Taxatie
Moderator: Shelby GT-H
Taxatie
Goedenavond!
Vandaag heb ik mijn mustang laten taxeren voor o.a. de verzekering.
Wat ik vandaag heb geleerd is dat ook ik, zonder echt verstand van auto's te hebben, ook voor taxateur kan spelen!
Ik zal geen namen noemen omdat de taxatie is uitgevoerd door een erkende wellicht hier ook bekende (Mustang)taxateur maar ik wil toch mijn ervaring delen.
Omschrijving van de taxatie:
De taxateur was netjes op tijd bij van der Lans, na een kop koffie, op naar de auto...Eenmaal bij de auto wat foto's geschoten waarbij mij werd verteld dat de auto er goed uitziet. Een korte kijk onder de motorkap was al voldoende. Bij van der Lans stonden alle bruggen op het moment van de taxatie vol. Waarop Ted voorstelde een brug vrij te maken voor de Mustang. Na een paar minuten kon de Mustang op de brug. 1 minuut kijken een tikje op een van de balken en alles was prima in orde...Tot slot nog even in de kofferbak kijken waarop de taxateur de volgende legendarische woorden uitsprak: 'er zit zelfs originele kofferbak bekleding in'. Nu wist ik het zeker.. Wat een aanfluiting, zelfs ik weet immers dat je dergelijke bekleding gewoon nieuw kan kopen.
Dit alles heeft echt niet meer dan 10 minuten geduurd. Hierna nog even met Ted gesproken over de historie en de aanwezige documentatie. Dit was alles behalve interessant voor de taxateur. Jammer want alleen het verhaal wat kleeft aan deze Mustang is zeker het aanhoren waard (vindt ik).
Ik heb geen verstand van auto's maar ik kan zelf ook wel zien of een auto mooi is en hoe het is gesteld met de afwerking, daar heb ik geen oordeel van een taxateur voor nodig. Wellicht waren mijn verwachtingen niet juist. Ik wist dat het een visuele keuring was maar ik dacht toch echt dat er naar originaliteit en specifieke details gekeken zou worden. Dit zijn uiteindelijk ook de waarde bepalende factoren.
Ik weet niet hoe een dergelijke keuring in zijn werk gaat, maar de keuring van mijn Mustang kan ik toch wel omschrijven als een aanfluiting (ook wel geldklopperij).
Vandaag heb ik mijn mustang laten taxeren voor o.a. de verzekering.
Wat ik vandaag heb geleerd is dat ook ik, zonder echt verstand van auto's te hebben, ook voor taxateur kan spelen!
Ik zal geen namen noemen omdat de taxatie is uitgevoerd door een erkende wellicht hier ook bekende (Mustang)taxateur maar ik wil toch mijn ervaring delen.
Omschrijving van de taxatie:
De taxateur was netjes op tijd bij van der Lans, na een kop koffie, op naar de auto...Eenmaal bij de auto wat foto's geschoten waarbij mij werd verteld dat de auto er goed uitziet. Een korte kijk onder de motorkap was al voldoende. Bij van der Lans stonden alle bruggen op het moment van de taxatie vol. Waarop Ted voorstelde een brug vrij te maken voor de Mustang. Na een paar minuten kon de Mustang op de brug. 1 minuut kijken een tikje op een van de balken en alles was prima in orde...Tot slot nog even in de kofferbak kijken waarop de taxateur de volgende legendarische woorden uitsprak: 'er zit zelfs originele kofferbak bekleding in'. Nu wist ik het zeker.. Wat een aanfluiting, zelfs ik weet immers dat je dergelijke bekleding gewoon nieuw kan kopen.
Dit alles heeft echt niet meer dan 10 minuten geduurd. Hierna nog even met Ted gesproken over de historie en de aanwezige documentatie. Dit was alles behalve interessant voor de taxateur. Jammer want alleen het verhaal wat kleeft aan deze Mustang is zeker het aanhoren waard (vindt ik).
Ik heb geen verstand van auto's maar ik kan zelf ook wel zien of een auto mooi is en hoe het is gesteld met de afwerking, daar heb ik geen oordeel van een taxateur voor nodig. Wellicht waren mijn verwachtingen niet juist. Ik wist dat het een visuele keuring was maar ik dacht toch echt dat er naar originaliteit en specifieke details gekeken zou worden. Dit zijn uiteindelijk ook de waarde bepalende factoren.
Ik weet niet hoe een dergelijke keuring in zijn werk gaat, maar de keuring van mijn Mustang kan ik toch wel omschrijven als een aanfluiting (ook wel geldklopperij).
Re: Taxatie
Mijn taxateur werkt min of meer hetzelfde. Ik kan zeggen wat ik wil en hij luistert braaf. Eigenlijk doe ik de taxatie en is hij de notulist.
Prima dus!
Prima dus!
1966 Mustang Fastback
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Taxatie
Dan gaat het er bij mijn taxateur wel even anders aan toe. Die ging bijvoorbeeld uitgebreid voelen of er geen roest onder het vinyl dakje zat. Elke keer krijg ik ook tips van hem om de auto beter/netter te maken. Minimaal een uur bezig. Voor mij altijd een feest, wordt er alleen maar wijzer van.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Taxatie
Dat is meer wat ik ook had verwacht..Ando schreef:Dan gaat het er bij mijn taxateur wel even anders aan toe. Die ging bijvoorbeeld uitgebreid voelen of er geen roest onder het vinyl dakje zat. Elke keer krijg ik ook tips van hem om de auto beter/netter te maken. Minimaal een uur bezig. Voor mij altijd een feest, wordt er alleen maar wijzer van.
Re: Taxatie
Mijn taxatie dit jaar was duidelijk door iemand die verstand had van Fordjes, en van de markt. Gewoon ervaring door het taxeren van vele auto's en interesse in het onderwerp.
Mijn taxatie een paar jaar terug was eenzelfde aanfluiting als wat jij vertelt. Alleen bij mij was het nog erger: de taxatie-meneer snapte werkelijk niet waarom ik de auto wilde taxeren en hij vond het helemaal niks. Alsof hij een vaalgroene Opel Astra diesel uit 1992 stond te taxeren. Heel vervelend.
Mijn taxatie een paar jaar terug was eenzelfde aanfluiting als wat jij vertelt. Alleen bij mij was het nog erger: de taxatie-meneer snapte werkelijk niet waarom ik de auto wilde taxeren en hij vond het helemaal niks. Alsof hij een vaalgroene Opel Astra diesel uit 1992 stond te taxeren. Heel vervelend.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: Taxatie
Klopt, zelfs met mijn kleurenblindheid kan ik nog zien dat jouw auto niet groen is.....Mack schreef: Alsof hij een vaalgroene Opel Astra diesel uit 1992 stond te taxeren. Heel vervelend.
Re: Taxatie
Ik had een taxateur die vroeg gewoon wat ik dacht dat de auto waard was
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Taxatie
Zo te horen is er aardig wat mis in Taxateuren-land. Nergens verstand van en makkelijk geld verdienen....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- chrisrombouts
- Donateur 2014
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Taxatie
Ik heb ooit ook zo'n akkefietje gehad. Na het overlijden van mijn broer (in 2000) erfde ik zijn zeldzame Opel Ascona 400.
Toen het tijd was om hem op nieuw te taxeren liet ik het doen door de taxateur die Interpolis adviseerde. (Stom natuurlijk )
Die kwam uit op 25.000 Gulden maar omdat hij in boeken wordt aangegeven met 40.000 gulden heb ik bezwaar gemaakt.
Toen zelf een erkende taxateur laten komen en die kwam uit op 20.000 Euro. We waren net over gegaan op de Euro !!
Dus een behoorlijk verschil. Maar Interpolis wilde niet mee gaan met de nieuwe taxatie dus ben ik naar een andere verzekering gegaan.
Geeft dus ook aan dat iedereen maar wat doet !
Toen het tijd was om hem op nieuw te taxeren liet ik het doen door de taxateur die Interpolis adviseerde. (Stom natuurlijk )
Die kwam uit op 25.000 Gulden maar omdat hij in boeken wordt aangegeven met 40.000 gulden heb ik bezwaar gemaakt.
Toen zelf een erkende taxateur laten komen en die kwam uit op 20.000 Euro. We waren net over gegaan op de Euro !!
Dus een behoorlijk verschil. Maar Interpolis wilde niet mee gaan met de nieuwe taxatie dus ben ik naar een andere verzekering gegaan.
Geeft dus ook aan dat iedereen maar wat doet !
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT
"A stampede is louder than a heartbeat"
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT
"A stampede is louder than a heartbeat"
Re: Taxatie
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Heb 2 auto's laten taxeren, met de opdracht om een reeele taxatie te maken van de echte waarde.
Nu begrijp ik dat dat een lastige opgave is, want het is natuurlijk wat de gek er voor geeft, maar dan wordt er gevraagd wat ikzelf denk dat de waarde is en die vind ik dan terug op het taxatie-rapport.
Als er een dombo inrijdt, dan heb ik gelukkig een officieel taxatie-rapport, maar veel wijzer ben ik er niet van geworden.
Nu begrijp ik dat dat een lastige opgave is, want het is natuurlijk wat de gek er voor geeft, maar dan wordt er gevraagd wat ikzelf denk dat de waarde is en die vind ik dan terug op het taxatie-rapport.
Als er een dombo inrijdt, dan heb ik gelukkig een officieel taxatie-rapport, maar veel wijzer ben ik er niet van geworden.
Re: Taxatie
Moet je VERPLICHT door de bank een huis eens laten taxeren wat je wilt kopen. Ze zijn 10 minuten binnen, kost klauwen met geld en je hebt er helemaal niets aan!Ando schreef:Zo te horen is er aardig wat mis in Taxateuren-land. Nergens verstand van en makkelijk geld verdienen....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Taxatie
Mijn ervaring met de taxatie van mijn Mustangs is wisselend. De eerste taxateur nam opzich voldoende tijd maar daarbij vond ik de waarde wat tegenvallen (of ik had teveel voor de auto betaald ). Over de taxateur die ik bij de 2e mustang had ben ik meer tevreden. Die nam echt uitgebreid de tijd (we waren bijvoorbeeld minstens 20 minuten kwijt om alle nummers op en rond het motorblok te noteren) waarbij hij er ook echt onder de auto kroop om te controleren of we niets over het hoofd zagen. Ook vond hij het leuk om de historie en documentatie te zien/horen. Hij was niet specifiek mustang expert maar had duidelijk wel van tevoren z'n huiswerk gedaan. Wat ik dan van de eerste taxateur prettig vond was dat het verslag duidelijk uitgebreider was dan nodig voor de verzekering.
Het blijft toch altijd een beetje een gok wanneer je een taxateur uitkiest.
Het blijft toch altijd een beetje een gok wanneer je een taxateur uitkiest.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Taxatie
Ja....het is altijd weer een feest om een taxateur uit te nodigen. 9 van de 10 hebben er geen verstand van en zijn niet precies de hoogte van de specificaties. Een taxateur moet een echte autogek zijn en minimaal op zijn knieën gaan om eronder te kijken. Ze moeten van te voren ook hun huiswerk doen.
Je kunt ook van te voren eisen stellen. Spreek dingen af voor hij langskomt. Win sowieso informatie bij andere liefhebbers wie je wel en zeker NIET moet uitnodigen.
Je kunt ook van te voren eisen stellen. Spreek dingen af voor hij langskomt. Win sowieso informatie bij andere liefhebbers wie je wel en zeker NIET moet uitnodigen.