Hoi,
Heeft iemand wel eens gehoord van iets/iemand bij wie je onder deskundige begeleiding zelf je motor en/of versnellingsbak kan reviseren? Dat zou toch aardig schelen in de kosten denk ik en bovendien zou dat leuker zijn dan je blok maar weg te brengen.
Groetjes,
Vincent.
Onder begeleiding motor reviseren
Moderator: Shelby GT-H
Onder begeleiding motor reviseren
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
Re: Onder begeleiding motor reviseren
Een blok goed professioneel reviseren vergt nogal wat specifieke kennis en nauwkeurigheid, daarnaast ook een aantal machinale bewerkingen, honen, vlakken, matchen etc.
Ik ben bang dat de tijd die er in gaat zitten om iemand te begeleiden om alles zelf te (leren/laten) doen hoger in de papieren gaat lopen dan gewoon een blok wegbrengen.
Michel.
Ik ben bang dat de tijd die er in gaat zitten om iemand te begeleiden om alles zelf te (leren/laten) doen hoger in de papieren gaat lopen dan gewoon een blok wegbrengen.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: Onder begeleiding motor reviseren
Dat denk ik ook...Gearz schreef:Een blok goed professioneel reviseren vergt nogal wat specifieke kennis en nauwkeurigheid, daarnaast ook een aantal machinale bewerkingen, honen, vlakken, matchen etc.
Ik ben bang dat de tijd die er in gaat zitten om iemand te begeleiden om alles zelf te (leren/laten) doen hoger in de papieren gaat lopen dan gewoon een blok wegbrengen.
Michel.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Onder begeleiding motor reviseren
De machinale bewerkingen zouden ook uitbesteedt kunnen worden. Ik dacht dat t misschien te doen was als je t met n groep doet.
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
Re: Onder begeleiding motor reviseren
Het is ook allemaal wel te doen maar het kost best veel tijd en er zitten wat risico's aan. Denk aan afbrekende bouten of ze willen gewoon niet los komen.
Het blok uit de auto halen zonder tegenslagen kost (mij) ongeveer 3 uurtjes.
Een blok helemaal uit elkaar halen is niet zo spannend, gewoon demonteren 4 uurtjes.
Dus in een goede werkdag heb je het blok eruit en in onderdelen. Maar dan komt het stuk wat van te voren niet te voorspellen is.
In mijn geval heb ik de koppen en het onderblok weggebracht. Een volledige revisie set gekocht (alle pakkingen, ketting en tandwielen, waterpomp, oliepomp, zuigers en veren, lagers) dit kan je pas bestellen nadat het onderblok weg is geweest zodat je de maten hebt.
Als alles vervolgens binnen is en je kan aan de gang:
Blok en onderdelen in een nieuw kleurtje zetten dit kan voor of na het inelkaar zetten. 3 uurtjes maar wel een lange droogtijd. (Zelf geef ik een voorkeur voor na de montage).
Monteren onderdelen op het blok, alles standaard, geen nieuwe koppen of iets dergelijks 8 uurtjes.
Monteren in auto en afstellen 4 uurtjes.
Bij elkaar ben je dan als alles goed gaat toch nog 4 dagen kwijt. Met een groep is dit lastig plannen omdat het niet aansluiten of zelfs voorspelbaar is. En die 4 dagen is voor mij als ik ongestoord door kan gaan, als ik moet gaan uitleggen en vragen beantwoorden duurt het wel wat langer.
Het blok uit de auto halen zonder tegenslagen kost (mij) ongeveer 3 uurtjes.
Een blok helemaal uit elkaar halen is niet zo spannend, gewoon demonteren 4 uurtjes.
Dus in een goede werkdag heb je het blok eruit en in onderdelen. Maar dan komt het stuk wat van te voren niet te voorspellen is.
In mijn geval heb ik de koppen en het onderblok weggebracht. Een volledige revisie set gekocht (alle pakkingen, ketting en tandwielen, waterpomp, oliepomp, zuigers en veren, lagers) dit kan je pas bestellen nadat het onderblok weg is geweest zodat je de maten hebt.
Als alles vervolgens binnen is en je kan aan de gang:
Blok en onderdelen in een nieuw kleurtje zetten dit kan voor of na het inelkaar zetten. 3 uurtjes maar wel een lange droogtijd. (Zelf geef ik een voorkeur voor na de montage).
Monteren onderdelen op het blok, alles standaard, geen nieuwe koppen of iets dergelijks 8 uurtjes.
Monteren in auto en afstellen 4 uurtjes.
Bij elkaar ben je dan als alles goed gaat toch nog 4 dagen kwijt. Met een groep is dit lastig plannen omdat het niet aansluiten of zelfs voorspelbaar is. En die 4 dagen is voor mij als ik ongestoord door kan gaan, als ik moet gaan uitleggen en vragen beantwoorden duurt het wel wat langer.
- lee iacoca
- Berichten: 601
- Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
- Locatie: drenthe
Re: Onder begeleiding motor reviseren
zou wel wat planning vergen, maar ik zou mij ook direct opgeven als er zoiets dergelijks was.Vinnie schreef:De machinale bewerkingen zouden ook uitbesteedt kunnen worden. Ik dacht dat t misschien te doen was als je t met n groep doet.
puur om wat meer inzicht te krijgen.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎