APK regels gewijzigd! Alles van 50 jaar en ouder APK vrij!

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: APK regels gewijzigd! Alles van 50 jaar en ouder APK vrij!

Bericht door Ando »

Gewoon naar een goede garage gaan. Ik heb nooit problemen en de laatste keer een steekproef, ook probleemloos. Voor mij is APK meer een feest, alles even nalopen, vetnippels volpompen, even wat overleg met 'gelijkgestemden', niks mis mee.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: APK regels gewijzigd! Alles van 50 jaar en ouder APK vrij!

Bericht door Gearz »

De afgelopen jaren heb ik 'm vaak naar het adres gebracht waar je er 100% zeker van kunt zijn dat je geen steekproef krijgt en ze je geen onnodige onderdelen proberen te verkopen.
Weet alleen niet of ze mijn smeernippels daar willen doorsmeren. :lol:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: APK regels gewijzigd! Alles van 50 jaar en ouder APK vrij!

Bericht door Marchel »

Gisteren heb ik bij MovieCars mijn Fastback opgehaald na een reparatie en zijn laatste APK.
Daar was ook een man met een rode Mustang die ieder jaar even langs kwam om zijn auto te laten controleren alsof het een APK betrof.
Het afschaffen van APK voor auto's van 50 jaar en ouder vind ik positief en negatief.
Positief omdat onzinnige zaken niet meer een punt vormen (kleur voor knipperlichten, al dan niet een goedgekeurde kentekenplaat)
Negatief omdat de veiligheidspunten niet meer periodiek en onafhankelijk gecontroleerd worden.

Vanaf nu dus maar ieder jaar of 2 jaar de Mustangs na laten kijken op de belangrijke punten.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 31 mar, 2013 20:44
Locatie: Noord Limburg

Re: APK regels gewijzigd! Alles van 50 jaar en ouder APK vrij!

Bericht door Robert »

Vandaag een brief gekregen dat ik mijn 65er mustang in juli moet keuren. Meteen het RDW gebeld en gevraagd of dit nog wel nodig was, na 20 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik als antwoord dat ze er niets van af wisten dus gewoon keuren. Normaal vind ik dat niet zo erg, maar ik ben een garage aan het bouwen, dus de mustang staat ver van huis in de opslag.
Gebruikersavatar
djz
Berichten: 413
Lid geworden op: do 16 dec, 2010 20:53
Locatie: spijkenisse

Re: APK regels gewijzigd! Alles van 50 jaar en ouder APK vrij!

Bericht door djz »

Mijn falcon moet ook in augustus gekeurd worden, hij is van 1960, had ook rdw gebeld, maar die weten ook nog van niks, dus moet nog steeds apk gekeurd worden in augustus, dus maar gewoon laten doen.
Gebruikersavatar
Mustang68
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 13:12
Locatie: Ermelo

Re: APK regels gewijzigd! Alles van 50 jaar en ouder APK vrij!

Bericht door Mustang68 »

Als ik het zo lees gaat het pas later in:
Vervolg

in overleg met het ministerie van Infrastructuur en Milieu zal het vervolgtraject bepaald worden en worden de voorstellen uitgewerkt in wet- en regelgeving. De Richtlijn moet per 20 mei 2017 geïmplementeerd zijn in nationale wetgeving en uiterlijk 20 mei 2018 worden toegepast.
Jacco
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”