Boutjes en moertjes

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Pseudoniem
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
Locatie: 't Gooi

Boutjes en moertjes

Bericht door Pseudoniem »

Ik mis nogal wat boutjes, moertjes en schroefjes in mijn mustang... Zo zit het achterlicht maar met 3 vast en mijn dynamo maar met 1 bout. Nu wilde ik mijn coil bracket ophangen en bedacht ik met dat daar ook geen bout zat. Nu wil ik dit allemaal compleet gaan maken en kan ik natuurlijk naar de praxis rijden en opzoek gaan naar iets dat past maar dat lijkt met niet het juiste idee.

De vraag is dus waar halen jullie de boutjes, moertjes, etc vandaan en hoe weet je welke je moet hebben?
Mustang Coupe 1969 | 351-2V | Aztec Aqua
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Boutjes en moertjes

Bericht door Vincent »

Ik haal engelse maten meestal bij fabory
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 06 okt, 2008 19:58
Locatie: Olst

Re: Boutjes en moertjes

Bericht door martin »

Als je het origineel wilt houden . Bij de bekende mustangonderdelenleveranciers bestellen. Als je er niet uitkomt hoe het origineel was. Concoursmustang. Raadplegen. Succes!!
69 mach1 390 toploader
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Boutjes en moertjes

Bericht door edgar »

AMK maakt hele sets om je Mustang in elkaar te schroeven. Is zijn geld meer dan waard. Verkrijgbaar bij meerdere nederlandse handelaren. Er zijn complete sets maar je kunt ook alleen een zakje met alle fasteners voor bijvoorbeeld een achterlicht kopen.

Je kunt ook terugzoeken welke bout waar gebruikt wordt en vergelijkbaar spul kopen op oldtimerbeurzen e.d. Daar staan altijd wel boutjes en moertjes handelaren. Alleen terugzoeken is een hele klus.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”