Oldtimer verzekering voor een 18 jarige?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Oldtimer verzekering voor een 18 jarige?

Bericht door mercury »

Dag,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een geschikte verzekering voor mijn zoon.

Hij wil een "slammed" VW bug kopen van 45 jaar oud. Nu ben ik op zoek naar een verzekring verzekering voor hem.

Omdat hij 18 is en geen eerste auto kom ik alleen uit op een WA verzekering. Kost hem €40 per maand, kan hij beter in onderdelen stoppen. Normaal zou deze auto rond de 6€ in de oldtimer verzekering kosten. €40 is heel voor hem.

Weten jullie een geschikte verzekering voor hem? Hij gebruikt hem echt recreatief, hij kan niet harder dan 95.....

Als dat niet lukt dan zet ik hem op mijn naam, niet mijn voorkeur.

Groeten,

Adam
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Oldtimer verzekering voor een 18 jarige?

Bericht door saf1908 »

Bel even met Kuiper Verzekeringen en vraag even naar de mogelijkheden. Zij doen heel veel klassiekers en ik geef je een goede kans.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Oldtimer verzekering voor een 18 jarige?

Bericht door Gearz »

https://www.diks.nl/oldtimerverzekering/

Geen eerste auto nodig en allerlei soorten polissen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Re: Oldtimer verzekering voor een 18 jarige?

Bericht door mercury »

Ik kom er achter dat zijn leeftijd meer een probleem is als het vinden van een oldtimer verzekering op een eerste auto.
Wanneer je zijn leeftijd vermeld, dan blijkt het ruim te verdubbelen, het gaat al behoorlijk naar beneden als hij 19 wordt en wordt normaler rond de 22.

Ik neem hem eerst onder mijn hoede, bedankt voor jullie bijdrage,

Groeten,

Adam
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”