"Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

"Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door sjirafje »

Stukje over BPM in Trouw van 18-08-2017

Waarom de langste mensen in de kleinste auto's rijden... :lol:

Afbeelding
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door 1967coupe »

Ik ga naar Griekenland :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door sjirafje »

1967coupe schreef:Ik ga naar Griekenland :mrgreen:
Daar schijnt het zowiso niet gebruikelijk te zijn om belasting te betalen :roll:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door Mack »

Hoe bizar is dat je door een belasting je in NL een auto koopt voor X Euro, terwijl je in Griekenland voor hetzelfde bedrag dezelfde auto vier keer kan kopen...
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door lee iacoca »

Verschil tussen Nederland en Belgie is al bizar.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door Eric »

Er staan toch wel een heel stel vreemde fouten in dit artikel. In Griekenland kost een GT echt geen 32K, zelfs een EcoBoost is al duurder. De prijs van de GT is in heel Europa gelijk: 44K. En die van de EcoBoost ook (38K). De lokale belastingen maken vervolgens het verschil per land. In sommige landen is de BTW bv iets hoger dan 19% en daarnaast heb je lichte wisselkoersverschillen voor landen die de Euro niet gebruiken, zoals het Verenigd Koninkrijk.

Dat wat die gast van Ford Nederland zou hebben gezegd over één verkochte GT is ook niet waar, er rijden er momenteel al 18 rond, waarvan voor 9 de volle bak BPM is vastgesteld. De rest zijn gebruikte imports, waarvan diverse met BPM vrijstelling ivm verhuisboedel en één met GN kenteken.

Ook het aantal in 2017 verkochte nieuwe EcoBoosts klopt niet, dat is echt wel hoger. In totaal zitten we nu op 205 gekentekende exemplaren, waaronder zoals gezegd 18 GT's en daarnaast 2 GT350's en 5 V6'en.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door sjirafje »

Mijn Grieks is niet heel goed, maar "32.546€" betekent toch €32.546,- in het Nederlands?

Afbeelding
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door Mack »

Ergens toch teleurgesteld dat er geen "µuσταvΓ" staat. :smart:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door Eric »

sjirafje schreef:Mijn Grieks is niet heel goed, maar "32.546€" betekent toch €32.546,- in het Nederlands?
Waarschijnlijk is het in Griekenland (net als in de VS) gebruikelijk om ex-btw prijzen te tonen. Dit kan onmogelijk de prijs inclusief btw zijn want dan verkochten de dealers in alle andere Europese landen geen enkele auto meer en werden ze allemaal grijs uit Griekenland geïmporteerd.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door sjirafje »

Eric schreef:
sjirafje schreef:Mijn Grieks is niet heel goed, maar "32.546€" betekent toch €32.546,- in het Nederlands?
Waarschijnlijk is het in Griekenland (net als in de VS) gebruikelijk om ex-btw prijzen te tonen. Dit kan onmogelijk de prijs inclusief btw zijn want dan verkochten de dealers in alle andere Europese landen geen enkele auto meer en werden ze allemaal grijs uit Griekenland geïmporteerd.
Wat ik kan vinden op internet zijn de prijzen daar gewoon inclusief btw. Daarnaast is het hoge btw tarief in Griekenland 24%. Dus zelfs al is de prijs ex btw dan nog kom je niet aan 44K
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door Leo »

Eric schreef:Er staan toch wel een heel stel vreemde fouten in dit artikel. In Griekenland kost een GT echt geen 32K, zelfs een EcoBoost is al duurder. De prijs van de GT is in heel Europa gelijk: 44K. En die van de EcoBoost ook (38K). De lokale belastingen maken vervolgens het verschil per land. In sommige landen is de BTW bv iets hoger dan 19% en daarnaast heb je lichte wisselkoersverschillen voor landen die de Euro niet gebruiken, zoals het Verenigd Koninkrijk.

Dat wat die gast van Ford Nederland zou hebben gezegd over één verkochte GT is ook niet waar, er rijden er momenteel al 18 rond, waarvan voor 9 de volle bak BPM is vastgesteld. De rest zijn gebruikte imports, waarvan diverse met BPM vrijstelling ivm verhuisboedel en één met GN kenteken.

Ook het aantal in 2017 verkochte nieuwe EcoBoosts klopt niet, dat is echt wel hoger. In totaal zitten we nu op 205 gekentekende exemplaren, waaronder zoals gezegd 18 GT's en daarnaast 2 GT350's en 5 V6'en.
Ben t helemaal met Eric eens. Ik heb nog een andere invalshoek , hij doet het goed die GT en fijn dat Ford NL een groot deel van de BPM heeft betaald , ik kocht m n GT namelijke als 2e handsje en ruilde m"n nieuw gekochte ecoboost in. Ik heb geen spijt en heb elke rit plezier. :v:
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door Ando »

Leo schreef:
Eric schreef:Er staan toch wel een heel stel vreemde fouten in dit artikel. In Griekenland kost een GT echt geen 32K, zelfs een EcoBoost is al duurder. De prijs van de GT is in heel Europa gelijk: 44K. En die van de EcoBoost ook (38K). De lokale belastingen maken vervolgens het verschil per land. In sommige landen is de BTW bv iets hoger dan 19% en daarnaast heb je lichte wisselkoersverschillen voor landen die de Euro niet gebruiken, zoals het Verenigd Koninkrijk.

Dat wat die gast van Ford Nederland zou hebben gezegd over één verkochte GT is ook niet waar, er rijden er momenteel al 18 rond, waarvan voor 9 de volle bak BPM is vastgesteld. De rest zijn gebruikte imports, waarvan diverse met BPM vrijstelling ivm verhuisboedel en één met GN kenteken.

Ook het aantal in 2017 verkochte nieuwe EcoBoosts klopt niet, dat is echt wel hoger. In totaal zitten we nu op 205 gekentekende exemplaren, waaronder zoals gezegd 18 GT's en daarnaast 2 GT350's en 5 V6'en.
Ben t helemaal met Eric eens. Ik heb nog een andere invalshoek , hij doet het goed die GT en fijn dat Ford NL een groot deel van de BPM heeft betaald , ik kocht m n GT namelijke als 2e handsje en ruilde m"n nieuw gekochte ecoboost in. Ik heb geen spijt en heb elke rit plezier. :v:
Ofwel: veel meer lol met de GT dan met de Ecoboost? Ik denk niet dat er veel mensen deze vergelijking kunnen maken momenteel....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
mustangboy
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 19:19

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door mustangboy »

In België zijn de prijzen 37.000 voor de ecoboost en 43.000 voor de V8
Voor die ecoboost betaal je iets meer dan 1800€ belasting om hem in verkeer te brengen in Vlaanderen (in België bepaald elk gewest zijn eigen belasting) en moet je jaarlijks 544€ betalen om er mee op de weg te mogen.
Voor de V8 betaal je iets meer dan 10.900€ Belasting om hem in verkeer te brengen en kost het u jaarlijks nog eens 3300€ Om er de weg mee op te mogen.

Ik geef telkens de prijzen coor de handgeschakelde versie, bij de ecoboost geeft de extra uitstoot door het hoger theoretisch verbruik een hogere belastingsschaal.
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: RE: Re:

Bericht door Leo »

:[/quote]Ofwel: veel meer lol met de GT dan met de Ecoboost? Ik denk niet dat er veel mensen deze vergelijking kunnen maken momenteel....[/quote]

?? Meer lol dekt het misschien goed af. De ecoboost is een fijne en snelle wagen en toch miste er iets. Start je de GT (hij staat in een garage) dan begint de lol gelijk met een donkere roffel. Bij de ecoboost denk je Europees net of t een BMW/Opel is. Bij de V8 hoor en voel je gelijk oh ja het is een amerikaan.Het zal dat gen in mijn lijf zijn of zoiets! Dus Ando ; ja meer LOL.
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: "Mustang V8 hier onverkoopbaar"

Bericht door saf1908 »

Ik vind het prijsverschil in Europa ook schandalig, waarbij NL weer het braafste jongentje van de klas moet zijn.

M.b.t. Ecoboost vs GT ben ik het ermee eens dat de V8 veel meer fun geeft. Niet alleen het geluid, ook het verschil in power, wanneer je het gaspedaal vol in trapt.
8)
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”