Verzekering Mustang 2014

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Jos81
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 sep, 2017 05:40

Verzekering Mustang 2014

Bericht door Jos81 »

Beste leden,

Onlangs heb ik mijn Mustang GT vanuit Abu Dhabi meegenomen als verhuisgoed (geen BPM :) ).
Hennie Lek heeft hem prima en mooi aangepast voor de RDW keuring en de auto is goedgekeurd.
Waarde is vastgesteld op 106000 euro.
Inmiddels de kentekenplaten binnen en de verzekering aan het regelen....

De goedkoopste is 220 euro per maand.... all risk (15 euro eigen risico) en schade inzittenden bij ASR inclusief 65% no claim korting.
En er moet een SCM klasse 5 alarm systeem in.,,

Heeft er iemand een advies over een goedkopere all risk verzekering?

Alvast bedankt!

Jos
Jos81
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 sep, 2017 05:40

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door Jos81 »

Eigen risico is 150 euro (niet 15....)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door Eric »

Probeer Inshared.nl eens. Daar kwam ik het goedkoopst uit met die van mij. Schadeinzittenden module vind ik persoonlijk flauwekul, zou ik niet nemen.
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door SanQ »

(schade)inzittenden verzekering is zeker geen flauwekul !

Lees je even in :

Wat is een ongevallen inzittenden verzekering en heb ik deze nodig?

Een ongevallen inzittenden verzekering is een aanvulling bovenop je autoverzekering. Deze Ongevallen Verzekering voor Inzittenden (OVI) is een sommenverzekering en komt tot uitkering wanneer een automobilist betrokken raakt bij een (ernstig) auto-ongeluk. Wanneer de bestuurder of een inzittenden blijvend invalide raakt of komt te overlijden, wordt er een vast bedrag uitgekeerd.

Ongevallen inzittenden verzekering overbodig?
Anders dan een autoverzekering is een ongevallen inzittendeverzekering niet verplicht. Er zijn zelfs mensen die een ongevallen inzittenden verzekering overbodig vinden. Een autoverzekering en zorgverzekering kennen namelijk enige overlap met een ongevallen inzittenden verzekering. Medische kosten worden bijvoorbeeld gedekt door een zorgverzekering. Als inzittenden in jouw auto schade ondervinden, wordt dit meestal vergoedt door de WA-verzekering. Dit is alleen niet het geval als er geen schuldige partij valt aan te wijzen of als je zelf aansprakelijk bent.

Toch kan het verstandig zijn om een ongevallen inzittenden verzekering af te sluiten.

Inzittendenverzekering - Voorbeeld ongeluk
Roos en Lisa zijn met de auto op weg naar de stad om een dagje te gaan winkelen. Even let Roos niet op en ze veroorzaakt een ongeluk. Beiden dames raken zwaargewond en zijn blijvend invalide geworden. Er is één kleine troost. Roos had een ongevallen inzittenden verzekering afgesloten.

Lisa kan Roos haar WA-verzekeraar aanspreken voor de letselschade. Roos kan dit niet, omdat zij degene is die het ongeluk veroorzaakt heeft. Roos kan zich wel beroepen op de ongevallen inzittenden verzekering die ze heeft afgesloten. Bij deze verzekering maakt het namelijk niet uit wie het ongeluk veroorzaakt heeft. Ook Lisa heeft recht op een uitkering vanuit de ongevallen inzittenden verzekering.

Ongevallen inzittenden verzekering - Aansprakelijkheid
Bij een ongevallen inzittenden verzekering maakt het niet uit wie er schuldig is aan het ongeluk. De verzekering keert een vast bedrag uit. Dit bedrag is terug te vinden in de verzekeringspolis. De bestuurder en inzittenden zijn niet alleen verzekerd als zij in de auto zitten, maar ook tijdens het in- en uitstappen en tijdens het uitvoeren van noodreparaties langs de weg.

Inzittendenverzekering auto - Uitsluitingen
De ongevallen inzittenden verzekering keert overigens niet altijd uit. In de volgende situaties gaat de verzekering niet tot uitkering over wanneer:

De bestuurder niet in het bezit is van een geldig rijbewijs
De bestuurder onder invloed is van (te veel) alcohol of drugs
De bestuurder deelneemt aan wedstrijden en straatraces met de auto
De bestuurder een particuliere auto gebruikt als taxi
Het hebben van een ongevallen inzittenden verzekering heeft een aantal voordelen en nadelen. De verzekering kent enige overlap met andere (verplichte) verzekeringen. Daarnaast is het een extra verzekering waarvoor premie betaald moet worden. Het voordeel van een ongevallen inzittenden verzekering is dat de verzekering ook tot uitkering overgaat wanneer de bestuurder schuldig is aan het ongeluk of wanneer er geen schuldige partij valt aan te wijzen.

Inzittendenverzekering en schade inzittendenverzekering
Naast de ongevallen inzittenden verzekering bestaat er ook de schade inzittenden verzekering. Een schadeverzekering inzittenden vergoedt de werkelijk geleden schade. Daarnaast kent deze verzekering ook een vergoeding voor materiële schade aan bijvoorbeeld goederen die in het voertuig worden vervoerd.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door petersdappie »

Gewoon doen inzittenden verzekering. Kost toch haast niks extra.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Jos81
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 sep, 2017 05:40

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door Jos81 »

Tnx, ik zal inshared eens proberen.

Nog meer suggesties of tips?

Ook over een klasse 3 of 5 alarm systeem?
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door petersdappie »

Ik zou centraal beheer ook proberen, zijn niet zo heel moeilijk volgens mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door Eric »

Jos81 schreef: do 26 jul, 2018 18:06 Nog meer suggesties of tips?
Ook over een klasse 3 of 5 alarm systeem?
Ik ben uiteindelijk bij Centraal Beheer gebleven. Betaal nu iets van 68 euro per maand op basis van 75% no-claim korting, nieuwwaarde is vrijwel hetzelfde.

Met het kiezen van een alarm zou ik nog even wachten tot je een definitieve keuze voor een verzekeraar hebt gemaakt. De eisen die gesteld worden verschillen nog wel eens, sommige maatschappijen eisen bv ook een tracking systeem, andere niet. Het alarmsysteem hoeft niet perse al in de auto te zitten om de dekking in te laten gaan. Alleen is de diefstaldekking pas geldig vanaf het moment dat het systeem gemonteerd is.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door RedGt »

Zorg ervoor dat je vrije keuze hebt bij schadeherstel, dit wordt vaak vergeten.


Gr,RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door hoogie35 »

Zorg ervoor dat je vrije keuze hebt bij schadeherstel, dit wordt vaak vergeten.
nadeel daarvan is dat je dan wel meer premie kwijt bent (CB)
ik zou ook letten op de 3 jaar aankoop regeling.

groet
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door RedGt »

Met vrije keuze wordt je in ieder geval niet naar een bedrijf gestuurd ver weg,of waar je niet heen wilt. :mrgreen:


Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door Eric »

RedGt schreef: za 28 jul, 2018 11:42 Met vrije keuze wordt je in ieder geval niet naar een bedrijf gestuurd ver weg,of waar je niet heen wilt. :mrgreen:
Er zijn geen verzekeraars die je verplicht naar één specifiek bedrijf sturen. Je hebt altijd de keuze uit een heel netwerk van bedrijven, die op volgorde van dichtbijheid worden aangeboden. Dus ook bij een stuurpolis heb je keuze, alleen is de keuze beperkt tot bedrijven waar de verzekeraar mee samenwerkt. Gemiddeld zijn dat er 300 tot 400.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door RedGt »

Er zijn 1500 herstelbedrijven in Nl. Als je naar een hersteller wilt die niet op hun lijst staat beginnen de problemen.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door Eric »

RedGt schreef: za 28 jul, 2018 15:50 Er zijn 1500 herstelbedrijven in Nl. Als je naar een hersteller wilt die niet op hun lijst staat beginnen de problemen.
Dat klopt. En als je daar een hogere premie voor over hebt is dat uiteraard een betere keuze.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Verzekering Mustang 2014

Bericht door RedGt »

Schadesturing zit meer achter,maar we laten het hierbij :smt003


Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”