Auto Schorsen

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Shelby GT-H
Site Admin
Berichten: 1878
Lid geworden op: wo 11 nov, 2009 22:45
Locatie: Kop van N-H
Contacteer:

Auto Schorsen

Bericht door Shelby GT-H »

Hola,

Ik kom er net achter dat als je auto binnen een jaar schorst mag je €120,- aftikken ipv van €73,-

Kansloos!

Kosten
Voor personenauto's tot 15 jaar oud en bedrijfsauto's onder de 3500 kg en tot 15 jaar oud, betaalt u het 'normaal tarief'. Voor alle andere voertuigen betaalt u het 'laag tarief' (met uitzondering van brom- en snorfietsen). Verlengen van een schorsing valt ook onder het 'laag tarief'. Het opheffen van een schorsing is gratis.
Aanmelden schorsing brom- en snorfietsen RDW € 11,00
Aanmelden schorsing laag tarief RDW - € 24,00
Aanmelden schorsing normaal tarief RDW - € 73,00

Vaker schorsen binnen een jaar
Als u de schorsing voor de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na het begin van de vorige schorsing, dan moet u een hoger schorsingstarief betalen (als het voertuig tussentijds niet is overgeschreven). Het hoge tarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder, motorfietsen en brom- en snorfietsen.
Aanmelden schorsing hoog tarief RDW - €120,00
Groet,

Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Auto Schorsen

Bericht door DanielSmit »

Bedankt voor de info, dan zal ik maar eens gaan uitrekenen of het wel zin heeft om hem weer te schorsen deze winter
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Auto Schorsen

Bericht door Eric »

Je moet het inderdaad een beetje goed timen om niet de hoofdprijs te betalen. Aan de andere kant heb je zelfs 120 euro in no time alweer bespaard aan wegenbelasting.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Auto Schorsen

Bericht door Mack »

Even een quote voor de zekerheid voordat er mensen in de stress schieten:
Het hoge tarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder, motorfietsen en brom- en snorfietsen.
Bovenstaande geldt dus alleen voor auto's minder dan 15 jaar oud.

Het tarief is trouwens niks nieuws, is al minstens enkele jaren zo, toch? Ik heb dat echt al vaker gelezen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Auto Schorsen

Bericht door hoogie35 »

wist ik ook niet, schandalige actie weer en stiekeme politieke praktijken. als het nou 2x per jaar was, maar 1 keer....heb je dus altijd de mensen te pakken die er echt een leuk wagentje bij hebben voor bij voorkeur de zomer. ervan uitgaande dat je hem voor het gemak 3 maanden uit haalt, loopt het steeds verder uit mocht je dit uit willen rekenen en kom je dus automatisch uit in de zomer dat hij uit de belasting is.
Aan de andere kant: als de auto tussen de 1551 en 1650 is moet je 223 Euro per kwartaal betalen (afhankelijke van uw regio), zou je 50 Euro besparen.
Gaat nergens over met die belastingdienst. Wiebes zou daar wel even de boel op order brengen, het is nog steeds een puinhoop (wat hier dan verder niets mee te maken heeft).
Zo, ik heb me weer lekker even afgereageerd voor vandaag, bedankt :-)
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Auto Schorsen

Bericht door hoogie35 »

oh ja, de APK kun je ook gelijk mee schorsen, dat scheelt dan ook weer. Daar ben ik gelukkig eerst 2 jaar vanaf.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Auto Schorsen

Bericht door Eric »

Volgens mij zijn APK en schorsing onafhankelijk van elkaar. Wat je wellicht bedoelt is dat je zodra je de auto schorst deze ook niet meer APK gekeurd hoeft te zijn. Je kun je dus het keurmoment oneindig uitstellen zolang je de auto geschorst houdt.

Wel opletten als je daarna weer wil gaan rijden. Altijd eerst keuren en pas na goedkeuring de schorsing opheffen. Anders krijg je direct automatisch een boete.
Gebruikersavatar
Shelby GT-H
Site Admin
Berichten: 1878
Lid geworden op: wo 11 nov, 2009 22:45
Locatie: Kop van N-H
Contacteer:

Re: Auto Schorsen

Bericht door Shelby GT-H »

Ik haal mijn auto rond april/mei eruit en dan rond deze tijd er weer in. Binnen een jaar dus €120,- aftikken.

Het scheelt mij dus maar €280,- tot volgende jaar April/mei.
Groet,

Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Auto Schorsen

Bericht door hoogie35 »

Op de site van RDW staat:
Als u besluit een voertuig op naam van uw bedrijf voor langere tijd niet te gebruiken, dan kunt u de WA-verzekering, motorrijtuigenbelasting en verplichte APK tijdelijk stopzetten. Daarvoor moet u het kenteken schorsen. Voldoet u niet meer aan deze verplichtingen en u heeft uw kenteken niet geschorst ,dan krijgt u een boete. De hoogte van het bedrag van de boete kunt u vinden in de Boetebase van het Openbaar Ministerie (OM). Een online schorsing gaat per direct in en is maximaal 1 jaar geldig.
Vanaf het moment van schorsing mag uw voertuig niet meer op de openbare weg staan of rijden. Het is niet mogelijk om een nieuwe schorsing op een latere datum in te laten gaan.

Lees ik het verkeerd?
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Auto Schorsen

Bericht door Eric »

Shelby GT-H schreef:Ik haal mijn auto rond april/mei eruit en dan rond deze tijd er weer in. Binnen een jaar dus €120,- aftikken.
Je betaalt toch alleen om de schorsing in te laten gaan? Opheffen is gratis. Wat je dus moet doen is elk jaar minimaal 1 dag later schorsen dan het jaar daarvoor. Dus bv dit jaar op 1 oktober, volgend jaar op 2 oktober, etc. Op die manier liggen alle ingangsdatums telkens meer dan 1 jaar uit elkaar.
Laatst gewijzigd door Eric op do 28 sep, 2017 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Auto Schorsen

Bericht door hoogie35 »

Dus bv dit jaar op 1 oktober, volgend jaar op 2 oktober, etc. Op die manier liggen alle ingangsdatums telkens meer dan 1 jaar uit elkaar.
ja ik denk dat je gelijk hebt
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Bullitt2008
Berichten: 253
Lid geworden op: za 11 sep, 2010 06:38
Locatie: Veendam

Re: Auto Schorsen

Bericht door Bullitt2008 »

Ik doe die van mij altijd op 30 september. En dat doe ik al jaren zo,en nooit geen boete.
Gr.Michel

--------------------------------------------------------------------------------------------------
[size=85]2007 Mustang Coupe 4.0 V6 Sold[/size]
[size=85]2008 Mustang Bullitt 4.6 V8 No 312[/size]
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Auto Schorsen

Bericht door RedGt »

Klopt,op de zelfde datum van vorig jaar.Gaat elk jaar goed.Na 7 maand stalling weer op de weg :mrgreen:

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Shelby GT-H
Site Admin
Berichten: 1878
Lid geworden op: wo 11 nov, 2009 22:45
Locatie: Kop van N-H
Contacteer:

Re: Auto Schorsen

Bericht door Shelby GT-H »

Das een goeie Eric. Ik heb hem 3 oktober vorig jaar geschorst. 4 oktober eens proberen.
Groet,

Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Nico67
Berichten: 116
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:11
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Auto Schorsen

Bericht door Nico67 »

Oplossing:
Neem een oldtimer....geen wegenbelasting en weinig tot niks verzekerings premie :D
Meer geluk....dan wijsheid :-)
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”