auto in brand

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: auto in brand

Bericht door Eric »

Mack schreef:Ik denk dat je een wijze beslissing maakt door de auto af te schrijven. Hopelijk krijg je voldoende terug van de verzekering voor een andere.
Zo te horen is dat inderdaad maar het beste ja.

Misschien kun je eens een oproepje plaatsen op het forum of iemand zijn auto wil verkopen. Dan weet je wat beter wat je koopt dan bij een handelaar, zeker in deze leeftijdscategorie.
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: auto in brand

Bericht door flaqo »

Mustangflip schreef:Sterkte met het eventuele verlies van je auto.

Wat ik me echter afvraag ( ben ik de enige ?) hoe kan er bij het overpompen een vonk is
vrijgekomen?
Dit is te doen met een dubbelwerkende handpomp waarmee je een luchtbed opppompt.
Geen enkele proffesional zou iets wat vlam kan vatten bij zoiets gebruiken. Je kan een tank ook af laten lopen.

Ik vind het een bijzonder verhaal. Wat jouw verlies niet minder maakt natuurlijk.

Groet Flip
Hebben gewoon met een sigaret op lopen kloten gok ik. Ik was vroeger automonteur, en in garages roken ze regelmatig. Maatja is wel een gok. Weet niet hoe de vonk was vrij gekomen tot het verlies van zijn auto.
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: auto in brand

Bericht door Mitch »


Hebben gewoon met een sigaret op lopen kloten gok ik. Ik was vroeger automonteur, en in garages roken ze regelmatig. Maatja is wel een gok. Weet niet hoe de vonk was vrij gekomen tot het verlies van zijn auto.
Mooi hoe mensen gelijk een conclusie trekken, zonder erbij te zijn geweest. Ga eens uit dat het vakmannen zijn en gewoon domme pech is geweest.
.
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: auto in brand

Bericht door Ando »

Kun je niet gewoon een brandende sigaret in een plas benzine gooien zonder dat er iets gebeurt?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: auto in brand

Bericht door Mack »

Ando schreef:Kun je niet gewoon een brandende sigaret in een plas benzine gooien zonder dat er iets gebeurt?
Dat klopt, maar dat is omdat er dan geen/te weinig zuurstof bij komt. Als de benzine stroomt, en er dan een vonk bijkomt, kan het heel snel gaan.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
pica
Berichten: 27
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 13:50

Re: auto in brand

Bericht door pica »

Geloof me, een benzine-lucht mengsel is licht onvlambaar. Dat is het principe van de ontbrandingsmotor.
Ze roken inderdaad in die garage, maar alleen in de rokershoek, niet als ze aan het werk zijn. Was domme pech voor een vakman. Hij weet het niet en ik ook niet, want ik was er niet bij. Mischien was het statische elektriciteit, als je brandstof pompt in de tank van een benzinestation, dan sluit je ook eerst een aarde aan, om dat te voorkomen.
Voorlopig heeft de gargehouder voor mij een auto gehuurd. Ik had nog nooit in een moderne auto gereden. Altijd klassiekers. Ik vind dat een klassieker niet in de garage moet staan, maar moet rijden. Ik gebruikte al mijn auto's voor dagelijks gebruik. Heb ook geen garage. Mijn huis is ouder dan de auto's die ik rij. De garage is 10 jaar geleden ingestort. Heb niet genoeg geld om die weer op te bouwen.
Is wel wennen, zo'n moderne auto. Als je stilstaat slaat de motor af. Ik heb moeite met inparkeren omdat ik nerveus word van dat gepiep van de afstandssensors. Ik weet ook wel hoeveel ruimte ik heb, maar die zien dat anders. Ik heb niet veel op met automatische systemen en electronica in auto's.
Blij als ik weer een klassieker rij. :wink:
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: auto in brand

Bericht door flaqo »

Keurige garage dan als ze een rokershok hebben. Jammer dat ik gelijk weer zo aangevallen word, ik zei alleen dat het een mogelijkheid was meer niet.
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Gebruikersavatar
WietseH
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 28 apr, 2014 21:44
Locatie: Groningen

Re: auto in brand

Bericht door WietseH »

Wat vreselijk zuur om zo je auto kwijt te raken! :(
Sterkte met de afhandeling, ik hoop dat je snel een nieuwe klassieke Pony terug hebt!
Gebruikersavatar
pica
Berichten: 27
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 13:50

Re: auto in brand

Bericht door pica »

Vandaag gehoord dat ik Euro4500,- krijg van de verzekering. Te weinig, maar ik ga niet vechten tegen een verzekeringsmaatschappij met al hun juridische mensen. Dus: verlies nemen. Had ik al verwacht.
Zoek een nieuwe mustang. Liefst van 2000-2002. Maar een oudere in goede staat is ook goed. Zolang de auto geschikt is voor dagelijks gebruik.
Reactie's ook op picapica@home.nl
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5305
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

auto in brand

Bericht door Neko- »

Word ie zo laag ingeschat? Die van mij in Augustus 2015 zat beduidend hoger, en daarbij werd de V8 en handbak niet eens zwaar meegewogen...

Want als ik je avatar mag geloven had je hetzelfde model als ik: SN95 New Edge.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: auto in brand

Bericht door 1967coupe »

Volgens mij hoef je daar niet zo 123 mee akkoord te gaan. Vind hem ook laag ingeschat.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: auto in brand

Bericht door Eric »

Altijd eerst een contra-expertise laten doen. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Volgens mij weet niemand of je een V6 of een GT hebt en het modeljaar. Zonder die info is het moeilijk te zeggen of het een reeel bedrag is.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: auto in brand

Bericht door Mack »

Eric schreef:Altijd eerst een contra-expertise laten doen. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Volgens mij weet niemand of je een V6 of een GT hebt en het modeljaar. Zonder die info is het moeilijk te zeggen of het een reeel bedrag is.
Hij heeft een 2001 V6.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: auto in brand

Bericht door Eric »

Mack schreef:
Eric schreef:Altijd eerst een contra-expertise laten doen. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Volgens mij weet niemand of je een V6 of een GT hebt en het modeljaar. Zonder die info is het moeilijk te zeggen of het een reeel bedrag is.
Hij heeft een 2001 V6.
Nou dan vind ik het geen irreëel bedrag eerlijk gezegd, tenzij er voor een vermogen aan modificaties op zit wellicht.

Maar altijd contra-expertise doen, je hebt niets te verliezen.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5305
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: auto in brand

Bericht door Neko- »

2002GT... En ik kwam in 2015 behoorlijk wat hoger uit als die 4500. Maar ik heb me daarna ook niet echt meer in de markt verdiept.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”