auto in brand

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
pica
Berichten: 27
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 13:50

auto in brand

Bericht door pica »

Het nieuwe jaar begint slecht voor mij. De auto startte niet meer, bleek de benzinepomp stuk. Heb ik hem laten afslepen naar de garage. Aangezien de tank vol zat, hebben ze vrijdag geprobeert de benzine uit de tank te pompen. Een vonk en whoosssh, staat de auto in brand.
Ik ben vandaag gaan kijken, hopende dat de schade meevalt. Niet dus, de hele achterkant heeft in brand gestaan. Morgen komt de schadeexpert. Maar ik vermoed dat het een Total-loss is. En ik denk ook niet dat ik terugkrijg wat ik er in gestoken heb, ik weet wie verzekeringen zijn.
Mijn liefeling is overleden! Ik ben zo triest. :(
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: auto in brand

Bericht door Mack »

Jeetje wat een nachtmerrie! Hopelijk kun je de garage verantwoordelijk houden, maar ja, die auto's zijn niet zoveel waard...

Veel succes bij de afhandeling!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: auto in brand

Bericht door Eric »

Dat is inderdaad balen zeg, succes ermee.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: auto in brand

Bericht door petersdappie »

Vreselijk balen. Hopelijk dat je goed schadeloos wordt gesteld.. Triest...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: auto in brand

Bericht door DanielSmit »

Heel zuur, sterkte met de afhandeling
Gewoon omdat het kan :)
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: auto in brand

Bericht door jvdiest »

Verschrikkelijk! Ik hoop dat het meevalt en hij nog gemaakt kan worden. Niet te snel akkoord gaan met de uitkomst, je mag zelf een contra expert laten komen (op kosten verzekeraar) als je het niet eens bent met de expert. Mocht het volgens de verzekering economisch niet meer haalbaar zijn de auto te repareren, kan je ook kiezen voor uitkering met behoud van wrak. De wrakwaarde wordt bepaald door de hoogste bieding die de leverancier ontvangt van "opkopers". Wellicht dat het voor jezelf wel haalbaar is de Mustang voor het bedrag wat je dan uitbetaald krijgt te repareren.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

auto in brand

Bericht door Neko- »

Dat zijn mindere berichten... Nu weet ik dat er in Axel bij de sloperij aldaar nog een staat met voorschade, en dat er ook nog een ander adres is die nog een sloper heeft staan...

Mijn kennis daarvan was ook als gevolg van schade, al was dat niet als gevolg van brand. Maar ik ken het machteloze gevoel heel goed dat zich dan van je meester maakt.

Met bovengenoemde over behoud van wrak kan ik het alleen maar eens zijn. Dat heb ik destijds in mijn geval namelijk ook gedaan. Financieel er wel geld op moeten toeleggen, maar voor het extra bedrag plus uitkering had ik geen vervangende Mustang gehad van dit bouwjaar of nieuwer, in dezelfde staat van onderhoud.

Afhankelijk van de schade kun je er misschien nog iets mee, al kan ik dat zonder de auto gezien te hebben natuurlijk niet met zekerheid zeggen.

Mogelijk dat de garagehouder hierin ook nog iets kan betekenen. Sterkte ermee, en houd ons op de hoogte van het verloop. Ik hoop dat het toch nog meevalt voor je.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: auto in brand

Bericht door Mustangflip »

Sterkte met het eventuele verlies van je auto.

Wat ik me echter afvraag ( ben ik de enige ?) hoe kan er bij het overpompen een vonk is
vrijgekomen?
Dit is te doen met een dubbelwerkende handpomp waarmee je een luchtbed opppompt.
Geen enkele proffesional zou iets wat vlam kan vatten bij zoiets gebruiken. Je kan een tank ook af laten lopen.

Ik vind het een bijzonder verhaal. Wat jouw verlies niet minder maakt natuurlijk.

Groet Flip
Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

Re: auto in brand

Bericht door johnnybt »

shit zeg.... dat verwacht je toch niet... wat zonde

Heel veel sterkte man
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: auto in brand

Bericht door SanQ »

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt deze meteen op de hoogte stellen en via hun de garagehouder aansprakelijk stellen voor de volledige schade, anders dit zeker via een advocaat doen.

Je mag van een professional verwachten dat ze niet op een onveilige manier je tank leegpompen.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: auto in brand

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Damn, dit is wel een nachtmerrie.
Hopelijk wordt het wel netjes afgehandeld
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: auto in brand

Bericht door Neko- »

Enig nieuws van de schade expert in de eerste aankijk? Of bericht van de garage?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
pica
Berichten: 27
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 13:50

Re: auto in brand

Bericht door pica »

De verzekering van de garage wilt eerst een bod van 3 aankopers. Ik wacht af.Duurt een week, zegt de verzekeringsman.
Wil de garage niet aanklagen omdat de eigenaar een goede monteur is, en na 22 jaar ook een goede vriend.
Ik ga de schade niet repareren, omdat het niet te repareren is. Brand is wat anders dan blikschade. Ik vertrouw de strekte van de draagconstructie niet meer, na deze hitte. Verder moet de hele achteras worden vervangen, remmen, remleidingen, schokdempers, banden. Achterbumper ook. En de hele auto ruikt naar rook, moet allemaal gecleaned worden.
Ik schrijf hem af en ga op zoek naar een andere auto. Helaas, maar is niet anders.
Wel fijn dat ik op dit forum zit, en mijn pech kan delen met andere autoliefhebbers. Heb er veel steun aan.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: auto in brand

Bericht door Mack »

Ik denk dat je een wijze beslissing maakt door de auto af te schrijven. Hopelijk krijg je voldoende terug van de verzekering voor een andere.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: auto in brand

Bericht door Neko- »

Klinkt alsof er dus meer in de brand gestaan heeft als het zich liet aanhoren.

Ik ben het met Maarten eens... Klinkt als een wijze beslissing. Hopelijk pakt het verder goed uit.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”