Mustang 2014 van Abu Dhabi naar Nederland

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Jos81
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 sep, 2017 05:40

Mustang 2014 van Abu Dhabi naar Nederland

Bericht door Jos81 »

Beste Mustangliefhebbers,

Sinds 2013 woon en werk ik in Abu Dhabi. In november 2013 heb ik hier een nieuwe Mustang 5.0 V8 GT Premium 2014 gekocht (automaat, geen cabrio).
In de zomer 2018 verhuis ik waarschijnlijk terug naar Nederland en wil graag mijn auto meenemen. Om dit belastingvrij te doen en mijn auto als inboedel mee te nemen, moet de auto een half jaar in mijn bezit zijn, en mag ik de auto niet binnen een jaar verkopen in Nederland. Dit zal geen probleem zijn. En ik weet dat in Nederland een mistlicht-achter en zij-knipperlichten moeten worden ingebouwd om door de RDW keuring te komen.

In het jaar dat ik terug in Nederland zal zijn, bekijk ik of ik mijn Mustang, financieel gezien, kan blijven rijden. Ik hoop uiteraard van wel. Maar ik de verscheping en aanpassingen zullen geld kosten, en ik weet nog niet hoeveel kilometers ik per jaar zal rijden. Ik ga de auto gebruiken voor mijn woon-werkverkeer en voor mijn plezier.

Daarnaast overweeg ik om in Abu Dhabi nog een Mustang 5.0 V8 GT 2015 te kopen en die als inboedel te verschepen naar Nederland. En dan na een jaar misschien één van beiden te verkopen.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen, meningen, ervaringen of ik mijn Mustang wel/niet zou moeten verschepen. En of het een goede investering zou zijn om één of twee Mustangs mee te nemen naar Nederland.


Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Mustang 2014 van Abu Dhabi naar Nederland

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Meer Mustangs op de Nederlandse wegen is altijd goed :lol:

Als je portemonaie het toelaat kan je er altijd wat aan verdienen.

Volgens mij kan je zien op de RDW website aan het bedrag van de BPM dat de auto is meegenomen als imboedel.
Een koper zal jou heus wel wat winst gunnen, maar tot op een bepaalde hoogte.

Voor eventuele aanpassingen / keuring kan je misschien het beste contact opnemen met Lek Import Cars.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”