
Locatie: België - O-Vl

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door UNTAMED67 »

Hier vind je alle info :
http://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=38434 (lid zijn om foto's te zien)
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Regelgeving sequential taillights

Bericht door philip »

Ik ga volgende week naar de keuring met mijn nieuwe sequentials maar ik denk niet dat het een probleem zal zijn.
Maar moest dat nu het enige puntje zijn waar ze over vallen en me afkeuren, dan zal ik heel erg tevreden zijn :mrgreen:
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”