Verschil 2015+ Touch Screen (Software?)

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
BasD
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 sep, 2014 23:17

Verschil 2015+ Touch Screen (Software?)

Bericht door BasD »

Hi,

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de volgende touch screens (software) in de 2015+ mustangs?

Standaard / zie ik het meest...
Afbeelding

Dit ...?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Verschil 2015+ Touch Screen (Software?)

Bericht door Mack »

Aangezien de onderste navigatieknoppen net onder het scherm heeft, doe ik een aanname en zeg ik dat de onderste geen touchscreen is?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verschil 2015+ Touch Screen (Software?)

Bericht door Eric »

De bovenste is Sync2, de onderste is Sync3. Sync3 is een compleet nieuw ontwikkeld systeem dat in de EU modellen wordt geleverd vanaf modeljaar 2017 en in de US modellen vanaf modeljaar 2016.

Functioneel zijn de verschillen niet zo heel groot, maar Sync3 is wel fors sneller en heeft een capacitief touchscreen zoals een smartphone. Sync2 heeft nog een traditioneel touchscreen waar je alleen maar op kunt drukken.

Verder is de user interface anders. Persoonlijk vind ik die van Sync2 met die 4 vakken fijner, dat werkt best handig. De reactiesnelheid is ook niet zo'n issue in de praktijk want je kunt echt alles met spraakbediening doen.
BasD
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 sep, 2014 23:17

Re: Verschil 2015+ Touch Screen (Software?)

Bericht door BasD »

Eric schreef: ma 19 feb, 2018 20:03 De bovenste is Sync2, de onderste is Sync3. Sync3 is een compleet nieuw ontwikkeld systeem dat in de EU modellen wordt geleverd vanaf modeljaar 2017 en in de US modellen vanaf modeljaar 2016.

Functioneel zijn de verschillen niet zo heel groot, maar Sync3 is wel fors sneller en heeft een capacitief touchscreen zoals een smartphone. Sync2 heeft nog een traditioneel touchscreen waar je alleen maar op kunt drukken.

Verder is de user interface anders. Persoonlijk vind ik die van Sync2 met die 4 vakken fijner, dat werkt best handig. De reactiesnelheid is ook niet zo'n issue in de praktijk want je kunt echt alles met spraakbediening doen.
Ah! Ik dacht al zoiets te lezen, bedankt!
Ik dacht eerst dat de Sync3 een aftermarket systeem was, de UI op Sync2 vind ik er veel mooier uit zien.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”