Mustang Hybrid in 2020

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

ErwinM schreef:De rest van de wereld wil zo'n auto niet eens.
Heb je er wel eens in gereden? Kijken hoe snel je terugrent naar je Mustang.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door NordicDawn »

Helemaal mee eens Erwin.
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mitchie »

ErwinM schreef:
NordicDawn schreef:Guess again: http://insideevs.com/mitsubishi-outland ... ach-26000/
97,9% van de in Europa verkochte PHEV's ging naar Nederland. Dat is zelfs 42% van de totale verkopen van dit specifieke model.
Wat dan maar weer aangeeft hoe raar onze wet- en regelgeving is in de wereld. Want alleen daardoor is in ons kippenlandje kennelijk zo'n auto aantrekkelijk. De rest van de wereld wil zo'n auto niet eens.
En dat is wat ik bedoel. Onze kromme regelgeving zorgt er niet voor dat wereldwijd de auto's zuiniger worden. Ze gaan het motorontwerp niet aanpassen omdat wij op onze kleine markt bepaalde regels hebben. Daardoor moeten wij wel rijden met halfbakken auto's zonder dat de wereld er ook maar iets beter van wordt.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Eric »

Mitchie schreef:En dat is wat ik bedoel. Onze kromme regelgeving zorgt er niet voor dat wereldwijd de auto's zuiniger worden. Ze gaan het motorontwerp niet aanpassen omdat wij op onze kleine markt bepaalde regels hebben. Daardoor moeten wij wel rijden met halfbakken auto's zonder dat de wereld er ook maar iets beter van wordt.
Gelukkig is al die stompzinnige wetgeving per 1 januari de schredder in gegaan.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door peer »

Mitchie schreef:Ze gaan het motorontwerp niet aanpassen omdat wij op onze kleine markt bepaalde regels hebben. Daardoor moeten wij wel rijden met halfbakken auto's zonder dat de wereld er ook maar iets beter van wordt.

Ik denk dat je dit erg onderschat. Heel veel landen hebben een eigen 'aangepast' motor management systeem. (Misschien niet echt een motor ontwerp, maar auto merken gaan ver voor bepaalde landen.)

Een BMW bestemt voor Duitsland, Nederland of België hebben over het algemeen andere software voor de motor.
Kijk maar eens hoeveel merken er 'toevallig' in België een uitvoering heeft met 163 pk, toevallig is dit ook een belastinggrens in België :roll:
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Eric »

Om precies diezelfde reden heeft de 2015+ EcoBoost manual in Europa 'toevallig' precies 179 gram CO2 uitstoot.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

Leeg gewicht van mijn Focus is 1249kg. Laat de volgende wegenbelastingklasse nu bij 1250kg beginnen... :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Leo »

Eric schreef:Om precies diezelfde reden heeft de 2015+ EcoBoost manual in Europa 'toevallig' precies 179 gram CO2 uitstoot.
En bij mijn Fusion 49 gram net geen geen 50 wel daardoor een euro 5 klasse is 7% bijtelling.
Diezelfde motor met een Mondeo naamkaartje zit boven de 50 ofwel 20% bijtelling.

Niet zeiken over al die regels maar gewoon gebruiken c.q. toepassen. Met de stroom mee gaat een stuk eenvoudiger.

Den Haag is gek.. dat kunnen wij toch niet veranderen.
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door flaqo »

Ik heb echt helemaal niks met die electro auto's, mensen kochten die dingen alleen voor belastingvoordeel.

Nee... Ik blijf bij mijn v8. En een Hybrid Mustang vind ik echt niet kunnen gewoon. Alsof dit elektrisch rijden de toekomst is ? die batterijen zijn nog smeriger om te recyclen dan de gemiddelde diesel uit de jaren 80.
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Ando »

Ach joh, we doen net of ze allemaal opgeladen worden met groene stroom. Die kolencentrales gaan we toch wel een keer vanaf.

En die accu's? Zien we dan wel weer joh... net als de wieken van de windmolens. Dumpen we wel in zee of zo, zien ze twee generaties na ons maar weer of ze deze eruit vissen...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
MichaelM
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 21 sep, 2016 08:48

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door MichaelM »

Mack schreef:
MichaelM schreef:
Mack schreef:Maar er zijn genoeg mensjes die alleen een grote auto kunnen rijden vanwege de gunstige belastingregels, en vervolgens niet of nauwelijks gebruik maken van de accu. Alleen op de benzinemotor slurpt zo'n hybride meer dan de gewone versie. Gelukkig is dat nu verleden tijd.
Jammer dat je zo bevooroordeeld bent, Mack!
Dat is geen vooroordeel. Ik kom dat soort mensen regelmatig tegen. Van alle Mitsubishi's Outlander PHEV geproduceerd voor de hele wereld (!!!) is een kwart verkocht in Nederland. Zeker omdat het zo'n goede auto is? Of omdat de Nederlandse autorijder zo goed wil zijn voor het milieu?

Ik ken meerdere mensen die zo'n auto hebben gekocht voor de belastingvoordelen, en hem nooit opladen, of alleen aan de oplader hangen omdat ze dan voorin de parkeergarage kunnen staan. Verder gewoon lekker 1:8 rijden met een grote bak en mensen uitlachen die belasting betalen. Van het belastingvoordeel kun je heel wat benzine kopen, hoor!

Gevolg: hybrides hebben ondertussen een verschrikkelijk imago hebben, waardoor "normale" mensen ze niet kopen. Goed voor het milieu.
een PHEV is altijd nog beter dan in "die hyundai van je buurman" :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Re: RE: Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door mercury »

peer schreef:
Ando schreef:
Mack schreef:De hybride Mondeo haalt ook 1:20, volgens gebruikers (dus niet Ford zelf). En dat is zonder opladen met een stekker, maar alleen opladen tijdens het rijden. Zoiets zie ik ook wel zitten, ik rijd 80km per dag woon-werk en mijn Focus haalt met moeite 1:15. Dus ik zie dat ook wel zitten.

.
Mmmmm....die begrijp ik niet. Je gaat brandstof eerst omzetten naar electriciteit en dan rijdt je nog zuiniger ook?
Het idee hierachter is dat energie die normaal verloren gaat ook opgeslagen en hergebruikt wordt. Beste voorbeeld is de remmen, bij zo'n hybride wordt de remenergie opgeslagen in de accu waar weer op gereden kan worden.
En de bijgeschakelde motor draaid onder ideale energetische omstandigheden, geen consessies mbt gevraagd vermogen en toerental.
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”