Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Bericht door saf1908 »

Na het fraaie vakantieverslag van Neko grijp ik hierbij ook de mogelijkheid aan om een aantal foto's te delen van mijn vakantie aan de zuidwest kust van Amerika de afgelopen 3 weken. Ik ga jullie niet teveel vermoeien met de foto's van vanalles en nog wat, maar wil me vooral focussen op de (vooral klassieke) auto's die ik heb gespot.

Voor ons was het de eerste keer op vakantie buiten Europa, dus hebben we het direct goed aangepakt door er 3 weken Amerika van te maken.
Globaal zag de reis er zo uit:

Los Angeles
Highway 1 richting San Francisco, via
Morro Bay
Monterey
San Francisco
Yosemite National Park
Sequoia National Park
Death Valley National Park
Las Vegas
Valley of Fire State Park
Zion National Park
Horseshoe Bend
Antelope Canyon
Grand Canyon
Route 66
Palm Springs
Los Angeles

Afbeelding
Maar om te beginnen een foto van de aanleiding van dit alles. Begin juni ben ik getrouwd in de Citroen Traction Avant uit 1956 van mijn vader. Hij kocht deze auto toen hij 20 was en mijn ouders zijn hier zelf in getrouwd. Daarna volgden er vele ooms en tantes en helaas 20+ jaar van stilstand. Sinds een jaar of 2 weer op de weg te vinden en daarom kreeg dit stukje familietraditie de voorkeur als trouwauto boven mijn Mustang.

Afbeelding
Daags na de bruiloft vertrokken wij naar Los Angeles om eerst enkele dagen aan het strand van Santa Monica Beach te verblijven. Maar niet voordat ik mijn huurauto bij Budget had opgehaald. Mijn hoop was gevestigd op een Mustang (en niet 'or similar'). Na mijn vraag naar specifiek een Mustang en een praatje over mijn oude Mustang in NL ('You are probably the only one owning one over there!?' Sure...) kreeg ik het aanbod een GT te nemen. Toen ik aangaf dat ik niet extra wilde betalen, maar wel mijn convertible Ecoboost wilde laten gaan voor een dichte GT vond de beste man het nog goed ook! Prachtig, en dat voor 340 EUR voor een week!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In LA begon ik vrolijk met het schieten van nieuwe Mustangs. Ik vind het 2015+ model prachtig. Maar na een dag ben ik hier mee gestopt. Het is aan de kust in Californië onbegonnen werk. Het was serieus de auto die je het meest zag rijden. Sterker nog, ik zou waarschijnlijk twijfelen of ik wel een nieuwe Mustang zou willen als ik daar woonde. Hetzelfde gold in iets mindere mate voor het aantal Challengers en Camaro's. Voor tijdens de vakantie natuurlijk geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In LA o.a. de stranden van Santa Monica Beach en Venice Beach bezocht en bij het voormalige huis van Jim Morrison en Hank Moody (Californication serie) gaan kijken. Daarnaast Getty Museum, Beverly Hills en de heuvels van Hollywood bezocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slechts een greep uit de foto's van de vele toffe klassiekers die ik heb gezien. Met name de originele verweerde auto's 'in het wild' vind ik leuk om te spotten. Een mooi verschil met Europa, waar dit soort auto's vaak glimmend op autoshows staan.
Laatst gewijzigd door saf1908 op vr 30 jun, 2017 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mijn USA vakantie

Bericht door saf1908 »

Afbeelding
Surferbusjes genoeg bij Malibu Beach.

Afbeelding
Kleine lokale klassiekermeeting 's ochtends in het weekend in Morro Bay.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van Los Angeles trokken wij via Highway 1 richting San Francisco in 3 dagen tijd via Morro Bay en Monterey. Het leverde prachtige uitzichten op op de Grote Oceaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het rijden in de 5 liter Mustang GT was geweldig. Met name hoog in de toeren is het vermogen een sensatie. In combinatie met het geluid is het een ervaring op zich. Ik verbaas me erover dat vrijwel alles in Amerika in 'onze' Europese ogen duur is, maar dat je voor minder dan $ 50.000 zo'n auto kunt kopen. Zoveel vermogen voor een hele complete sportauto in mijn optiek in combinatie met een mooi interieur en heel veel opties. Een doodzonde dat wij in Nederland ons zo druk maken qua uitstoot/verbruik als je ziet welk percentage er in de US gewoon in een V8 rond tuft. Ik was blij de V8 te kunnen ervaren, maar had tegelijkertijd het idee dat de Ecoboost dan wel wat extra pk's nodig zou moeten hebben, want helaas went alles zo. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na genoten te hebben van de prachtige uitzichten in o.a. Malibu, van Highway 1 en wat mooie uitkijkpunten op de route was het tijd om in Monterey een walvistocht per boot mee te maken. Zeker de moeite waard, maar ik heb alleen op een paar honderd meter afstand walvissen gespot. Mijn vrouw haakte last minute af i.v.m. 'very stormy weather' (viel reuze mee). Een dag later vertrokken wij naar San Francisco.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een bezoek aan Alcatraz Island mocht niet ontbreken. Absoluut de moeite waard!

Afbeelding
Tijdens een fietstocht over de Golden Gate brug hadden wij het geluk aan onze zijde, want ineens waren er meerdere walvissen te zien in de baai. Na een kwartier te hebben genoten doken er als klap op de vuurpijl nog 2 op, recht onder ons. De foto doet het niet helemaal eer aan, maar ze waren volledig te bekijken omdat ze onder de brug door kwamen zwemmen.

In San Francisco hadden wij afscheid genomen van de Mustang, omdat je daar beter geen auto kunt gebruiken en parkeren enorm duur is. Na 3 dagen zouden wij daarom teruggaan naar de vestiging van Budget om een tweede huurauto op te halen voor het vervolg van de reis. Dit hoefde voor mij niet per se een Mustang te zijn, en toen ze de GT niet meer hadden had ik ook geen zin meer in de meerprijs van bijvoorbeeld een Camaro en de beperkte bagageruimte voor de overige 10 dagen van de reis. Ik heb het weten, want het werd een Kia Optima. Op zich niet zoveel mis mee, maar wel toen wij na een uur of twee rijden erachter kwamen dat de bandenspanning rechtsachter enorm laag werd:

Afbeelding
Vrij lullig, want na 1,5 week in stedelijke gebieden reden wij net richting Yosemite National Park, waar wij bij aankomst geen bereik hadden met onze telefoons. Er zat dus niets anders op...

Afbeelding
Omdat wij met een thuiskomertje niet honderden kilometers wilden doorrijden en al helemaal niet door Death Valley, de normale band de volgende ochtend maar meteen laten repareren in het dichtstbijzijnde plaatsje. Daar kwamen we uiteindelijk toch doorheen, omdat we 4 uur moesten omrijden om Yosemite in te komen. De toegangsweg waar wij aan zaten met ons hotel was namelijk door een verschuiving van rotsblokken voor een week gesloten...

Afbeelding
Dan kom je onderweg nog wel eens wat tegen.

Afbeelding

Afbeelding
Yosemite in juni bezoeken is geweldig. Een winter met veel sneeuw in combinatie met deze maand zorgde voor een gigantische waterval (Vernall Fall).
Wij liepen de Mist Trail, waar de wind het water over je hele lijft blaast. Met 35 graden was dat heerlijk en je klimt zo naar de top van de waterval.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5305
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Mijn USA vakantie

Bericht door Neko- »

Kijk... Dat zijn een aantal plekken waar ik niet geweest ben, maar die voor een volgend bezoek zeker op een lijstje waren gezet. Denk dat ze nu helemaal blijven staan op dat lijstje :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mijn USA vakantie

Bericht door saf1908 »

Na Yosemite National Park reden wij direct door naar Sequoia National Park. Bekend van de grootste bomen ter wereld die soms, naar schatting, wel 2200 jaar oud kunnen zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna op naar Death Valley. Op Nu.nl las ik allerlei klagende berichten over de hitte in Nederland, terwijl wij de hele dag door 45 graden of meer reden op weg naar Las Vegas. In Death Valley zijn we daarom niet veel langer dan twee keer 10 minuten uit de auto geweest voor wat foto's, want daar was het 51 (!) graden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

's Avonds kwamen wij aan in Las Vegas. Alles wat ik hierover heb gelezen is waar, maar dan nog groter en gekker dan je je kunt voorstellen. Gigantische hotels en 1 grote kermis in de woestijn. Het was er 's nachts nog 40 graden en je voelde de hitte nog van het asfalt opstijgen. Leuk om hier 2 nachten te zijn en rond te lopen en her en der wat te eten, drinken en een gokje te wagen. Mijn bruiloft en reis heb ik er helaas niet mee terug verdiend... Indrukwekkend zijn de hotels met complete winkelstraten en stadspleinen erin. The Venetian was heel leuk om eens doorheen te lopen en ons hotel (Paris) deed er niet veel voor onder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na Las Vegas reden wij via de Hoover Dam en de Valley of Fire naar Zion National Park.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Valley of Fire

Afbeelding
Overnachting onderweg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om aan te komen in Zion National Park, met de geweldige wandeling Angel's Landing (een richel op honderden meters hoogte met alleen een ketting om je aan vast te houden). Niet op deze foto's te zien omdat mijn vrouw zich goed genoeg voelde om dit laatste stuk te klimmen met hoogtevrees:

Afbeelding

Afbeelding

Het was nu tijd om door te rijden naar de Grand Canyon.

Afbeelding
Horseshoe Bend (hoefijzervorm van de Colorado River) in de buurt van de plaats Page

's Middags gingen wij met een jeepsafari van Navajo indianen hun land en de Antelope Canyon in:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fantastisch om al dit natuurschoon in het echt te zien. Na bijna 3 weken voelden wij ons al bijna een volgezogen spons, want met elke dag zo'n druk programma konden we de indrukken soms nauwelijks tot ons laten doordringen. Gelukkig hebben we de foto's nog. :mrgreen:
Dus op en door naar de Grand Canyon:

Afbeelding

Dit was het laatste verplichte nummer van onze reis, waarna we vanuit de Grand Canyon in 2 dagen terug zouden rijden naar Los Angeles Airport.
Het toeval wilde dat de eerste overnachtingsplaats in Williams was, wat aan de historische Route 66 ligt. Een leuke extra.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste overnachting was in Palm Springs, wat weer in Californië ligt en nog ongeveer 2 uur rijden was tot het vliegveld. Bizar dat na een half uur rijden de agglomeratie van Los Angeles al begint, terwijl je dan nog 1,5 uur door 'de stad' moet rijden tot het vliegveld. Ook opvallend was het temperatuurverschil. Terwijl het in Palm Springs 47 graden was, was het vlakbij het vliegveld op dezelfde dag nog maar 21 graden en erg bewolkt. De dag voor vertrek daarom maar genoten van het zwembad in woestijnstad Palm Springs.

Afbeelding

Om het 'California dreaming' gevoel vast te houden wil ik afsluiten met deze foto die de avond voor vertrek is genomen.

Afbeelding
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mijn USA vakantie

Bericht door saf1908 »

Welnee, ik sluit gewoon af met iets anders...

https://youtu.be/hZZzlw_fin8

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mijn USA vakantie

Bericht door saf1908 »

Neko- schreef:Kijk... Dat zijn een aantal plekken waar ik niet geweest ben, maar die voor een volgend bezoek zeker op een lijstje waren gezet. Denk dat ze nu helemaal blijven staan op dat lijstje :)
Laat het me t.z.t. maar weten als je nog info of tips nodig hebt over dingen die wij hebben bezocht. :ok:
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Gaaf reisverslag.
Veel bekende punten die ik in het verleden ook heb aangedaan.
Had je geen problemen met afsluitingen op Highway 1 ivm vervangen van een brug en de recente landverschuiving ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Bericht door saf1908 »

1970TwisterSpecial schreef:Gaaf reisverslag.
Veel bekende punten die ik in het verleden ook heb aangedaan.
Had je geen problemen met afsluitingen op Highway 1 ivm vervangen van een brug en de recente landverschuiving ?
Ja, helaas wel inderdaad. Gelukkig konden we van LA tot onze eerste stop (Morro Bay) gewoon langs de kust rijden. Daarna inderdaad via de Interstate in het binnenland omhoog gereden, maar via Carmel/Monterey kon je wel via Highway 1 een uur terug naar het zuiden, vrijwel helemaal het stuk langs Big Sur. Vlak daarna dus inderdaad om moeten keren om terug naar Monterey te rijden, maar gelukkig dus wel mee gekregen.

Ook bizar, twee gesloten wegen ivm landverschuivingen (Yosemite ook 1 van de wegen).
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Bericht door grandmaster n »

Heel herkenbaar.
Alleen dat ik een paar jaar terug in september bij Vernal Falls was, liep er een klein straaltje naar beneden......

gr
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Bericht door Mack »

Heel toffe foto's! De trip die je maakte, is ruwweg gelijk aan de onze in 2012 maar ik kan me niet herinneren zoveel klassieke auto's gezien te hebben als jij op de foto hebt gezet. Misschien volgende keer beter opletten.

Tof dat je Angels Landing hebt gedaan, dat is echt een supertoffe wandeling. Antilope Canyon etc., ik denk dat je de goede dingen hebt uitgezocht.

Dat wit staat zo'n 2015 wel erg goed, trouwens!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5305
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Bericht door Neko- »

Mack schreef:Dat wit staat zo'n 2015 wel erg goed, trouwens!
Wie ben jij, en wat heb je met Maarten gedaan? ;)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Bericht door Jasper »

Verschrikkelijk vet! staat ook nog op mijn bucket list.

Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn USA vakantie (Let op: veel foto's)

Bericht door Mack »

Neko- schreef:
Mack schreef:Dat wit staat zo'n 2015 wel erg goed, trouwens!
Wie ben jij, en wat heb je met Maarten gedaan? ;)
Wie is Maarten?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”