Verzekeren tegen bepaalde waarde

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Verzekeren tegen bepaalde waarde

Bericht door Jiggy »

http://www.grundyworldwide.com/

Weet iemand of er zoiets ook in Nederland is?
Je kan daar je auto verzekeren voor een bepaald bedrag, vooral interessant als je flink in je auto investeert en je investering bij schade/total loss er graag weer uit wil hebben.

Iemand ervaringen met zoiets in Nederland?
Het zou best pijn doen namelijk na alles wat ik nu in de auto investeer, ik bij een onverhoopte aanrijding de dagwaarde van een mustang gt terug krijg :shock:
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Verzekeren tegen bepaalde waarde

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Gewoon laten taxeren.
Mijn Saleen PJ, welke in heb laten ombouwen van manual naar automaat, heb ik ook laten taxeren, en is verzekerd tegen vervangingswaarde inclusief deze kostbare aanpassing.
Rob Hafkamp is mijn Taxateur
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Verzekeren tegen bepaalde waarde

Bericht door philip »

lijkt me idd intressant MAAR ...

Als je verzekering dan ook weet dat je bepaalde motor upgrades gedaan hebt gaat dat dan ook allemaal niet doorgespeeld worden naar bepaalde officiele instanties?

Weet niet hoe het in NL zit maar meer vermogen betekent automatisch hogere premies, doorgegeven naar vadertje staat dus ook nog eens meer wegentaks maar aangezien dat het opfokken van een motor niet legaal is weet ik niet hoe het zou aflopen.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: Verzekeren tegen bepaalde waarde

Bericht door Jiggy »

philip schreef:lijkt me idd intressant MAAR ...

Als je verzekering dan ook weet dat je bepaalde motor upgrades gedaan hebt gaat dat dan ook allemaal niet doorgespeeld worden naar bepaalde officiele instanties?

Weet niet hoe het in NL zit maar meer vermogen betekent automatisch hogere premies, doorgegeven naar vadertje staat dus ook nog eens meer wegentaks maar aangezien dat het opfokken van een motor niet legaal is weet ik niet hoe het zou aflopen.
Ik weet niet exact hoe het in NL zit t.o.v. Belgie, maar hier is met meer vermogen rondrijden dan op het kenteken staat in ieder geval niet zo illegaal als in belgie. In Belgie mag je voorzover ik heb begrepen eigenlijk vrijwel niks, volgens mij heb je daar al problemen als je je auto verlaagt.

Ik meen wel dat als je in Nederland een ongeluk krijgt en ze kijken ernaar, en ze zien het (gelukkig weet de gemiddelde persoon hier toch niet of er wel of geen supercharger hoort op een bepaald type mustang), dat je wel het risico loopt dat de verzekering geen kosten gaat dekken voor je.
Formeel zou je volgens mij bij de RDW je auto moeten laten herkeuren voor dat extra vermogen (en alles waarvan ze dan vinden dat het ook geupgrade moet zijn, zoals remmen, wat je eigenlijk als je slim bent toch al had gedaan).

Maar hoe dit exact zit weet ik niet, wel een goede vraag!
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Verzekeren tegen bepaalde waarde

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Bij mij gaat het mij meer om de ombouw van manual naar automaat.
Aangezien de Saleen PJ alleen als manual geleverd is, en ik alleen automaat kan rijden, is dit taxatiewaarde verhogend.

Tevens moet je er rekening mee houden dat de vervangingswaarde het laatste jaar gestegen is door de Dollar-Euro koersverhouding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekeren tegen bepaalde waarde

Bericht door Eric »

philip schreef:Als je verzekering dan ook weet dat je bepaalde motor upgrades gedaan hebt gaat dat dan ook allemaal niet doorgespeeld worden naar bepaalde officiele instanties?
Dat gebeurt niet. Verzekeraars hebben al moeite genoeg om de actuele stand van verzekering door te geven aan de Rijksdienst, laat staan dat ze zich gaan bezig houden met het doorgeven van technische modificaties aan individuele voertuigen. Daar is ook helemaal geen protocol voor.

Je hebt wel kans dat een individuele verzekeraar weigert je auto in dekking te nemen als je opgeeft dat het vermogen significant afwijkt van de officiële registratie. Als je het niet meldt, je vervolgens bij een ongeval schuld hebt en blijkt dat je voertuig is zodanig gemodificeerd ten opzichte van standaard dat door een expert aannemelijk kan worden gemaakt dat dit (mede) de oorzaak van het ongeval is, dan heb je kans op weigering van uitkering. Maar zoiets hang van heel veel verschillende factoren af, je kunt daar denk ik geen vuistregel voor geven.

Volgens mij is het beste dat je kunt doen de auto na ombouw laten taxeren en in het taxatierapport ook het nieuwe vermogen laten vastleggen. Vervolgens verzeker je hem op basis van de taxatiewaarde en zorg je dat de verzekeraar over het rapport beschikt. Op die manier kunnen ze je bij eventuele schade nooit pakken op het vermogen.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”