Mustang Hybrid in 2020

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

De hybride Mondeo haalt ook 1:20, volgens gebruikers (dus niet Ford zelf). En dat is zonder opladen met een stekker, maar alleen opladen tijdens het rijden. Zoiets zie ik ook wel zitten, ik rijd 80km per dag woon-werk en mijn Focus haalt met moeite 1:15. Dus ik zie dat ook wel zitten.

Maar er zijn genoeg mensjes die alleen een grote auto kunnen rijden vanwege de gunstige belastingregels, en vervolgens niet of nauwelijks gebruik maken van de accu. Alleen op de benzinemotor slurpt zo'n hybride meer dan de gewone versie. Gelukkig is dat nu verleden tijd.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Gearz »

To put it simply, the world is in need of a decent, affordable hybrid sports car that doesn’t suck. We want something that can move its ass quickly and in a way that will get our blood pumping and our adrenaline rushing. We want something that looks cool, that our in-laws would be jealous of when we bring it around for Thanksgiving.
Afbeelding

You don’t like the hybrid Mustang? Then don’t buy it.
En zo is het maar net. :wink:

Vooralsnog trouwens enkel in noord Amerika.
http://www.autowereld.com/nieuws/autoni ... er-mustang

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
MichaelM
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 21 sep, 2016 08:48

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door MichaelM »

Mack schreef:Maar er zijn genoeg mensjes die alleen een grote auto kunnen rijden vanwege de gunstige belastingregels, en vervolgens niet of nauwelijks gebruik maken van de accu. Alleen op de benzinemotor slurpt zo'n hybride meer dan de gewone versie. Gelukkig is dat nu verleden tijd.
Jammer dat je zo bevooroordeeld bent, Mack!
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Ando »

Mack schreef:De hybride Mondeo haalt ook 1:20, volgens gebruikers (dus niet Ford zelf). En dat is zonder opladen met een stekker, maar alleen opladen tijdens het rijden. Zoiets zie ik ook wel zitten, ik rijd 80km per dag woon-werk en mijn Focus haalt met moeite 1:15. Dus ik zie dat ook wel zitten.

.
Mmmmm....die begrijp ik niet. Je gaat brandstof eerst omzetten naar electriciteit en dan rijdt je nog zuiniger ook?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

MichaelM schreef:
Mack schreef:Maar er zijn genoeg mensjes die alleen een grote auto kunnen rijden vanwege de gunstige belastingregels, en vervolgens niet of nauwelijks gebruik maken van de accu. Alleen op de benzinemotor slurpt zo'n hybride meer dan de gewone versie. Gelukkig is dat nu verleden tijd.
Jammer dat je zo bevooroordeeld bent, Mack!
Dat is geen vooroordeel. Ik kom dat soort mensen regelmatig tegen. Van alle Mitsubishi's Outlander PHEV geproduceerd voor de hele wereld (!!!) is een kwart verkocht in Nederland. Zeker omdat het zo'n goede auto is? Of omdat de Nederlandse autorijder zo goed wil zijn voor het milieu?

Ik ken meerdere mensen die zo'n auto hebben gekocht voor de belastingvoordelen, en hem nooit opladen, of alleen aan de oplader hangen omdat ze dan voorin de parkeergarage kunnen staan. Verder gewoon lekker 1:8 rijden met een grote bak en mensen uitlachen die belasting betalen. Van het belastingvoordeel kun je heel wat benzine kopen, hoor!

Gevolg: hybrides hebben ondertussen een verschrikkelijk imago hebben, waardoor "normale" mensen ze niet kopen. Goed voor het milieu.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

Ando schreef:
Mack schreef:De hybride Mondeo haalt ook 1:20, volgens gebruikers (dus niet Ford zelf). En dat is zonder opladen met een stekker, maar alleen opladen tijdens het rijden. Zoiets zie ik ook wel zitten, ik rijd 80km per dag woon-werk en mijn Focus haalt met moeite 1:15. Dus ik zie dat ook wel zitten.

.
Mmmmm....die begrijp ik niet. Je gaat brandstof eerst omzetten naar electriciteit en dan rijdt je nog zuiniger ook?
Hoe het precies werkt, moet je bij de Ford-dealer vragen :lol: maar ik vind bijv dit:
De tweeliter benzinemotor en de elektromotor zijn gecombineerd 187 pk en 300 Nm sterk. De aandrijflijn is gekoppeld aan een traploze CVT-transmissie voor een vloeiende en schokvrije rijbeleving, wat Ford zeker in geslaagd is. De Mondeo HEV rijdt heerlijk relaxed, bij normaal accelereren hoor je de verbrandingsmotor nauwelijks en ondersteunt de elektromotor maximaal. Kortstondig volledig elektrisch rijden gaat verrassend makkelijk, de batterij houdt dit maximaal een kilometer of twee vol. Opvallend is dat de benzinemotor zich zelfs op snelwegtempo zo nu en dan uitschakelt om ook daar het brandstofverbruik te reduceren. Wanneer de verbrandingsmotor de voorwielen aandrijft wordt de batterij meteen opgeladen.
http://www.autogetest.nl/ecotests/item/ ... anium.html

In Amerika rijden deze Fusion HEV's al jarenlang rond (bijv ook als politieauto) en ik kan me helemaal voorstellen dat de 2020 Mustang soortgelijke techniek krijgt.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: RE: Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door peer »

Ando schreef:
Mack schreef:De hybride Mondeo haalt ook 1:20, volgens gebruikers (dus niet Ford zelf). En dat is zonder opladen met een stekker, maar alleen opladen tijdens het rijden. Zoiets zie ik ook wel zitten, ik rijd 80km per dag woon-werk en mijn Focus haalt met moeite 1:15. Dus ik zie dat ook wel zitten.

.
Mmmmm....die begrijp ik niet. Je gaat brandstof eerst omzetten naar electriciteit en dan rijdt je nog zuiniger ook?
Het idee hierachter is dat energie die normaal verloren gaat ook opgeslagen en hergebruikt wordt. Beste voorbeeld is de remmen, bij zo'n hybride wordt de remenergie opgeslagen in de accu waar weer op gereden kan worden.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Ando »

peer schreef:
Ando schreef:
Mack schreef:De hybride Mondeo haalt ook 1:20, volgens gebruikers (dus niet Ford zelf). En dat is zonder opladen met een stekker, maar alleen opladen tijdens het rijden. Zoiets zie ik ook wel zitten, ik rijd 80km per dag woon-werk en mijn Focus haalt met moeite 1:15. Dus ik zie dat ook wel zitten.

.
Mmmmm....die begrijp ik niet. Je gaat brandstof eerst omzetten naar electriciteit en dan rijdt je nog zuiniger ook?
Het idee hierachter is dat energie die normaal verloren gaat ook opgeslagen en hergebruikt wordt. Beste voorbeeld is de remmen, bij zo'n hybride wordt de remenergie opgeslagen in de accu waar weer op gereden kan worden.
Wordt er dan afgeremd door de electromotor bij te schakelen en deze als dynamo te gebruiken?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: RE: Re: RE: Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door peer »

Ando schreef:
peer schreef:
Ando schreef:
Mmmmm....die begrijp ik niet. Je gaat brandstof eerst omzetten naar electriciteit en dan rijdt je nog zuiniger ook?
Het idee hierachter is dat energie die normaal verloren gaat ook opgeslagen en hergebruikt wordt. Beste voorbeeld is de remmen, bij zo'n hybride wordt de remenergie opgeslagen in de accu waar weer op gereden kan worden.
Wordt er dan afgeremd door de electromotor bij te schakelen en deze als dynamo te gebruiken?
Daar komt het eigenlijk wel op neer, de motor wordt als het ware in z'n achteruit gezet waardoor hij werkt als dynamo.
http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... raking.htm
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Re: RE: Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

Ando schreef:door de electromotor bij te schakelen
De elektromotor is de hoofdmotor van de auto. Het is de benzinemotor die bijgeschakeld wordt als het nodig is.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Ando »

Mack schreef:
Ando schreef:door de electromotor bij te schakelen
De elektromotor is de hoofdmotor van de auto. Het is de benzinemotor die bijgeschakeld wordt als het nodig is.
OK. Maar de enige manier van gratis energie opwekken is dus afremmen op de electromotor. Daar moet je dus de winst halen.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
MichaelM
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 21 sep, 2016 08:48

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door MichaelM »

Mack schreef:
MichaelM schreef:
Mack schreef:Maar er zijn genoeg mensjes die alleen een grote auto kunnen rijden vanwege de gunstige belastingregels, en vervolgens niet of nauwelijks gebruik maken van de accu. Alleen op de benzinemotor slurpt zo'n hybride meer dan de gewone versie. Gelukkig is dat nu verleden tijd.
Jammer dat je zo bevooroordeeld bent, Mack!
Dat is geen vooroordeel. Ik kom dat soort mensen regelmatig tegen. Van alle Mitsubishi's Outlander PHEV geproduceerd voor de hele wereld (!!!) is een kwart verkocht in Nederland. Zeker omdat het zo'n goede auto is? Of omdat de Nederlandse autorijder zo goed wil zijn voor het milieu?

Ik ken meerdere mensen die zo'n auto hebben gekocht voor de belastingvoordelen, en hem nooit opladen, of alleen aan de oplader hangen omdat ze dan voorin de parkeergarage kunnen staan. Verder gewoon lekker 1:8 rijden met een grote bak en mensen uitlachen die belasting betalen. Van het belastingvoordeel kun je heel wat benzine kopen, hoor!

Gevolg: hybrides hebben ondertussen een verschrikkelijk imago hebben, waardoor "normale" mensen ze niet kopen. Goed voor het milieu.
Zoals ik al zei, ik heb de auto ook alleen aangeschaft vanwege de zeer gunstige fiscale voordelen waarbij ik door het dagelijks laden aan de paal maandelijks ook nog eens een kleine € 100,00 aan brandstof bespaar. Het milieu gaan we echt niet meer redden met hybride- of elektrische auto's!

Wat betreft de spelregels, deze heb ik niet bedacht. Ik maak slechts gebruik van de voordelen. En ja, zo nu en dan verlang ik zeker terug naar m'n vorige auto maar slecht is de hybride zeker niet!

Ondanks ik een hybride rij beschouw ik mijzelf zeker wel als een 'normaal' mens, Mack. Ten opzichte van mijn vorige auto bespaard de hybride mij in vijf jaar een kleine 38K Netto!. Daar kun je een hoop leuke dingen van doen zoals bijvoorbeeld een Mustang aanschaffen, onderhouden en rijden!
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

MichaelM schreef:Ondanks ik een hybride rij beschouw ik mijzelf zeker wel als een 'normaal' mens, Mack. Ten opzichte van mijn vorige auto bespaard de hybride mij in vijf jaar een kleine 38K Netto!. Daar kun je een hoop leuke dingen van doen zoals bijvoorbeeld een Mustang aanschaffen, onderhouden en rijden!
Uit je verhaal maak ik op dat je zelf de hybride hebt gekocht, en het geen auto van de zaak is. Je zult erkennen dat je hiermee één van de weinigen bent. Verreweg de meeste hybrides die je ziet, zijn lease-auto's. Je ziet ook dat de verkoop is ingestort nu de zakelijke voordelen wegvallen.

Laat me dan rephraseren: Gevolg: hybrides hebben ondertussen een verschrikkelijk imago hebben, waardoor de meeste "normale" mensen ze niet kopen. Goed voor het milieu.

Ik ben van mening dat hybrides veel populairder hadden kunnen zijn als de overheid het anders had aangepakt. Nu zit de hybride met een enorm imago-probleem, wat funest is in autowereld (zie DAFje, Lancia en vele andere voorbeelden).
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
MichaelM
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 21 sep, 2016 08:48

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door MichaelM »

Mack schreef:
MichaelM schreef:Ondanks ik een hybride rij beschouw ik mijzelf zeker wel als een 'normaal' mens, Mack. Ten opzichte van mijn vorige auto bespaard de hybride mij in vijf jaar een kleine 38K Netto!. Daar kun je een hoop leuke dingen van doen zoals bijvoorbeeld een Mustang aanschaffen, onderhouden en rijden!
Uit je verhaal maak ik op dat je zelf de hybride hebt gekocht, en het geen auto van de zaak is. Je zult erkennen dat je hiermee één van de weinigen bent. Verreweg de meeste hybrides die je ziet, zijn lease-auto's. Je ziet ook dat de verkoop is ingestort nu de zakelijke voordelen wegvallen.

Laat me dan rephraseren: Gevolg: hybrides hebben ondertussen een verschrikkelijk imago hebben, waardoor de meeste "normale" mensen ze niet kopen. Goed voor het milieu.

Ik ben van mening dat hybrides veel populairder hadden kunnen zijn als de overheid het anders had aangepakt. Nu zit de hybride met een enorm imago-probleem, wat funest is in autowereld (zie DAFje, Lancia en vele andere voorbeelden).
Ik heb hem als ondernemer gekocht. Dus zakelijk maar geen lease.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Eric »

Mack schreef:Verreweg de meeste hybrides die je ziet, zijn lease-auto's.
Je kunt beter auto's van de zaak zeggen. Lang niet alle auto's die zakelijk gereden worden worden namelijk geleased, er worden er ook heel veel door bedrijven gekocht en na verloop van tijd gewoon weer verkocht. Ik doe dat ook zo. Bij plugin hybrides zoals de Outlander was dit enige tijd zelfs extra aantrekkelijk vanwege de krankzinnige extra milieu-aftrekposten die je hier als bedrijf mee kon creëren. Gelukkig zijn ook die regelingen inmiddels grotendeels de nek omgedraaid.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”