Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Moderator: Shelby GT-H
Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Een elektrische 4 deurs cross-over met MACh1 badge ??
Gelukkig niet !!
Na dit onheilspellende bericht in Mei j.l.
https://insideevs.com/ford-releases-new ... crossover/
Bleek vandaag dat Ford fans gelukkig hun favoriete merk hadden weten te overtuigen.
https://www.motor1.com/news/263997/ford ... v-no-mach/
Godzijdank geen Cross-Over MACh1 !
Hoe dit apparaat wel gaat heten blijft nog even gissen.
Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Elektrische Mustang?bah bah en nog eens bah,we ontkomen er niet aan maar toch,hou het nog even bij Tesla en dito kappers,laat ons nog even genieten van zes en achtcilinders,voorruit 4 cilinders ook dan maar.
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
De naam Mach-1 lijkt inderdaad van de baan, maar het is niet uitgesloten dat sommige toekomstige SUV/crossover modellen van Ford designtrekjes van de Mustang gaan overnemen.
De eerste elektrificatie van de Mustang zal zijn op de EcoBoost, waar een hybrid variant van komt, qua systeem vergelijkbaar met de Mondeo Hybrid. Dit zal echter pas gebeuren met de introductie van de nieuwe S650 generatie, waarvan deze week bekend werd dat die is uitgesteld naar 2021, als modeljaar 2022. De productie van de huidige S550 zal dus 1 jaar langer doorlopen. We zitten nu in modeljaar 2019, en hierna volgen dus nog de modeljaren 2020 en 2021. Daarmee komt de totale productie op 7 modeljaren, wat opmerkelijk weinig is gezien hoe lang de vorige generaties doorliepen.
De eerste elektrificatie van de Mustang zal zijn op de EcoBoost, waar een hybrid variant van komt, qua systeem vergelijkbaar met de Mondeo Hybrid. Dit zal echter pas gebeuren met de introductie van de nieuwe S650 generatie, waarvan deze week bekend werd dat die is uitgesteld naar 2021, als modeljaar 2022. De productie van de huidige S550 zal dus 1 jaar langer doorlopen. We zitten nu in modeljaar 2019, en hierna volgen dus nog de modeljaren 2020 en 2021. Daarmee komt de totale productie op 7 modeljaren, wat opmerkelijk weinig is gezien hoe lang de vorige generaties doorliepen.
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Ik ben niet echt een voorstander van hybryde en nog minder van een volledig elektrische.
Van mij de elektrische Mustang worden overgeslagen en kan er beter aan een Waterstof-Fuelcel worden gedacht.
Weg met die smerige laadstations die overal verrijzen op de stoepen en beperkte actieradius zonder uren opladen.
Van mij de elektrische Mustang worden overgeslagen en kan er beter aan een Waterstof-Fuelcel worden gedacht.
Weg met die smerige laadstations die overal verrijzen op de stoepen en beperkte actieradius zonder uren opladen.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Plus dat ze het platform gaan delen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
En het milieu wordt er ook al niet beter van met die 2,5% groene stroom die we in Nederland hebben.1970TwisterSpecial schreef:Ik ben niet echt een voorstander van hybryde en nog minder van een volledig elektrische.
Van mij de elektrische Mustang worden overgeslagen en kan er beter aan een Waterstof-Fuelcel worden gedacht.
Weg met die smerige laadstations die overal verrijzen op de stoepen en beperkte actieradius zonder uren opladen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
We hebben over een aantal decennia heeeeel veel elektriciteit nodig. Is het niet voor onze warmtepompen dan is het wel voor onze Tesla (fantastische auto trouwens) of misschien wel om waterstof te maken voor onze 2040 Mustang. Een echte kant en klare "oplossing" is er volgens mij niet......de tijd zal het leren.1970TwisterSpecial schreef: ↑wo 29 aug, 2018 21:24 Ik ben niet echt een voorstander van hybryde en nog minder van een volledig elektrische.
Van mij de elektrische Mustang worden overgeslagen en kan er beter aan een Waterstof-Fuelcel worden gedacht.
Weg met die smerige laadstations die overal verrijzen op de stoepen en beperkte actieradius zonder uren opladen.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Ja, en hoe gaan we dat 'groen' opwekken? Als we dat met kolencentrales blijven doen schieten we er weinig mee op... Ik heb het idee dat ze heel erg druk bezig zijn met de laatste stap in de keten maar de eerste laten liggen..Dakloos schreef:We hebben over een aantal decennia heeeeel veel elektriciteit nodig. Is het niet voor onze warmtepompen dan is het wel voor onze Tesla (fantastische auto trouwens) of misschien wel om waterstof te maken voor onze 2040 Mustang. Een echte kant en klare "oplossing" is er volgens mij niet......de tijd zal het leren.1970TwisterSpecial schreef: ↑wo 29 aug, 2018 21:24 Ik ben niet echt een voorstander van hybryde en nog minder van een volledig elektrische.
Van mij de elektrische Mustang worden overgeslagen en kan er beter aan een Waterstof-Fuelcel worden gedacht.
Weg met die smerige laadstations die overal verrijzen op de stoepen en beperkte actieradius zonder uren opladen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Dat ze de MACh1 elektrisch willen maken, ach daar kan ik nog enigszins mee leven, je houdt tenslotte de toekomst niet eeuwig buiten de deur en elektrisch rijden geeft tegenwoordig een maximaal aan performance wat met een verbrandingsmotor niet meer valt te evenaren..
Maar de naam MACh1 aan een hoog op zijn wielen staande SUV met een Mustang look-a-like neus geven....... daar kan ik dus echt niet bij, een heilige naam in Mustang kringen ! Pure blasfemie !
https://electrek.co/2018/08/29/ford-nex ... d-mustang/
https://youtu.be/SFRK40LakmM
Michel.
Maar de naam MACh1 aan een hoog op zijn wielen staande SUV met een Mustang look-a-like neus geven....... daar kan ik dus echt niet bij, een heilige naam in Mustang kringen ! Pure blasfemie !
https://electrek.co/2018/08/29/ford-nex ... d-mustang/
https://youtu.be/SFRK40LakmM
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
En dan te bedenken dat nog maar een paar jaar geleden een maximaal vermogen voor stofzuigers ingesteld werd omdat ze anders teveel stroom verbruikte en niet milieu vriendelijk zou zijn.
Wanneer worden mensen nu eens wakker dat ze allemaal eenzijdige en tegenstrijdige informatie krijgen???
Dat democratie zo goed als dood is.
Nee hoor, als ik maar genoeg mb's heb voor mijn mobiel en me lekker populair kan voor doen op facebook
66 coupe aut. V8 in progress
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
We worden genaaid uit naam van het milieu. De Grote Groene Leugen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Een buurman van mij heeft ook een ipad auto(zo noem ik een tesla),en mij vragen waarom ik een mustang wil?
Ik zeg huhh omdat ik een auto met name specifiek mustang liefhebber ben?en ik niet 4x per jaar op vakantie ga met een vliegtuig zoals jij en vervolgens met je peen en uien gezicht in je ipad voertuig ga rijden zonder enige emotie?
1 ding snap ik niet,verbrandingsmotoren kunnen toch lopen op waterstof na een aapassing?waarom moet elke fabrikant perse een accu auto willen?
Dan heb je toch het geluid(zorgt toch vooor een beetje emotie vind ik en dito trillingen e.d.)en toch mileuvriendelijk en je hebt de kostbare accuss niet.
Het is hoogbrandbaar,maar daar moeten ze dan toch iets op kunnen vinden?
Ik zeg huhh omdat ik een auto met name specifiek mustang liefhebber ben?en ik niet 4x per jaar op vakantie ga met een vliegtuig zoals jij en vervolgens met je peen en uien gezicht in je ipad voertuig ga rijden zonder enige emotie?
1 ding snap ik niet,verbrandingsmotoren kunnen toch lopen op waterstof na een aapassing?waarom moet elke fabrikant perse een accu auto willen?
Dan heb je toch het geluid(zorgt toch vooor een beetje emotie vind ik en dito trillingen e.d.)en toch mileuvriendelijk en je hebt de kostbare accuss niet.
Het is hoogbrandbaar,maar daar moeten ze dan toch iets op kunnen vinden?
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
De interne verbrandingsmotor is echt aan het einde van zijn ontwikkeling gekomen na meer dan 100 jaar, er zitten te veel nadelen aan, hoge slijtage door mechanische wrijving, grote massa traagheid van de interne onderdelen wat een zeer gelimiteerd toerental met zich meebrengt,een heel lage thermal efficiency waardoor verre van effectief qua brandstof, etc., etc. Een elektrische auto heeft deze nadelen niet maar is effectiever, heeft meer koppel wat ook vanaf elk toerental bruikbaar is, kan veel toeren maken dus een versnellingsbak is niet nodig, is stiller en geeft bovendien ook meer comfort. De ontwikkeling van elektrisch aangedreven auto's gaat snel maar staat relatief nog steeds in de kinderschoenen, het heeft echter wel de toekomst, zeker als men dadelijk tevens zonnecelfolie in de materialen van de carrosserie kan verwerken in combinaties met hoog capaciteit accu's.
Voor alle critici zou ik zeggen, ga eerst zelf eens in een model S rijden, liefst een P85d of een P100d, ik was vanaf de eerste keer meteen zwaar onder de indruk van de brute capaciteiten van deze auto, toen ik daarna in mijn eigen auto stapte en naar huis reed voelde het echt alsof ik in een stoomtrein uit een ver verleden zat.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Ja klopt maar de sound hé,
Start van een oude dakato vindt nog steeds mooier dan van een straalvliegtuig, of bij traktorpulling het geweld en gebrul van de lambada met 5 V8's tov het gefluit van de whisphering giant.
Comfort en efficiency zijn niet het enigste dat telt, de beleving is zeker zo belangrijk zoniet het belangrijkste naar mijn mening
Start van een oude dakato vindt nog steeds mooier dan van een straalvliegtuig, of bij traktorpulling het geweld en gebrul van de lambada met 5 V8's tov het gefluit van de whisphering giant.
Comfort en efficiency zijn niet het enigste dat telt, de beleving is zeker zo belangrijk zoniet het belangrijkste naar mijn mening
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??
Ik had dezelfde ervaring al in een "gewone" P85! Bijkomende voordelen: Bijna geen vloeistoffen meer, geen transmissie, geen brandstoftank, geen uitlaat, remmen gaan veel langer mee.....ik denk dat de meeste garages 'm al knijpen .Gearz schreef: ↑zo 02 sep, 2018 16:38 Voor alle critici zou ik zeggen, ga eerst zelf eens in een model S rijden, liefst een P85d of een P100d, ik was vanaf de eerste keer meteen zwaar onder de indruk van de brute capaciteiten van deze auto, toen ik daarna in mijn eigen auto stapte en naar huis reed voelde het echt alsof ik in een stoomtrein uit een ver verleden zat.
En bij een "supercharger" station zit de accu na een half uurtje weer vol. Er zijn natuurlijk ook nadelen maar ik ben zeker niet negatief over een Tesla!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible