brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Swordfish79 »

Kreeg vandaag een brief in de bus van Loubann Cars uit Boxtel dat ze mijn mustang wel wilde kopen.
Nu vraag ik mij af of de RDW nog wel databestanden mag verkopen met dit soort gegevens sinds de AVG/GDPR wetgeving is ingegaan?

Iemand een idee?

grtz
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Gearz »

Nee, dat mag de RDW niet.
Maar wie zegt dat deze info door de RDW verstrekt is ?


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Aron66 »

kreeg er ook eentje.. Heb een mail gestuurd met een mooie prijs, eens effe kijken of er een reactie komt... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door 351-V8-power »

Ik heb vandaag ook deze brief ontvangen. Twee jaar geleden ook al rond deze periode.
De APK loopt af dus misschien heeft het er iets mee te maken want ik krijg ook van andere bedrijven APK aanbiedingen.
De auto is overigens altijd bij hetzelfde bedrijf gekeurd.

Ik heb de mustang inmidddels 17 jaar dus zal nog wel in diverse bestanden rondzwerven. :(
69 Grandé 351W Copper Flame
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Swordfish79 »

Gearz schreef: do 14 jun, 2018 20:14 Nee, dat mag de RDW niet.
Maar wie zegt dat deze info door de RDW verstrekt is ?


Michel.
Dat is een aanname van mij. Wie kan er nog meer behalve belastingdienst NAW gegevens matchen aan een Kenteken? ik zou geen andere instelling of instantie zo kunnen bedenken..

grtz
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door peer »

Swordfish79 schreef: vr 15 jun, 2018 07:38
Gearz schreef: do 14 jun, 2018 20:14 Nee, dat mag de RDW niet.
Maar wie zegt dat deze info door de RDW verstrekt is ?


Michel.
Dat is een aanname van mij. Wie kan er nog meer behalve belastingdienst NAW gegevens matchen aan een Kenteken? ik zou geen andere instelling of instantie zo kunnen bedenken..

grtz
Je verzekering, de garage waar je in onderhoud gaat (mocht je dat doen), de boot naar Texel, het bedrijf waar je werkt of ooit met de auto bent geweest, een toerrit waar je je ooit hebt ingeschreven, een hotel waar je ooit bent geweest.

In deze tijd zijn deze gegevens gewoon niet meer anoniem.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Eric »

De RDW verkoopt deze gegevens inderdaad niet (meer) aan garagebedrijven. Vroeger deden ze dit wel, maar de regelgeving daaromtrent is een aantal jaar geleden flink aangescherpt. Nu mogen alleen bedrijven die onder een speciale ontheffingsregeling vallen nog naam/adresgegevens opvragen en dan ook alleen nog op transactionele basis (dus 1 kenteken per keer). Een voorbeeld daarvan zijn verzekeraars. Die moeten immers tegenpartijen bij aanrijdingen aansprakelijk kunnen stellen.

Nadat de nieuwe regeling in is gegaan (meerdere jaren geleden al) heeft een grote data provider in de autobranche een nieuw systeem opgezet waarin zezelf klantgegevens bij kentekens verzamelen en waarbij op basis van reciprociteit naam/adresprofielen kunnen worden aangekocht. Voorwaarde daarbij is dat je als autobedrijf zelf alle gegevens van je eigen klanten aanlevert. Wat de gevolgen van de AVG zijn voor dit systeem weet ik eerlijk gezegd niet.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Gearz »

Mijn Mustang is nog nooit bij een autogarage naar binnen geweest dus via die route zal het niet gegaan zijn, ik denk dat het een oude database is van voor 2009 welke nog rondzwerft. Uiteraard is wel te achterhalen welke wagens uit die oude database nog steeds in bezit zijn van dezelfde eigenaar.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door hoogie35 »

Je kunt degene waar je dit van kreeg ook gewoon bellen met de vraag hoe ze aan jouw gegevens komen, doe ik ook vaak, Vaak zeggen ze het wel, soms ook niet.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door grandmaster n »

Gearz schreef: vr 15 jun, 2018 18:14...ik denk dat het een oude database is van voor 2009 welke nog rondzwerft...
Is zo, kreeg vandaag dezelfde brief maar op een stokoud adres.....

gr
Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door 351-V8-power »

Gearz schreef: vr 15 jun, 2018 18:14 Mijn Mustang is nog nooit bij een autogarage naar binnen geweest

Michel.
Hoe doe je dat dan met de APK keuring?
69 Grandé 351W Copper Flame
Gebruikersavatar
Roswinkel
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 13:22

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Roswinkel »

Kreeg ook zo;n brief en eerste gedachte was ....Mustang Valley geweeest. En kan als particulier nog steeds gegevens via autoverleden.nl opvragen tegen betaling :?:
Ford Mustang coupe 289 V8 1966
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Gearz »

351-V8-power schreef: zo 17 jun, 2018 07:03
Gearz schreef: vr 15 jun, 2018 18:14 Mijn Mustang is nog nooit bij een autogarage naar binnen geweest

Michel.
Hoe doe je dat dan met de APK keuring?
Voor APK kun je ook gewoon naar de RWD/onahankelijk keuringsstation, geen twijfelachtige afkeur, geen aansmeren van onnodig nieuwe banden, schokbrekers, stofhoezen etc.
http://www.onafhankelijkeapk.nl/kosten-keuring.htm
Roswinkel schreef: zo 17 jun, 2018 08:42 Kreeg ook zo;n brief en eerste gedachte was ....Mustang Valley geweest. En kan als particulier nog steeds gegevens via autoverleden.nl opvragen tegen betaling :?:
Het lijkt mij toch heel sterk dat jij ergens -al dan niet tegen betaling- de adressen van Mustang bezitters weet te verkrijgen aan de hand van een kenteken, al zeker niet via autoverleden.nl.


Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Dakloos »

Niet naar Mustang Valley geweest en had ook zo'n brief in de bus liggen. Doorgescheurd en in het "archief" ermee.....klaar!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Roswinkel
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 13:22

Re: brief van Loubann cars mag dat nog wel na de AVG/GDPR wet?

Bericht door Roswinkel »

Ik bedoelde auto gegevens en voor wat betreft mustang valley, dat was de eerste keer in 4 jaar tijd dat de auto de openbare weg opging.De enige instanties die het wel kunnen is :cop: en de verzekering. Dus hoe loubann Cars het doet :?:
Ford Mustang coupe 289 V8 1966
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”