Klassieker liefhebbers: opgepast er wordt gestrooid!!

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Klassieker liefhebbers: opgepast er wordt gestrooid!!

Bericht door Dakloos »

Vandaag reed ik voor mijn werk op de N224 vanaf de A12 richting Ede over een bijna wit wegdek...he?.....het zal toch niet.....ja hoor: PEKEL! Even zoeken leverde dit op: pekel.

Ik heb over het stuk N224, nog geen meter nieuw asfalt gezien (!) en de helft van dit weggedeelte loopt door een koele bosrijke omgeving. Ik vind het al overdreven als er op een mooie droge winterdag gestrooid word maar dit slaat helemaal nergens op!!! Hoezo verspilling, hoezo milieu??
Laatst gewijzigd door Dakloos op ma 06 jul, 2015 22:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Klassieker liefhebbers: opgepast er wordt gestrooid!!

Bericht door Mack »

Kijk niet vreemd op als je een dezer dagen een strooiwagen tegenkomt. De provincie Gelderland strooit op sommige wegen zout om het zweten van het asfalt tegen te gaan.


De provincie Gelderland strooit zout en pekel op wegen die kort geleden van een nieuwe laag asfalt zijn voorzien. Het gaat om de N345 tussen Apeldoorn en Zutphen, de N224 tussen Arnhem en Ede, de N334 bij Apeldoorn, de N844 bij Malden en de N302 bij Kootwijk.

Op die wegen is een nieuw bindmiddel gebruikt dat bij extreem hoge temperaturen los kan laten. Er ontstaan dan plassen met 'zwart water op de weg'. Bestuurders die zo'n plek zien kunnen beter iets rustiger rijden en alert zijn. Door gebruik te maken van strooizout worden de natte en zachte plekken minder vloeibaar en plakkerig.
Bron: http://www.truckstar.nl/nieuws/detail/z ... -de-zomer/

Uiteindelijk dus een gevolg van snel-snel goedkoop-goedkoop asfalt van inferieure kwaliteit die niet tegen hitte kan.

Ik denk trouwens dat je beter met je Mustang over zout kunt rijden dan door een plas gesmolten asfalt, dus wees uiteindelijk blij met die strooiwagen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Klassieker liefhebbers: opgepast er wordt gestrooid!!

Bericht door saf1908 »

Zolang het kurkdroog is zal het ook wel meevallen met die pekel. Zoveel zal er niet tegen je auto spatten lijkt me.

Wel weer typisch NL. Net als de NS, want zelfs met goed weer rijden de treinen niet (op tijd).
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Klassieker liefhebbers: opgepast er wordt gestrooid!!

Bericht door Mustangflip »

Toch grappig om te lezen dat iemand met een Mustang zich druk maakt om verspilling en het milieu . :mrgreen:

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Klassieker liefhebbers: opgepast er wordt gestrooid!!

Bericht door Dakloos »

Mustangflip schreef:Toch grappig om te lezen dat iemand met een Mustang zich druk maakt om verspilling en het milieu . :mrgreen:

Groet Flip
Ik maak niet veel kilometers Flip, dat maakt weer een hoop goed :lol:
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Klassieker liefhebbers: opgepast er wordt gestrooid!!

Bericht door Neko- »

Strooien in de zomer... het moet niet gekker worden :lol: :lol:
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”