Onder begeleiding motor reviseren

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 509
Lid geworden op: do 27 sep, 2012 22:07
Locatie: Amsterdam

Onder begeleiding motor reviseren

Bericht door Vinnie »

Hoi,

Heeft iemand wel eens gehoord van iets/iemand bij wie je onder deskundige begeleiding zelf je motor en/of versnellingsbak kan reviseren? Dat zou toch aardig schelen in de kosten denk ik en bovendien zou dat leuker zijn dan je blok maar weg te brengen.

Groetjes,
Vincent.
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Onder begeleiding motor reviseren

Bericht door Gearz »

Een blok goed professioneel reviseren vergt nogal wat specifieke kennis en nauwkeurigheid, daarnaast ook een aantal machinale bewerkingen, honen, vlakken, matchen etc.
Ik ben bang dat de tijd die er in gaat zitten om iemand te begeleiden om alles zelf te (leren/laten) doen hoger in de papieren gaat lopen dan gewoon een blok wegbrengen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: Onder begeleiding motor reviseren

Bericht door Ando »

Gearz schreef:Een blok goed professioneel reviseren vergt nogal wat specifieke kennis en nauwkeurigheid, daarnaast ook een aantal machinale bewerkingen, honen, vlakken, matchen etc.
Ik ben bang dat de tijd die er in gaat zitten om iemand te begeleiden om alles zelf te (leren/laten) doen hoger in de papieren gaat lopen dan gewoon een blok wegbrengen.

Michel.
Dat denk ik ook...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 509
Lid geworden op: do 27 sep, 2012 22:07
Locatie: Amsterdam

Re: Onder begeleiding motor reviseren

Bericht door Vinnie »

De machinale bewerkingen zouden ook uitbesteedt kunnen worden. Ik dacht dat t misschien te doen was als je t met n groep doet.
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Onder begeleiding motor reviseren

Bericht door peer »

Het is ook allemaal wel te doen maar het kost best veel tijd en er zitten wat risico's aan. Denk aan afbrekende bouten of ze willen gewoon niet los komen.
Het blok uit de auto halen zonder tegenslagen kost (mij) ongeveer 3 uurtjes.
Een blok helemaal uit elkaar halen is niet zo spannend, gewoon demonteren 4 uurtjes.

Dus in een goede werkdag heb je het blok eruit en in onderdelen. Maar dan komt het stuk wat van te voren niet te voorspellen is.

In mijn geval heb ik de koppen en het onderblok weggebracht. Een volledige revisie set gekocht (alle pakkingen, ketting en tandwielen, waterpomp, oliepomp, zuigers en veren, lagers) dit kan je pas bestellen nadat het onderblok weg is geweest zodat je de maten hebt.

Als alles vervolgens binnen is en je kan aan de gang:
Blok en onderdelen in een nieuw kleurtje zetten dit kan voor of na het inelkaar zetten. 3 uurtjes maar wel een lange droogtijd. (Zelf geef ik een voorkeur voor na de montage).
Monteren onderdelen op het blok, alles standaard, geen nieuwe koppen of iets dergelijks 8 uurtjes.
Monteren in auto en afstellen 4 uurtjes.

Bij elkaar ben je dan als alles goed gaat toch nog 4 dagen kwijt. Met een groep is dit lastig plannen omdat het niet aansluiten of zelfs voorspelbaar is. En die 4 dagen is voor mij als ik ongestoord door kan gaan, als ik moet gaan uitleggen en vragen beantwoorden duurt het wel wat langer.
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Onder begeleiding motor reviseren

Bericht door lee iacoca »

Vinnie schreef:De machinale bewerkingen zouden ook uitbesteedt kunnen worden. Ik dacht dat t misschien te doen was als je t met n groep doet.
zou wel wat planning vergen, maar ik zou mij ook direct opgeven als er zoiets dergelijks was.
puur om wat meer inzicht te krijgen.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”