USA importeurs

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patkris
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 11 dec, 2017 19:55

USA importeurs

Bericht door Patkris »

Hallo allemaal, ik wil graag een mustang importeren van uit USA. Hebben jullie goede en betrouwbare
Adressen.? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: USA importeurs

Bericht door DanielSmit »

Heb die van mij via VS import uit Dirkslans geinporteerd. Er zijn wisselende ervaringen bij hem, iedereen heeft netjes zijn auto dus dat zit wel goed, maar zijn afhandeling laat soms te wensen over. Je kan ook eens bij hennie lek, " lek imports" kijken, is wat duurder maar dat merk je dan wel weer in de nettere afhandeling.
Gewoon omdat het kan :)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: USA importeurs

Bericht door hoogie35 »

Er zijn wisselende ervaringen bij hem, iedereen heeft netjes zijn auto dus dat zit wel goed, maar zijn afhandeling laat soms te wensen over
nouooo netjes. Ik heb mijn auto nu binnen sinds 2 weken en ik kan je vertellen dat alle auto's niet netjes afgeleverd worden.
1. Ten eerste werd mij verteld dat de auto "showroomstaat" afgeleverd zou worden...dat is dan een heel breed begrip, auto zat onder het zand, zelfs tot aan de vakjes in de auto aan toe, niet een doekje overheen geweest. In álle rubbers zit zand, kofferbak? ZAND. Het motorcompartiment....juist!!!
Een complete poetsbeurt laten doen binnen en buiten. steenslag zou er ook uitgehaald worden, ook niet helemaal gedaan.
2. Binnen een paar dagen kwam ik erachter dat de accu kapot was.
3. De sleutel die me toegestuurd was, was niet origineel (chinees kloteding van 40 dollar), kon alleen geprogrammeerd worden zodat de auto alleen kan starten, dus geen origineel, moest ik erbij kopen. Op het laatste moment, vlak voordat ik hem op zou halen kwam hij hiermee "er is nog een klein dingetje, sleutel al een tijdje geleden besteld", Had ook gelijk gekund toen hij in de haven was!
4. klepje van de usb kapot.
5. Had gevraagd vorige week of hij nog een grote beurt heeft gehad. "Ja dat had hij gekregen pas geleden in Amerika", kijk ik op het olie filter, staat daar op: 26-7-2016 met stift, dus...
6. Motorstoringlampje ging ook branden (toevallig?) na de nieuwe accu (P0442)

Dan hebben we het nog niet eens over het gebrek aan communicatie, veel vragen krijg je geen antwoord en worden genegeerd. Komt erg nors en kortaf over (ook als je hem op haalt). Wel heeft hij even meegedacht over een rvs uitlaat en er voor mij opgezet, alhoewel dat misschien ook wel doorberekend is, heb dan ook geen gedetailleerde eindfactuur gehad.
Dus ga je via hem een kopen, dan raad ik je aan om altijd het carfax report aan te vragen om zodoende in ieder geval in te zien of hij op tijd de beurten heeft gehad en hoeveel eigenaren of op hoeveel veilingen hij heeft gestaan).
Duidelijk te stellen dat je de auto tiptop wilt ontvangen, dus zonder steenslag en goed gepoetst.

Ik laat waarschijnlijk nog een auto importeren, maar dat gaat zéker niet via hem, mijn probleem was toen dat ik wel 4 importeurs heb gecontacteerd om een auto naar hier te laten halen, maar bijna niemand reageerde. Ook VS-import niet in eerste instantei, pas toen ik reageerde op een advertentie op marktplaats. Wel met Lekimport wat contact gehad, maar ook daar kreeg ik geen concreet antwoord.
VS-import mag dan misschien de goedkoopste zijn (volgens hem zelf), maar voor mij kwam er wel wat kosten bij.
90 Euro accu.
188 afstandsbediening sleutel (110 + gebruik apparaat + werkloon)
280 Euro complete poetsbeurt.
De motorstoring heeft een maat van me opgelost, maar bij de dealer?? Mag je zelf invullen.
Laatst gewijzigd door hoogie35 op di 12 dec, 2017 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: USA importeurs

Bericht door DanielSmit »

Dat bedoelde ik ook met de afhandeling. Het aanleveren gaat prima, maar zodra je hem ophaalt scheelt er wel het 1 en ander aan.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Patkris
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 11 dec, 2017 19:55

Re: USA importeurs

Bericht door Patkris »

Bedankt voor de snelle reactie, deze 2 had ik dus ook al in gedachten.
Dus als ik dat zo leest hebben ze allebei zo hun plus/min punten! Dat wordt dus nog lastig.
En hebben jullie nog tips voor me,buiten wat jullie geschreven hebben.
Thx
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: USA importeurs

Bericht door DanielSmit »

Sowieso veel geduld hebben want het gaat erg traag allemaal en bij een slecht gevoel niet doen.

Wat voor bouwjaar/type ben je naar op zoek eigenlijk?

Zeker bij de oudere mustangs zou ik kijken of je daar ook iemand kan vinden die lokaal kan gaan kijken.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: USA importeurs

Bericht door Mack »

Ik heb mijn auto in 2010 via Hennie Lek laten komen. Mijn auto was toen 12 jaar oud, van een particulier en niet stock. Ja, waarschijnlijk heb ik veel geld betaald - geld dat die Mustang nooit waard gaat worden. Maar ik heb er total geen omkijken naar gehad. Eind maart akkoord gegeven om de auto te kopen in Maryland, half mei reed ik hem naar huis. Geen ellende aan gehad. En dat is me ook wat waard.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: USA importeurs

Bericht door 1967coupe »

Hans Hendriks van Hollandranch, http://www.usa2ned.com/
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: USA importeurs

Bericht door hoogie35 »

Dus als ik dat zo leest hebben ze allebei zo hun plus/min punten! Dat wordt dus nog lastig.
Voor de goede orde: ik heb niets tegen Lekimports hoor noch negatiefs, maar als het al bij de communicatie stroef loopt.... Geloof wel dat het kundige mensen zijn.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: USA importeurs

Bericht door 1970TwisterSpecial »

De Hollandranch kan niet zo veel voor je betekenen kwa import, alleen voor het verschepen.
De import wordt gedaan door Cargo Express Europe.

Lek Importcars heeft ook de import van mijn Saleen PJ verzorgd.
Hennie heeft zelfs de ombouw van manual naar automaat in de USA van afstand begeleid.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Re: USA importeurs

Bericht door mercury »

1967coupe schreef: di 12 dec, 2017 17:53 Hans Hendriks van Hollandranch, http://www.usa2ned.com/
👍 helemaal goed!

Van schuur naar schuur.
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Gebruikersavatar
MarcelD
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 29 dec, 2014 21:23

Re: USA importeurs

Bericht door MarcelD »

Ook ik heb mijn auto via VS-import gekocht.
Ik heb alleen maar goede ervaringen gemaakt.
Jaques heeft mij prima geholpen om een passende auto te vinden.
Bij levering zag mijn auto er echt nog bijna als nieuw uit.
Bedenk wel dat je geen garantie op de Auto krijgt. Dit is dus wel een Risiko.
Maar daarvoor was VS-import echt de gooedkoopste !
Als ik nog eens een Amerikaan ga kopen zal ik zeer zeker weer kontakt met Jaques opnemen.

mvg

Marcel
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”