Mustang 2 1978

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1974 tot 1978

Moderator: Shelby GT-H

jospieter
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 nov, 2014 20:25

Mustang 2 1978

Bericht door jospieter » wo 12 nov, 2014 20:35

Ik heb over een maand een mustang 2 aangekocht met 2.8 V6 motor.
Wanneer deze een tijd stilstaat moet ik altijd een beetje benzine in de carburator gieten en start hij direct.
Aan wat zou dit kunnen liggen. Er staat een motorcraft carburator op typeD7ZEAEA.
Ik ben dit wat gaan opzoeken en weet dat er een powervalve in de vlotterkamer onderaan zit. Zou deze lekken?
Ook bij het gasgeven aarzelt hij. De vorige eigenaar zij dat hij vroeger vlot startte maar heeft blijkbaar ook het membraan van de acceleratiepomp vervangen en alles eens doorgeblazen. Maar heeft dit niet meer problemen veroorzaakt?

Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4753
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Mustang 2 1978

Bericht door Ando » wo 12 nov, 2014 20:43

Je zou de carburateur eens uit elkaar kunnen halen en schoonmaken.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl

Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Mustang 2 1978

Bericht door Dieselhead » wo 12 nov, 2014 21:31

je vlotterkamer zal zich moeten vullen als die lang stil heeft gestaan. Bij sommige carburateurs is de vlotter kamer sneller leeg verdampt dan bij andere. Gewoon eens doorstarten totdat de benzine pomp de vlotterkamer heeft gevuld. Dan zal die wel aanslaan toch?

heb je dat wel eens geprobeerd?

Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4753
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door Ando » wo 12 nov, 2014 21:51

Misschien wil de brandstofpomp niet meer zo...

jospieter
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 nov, 2014 20:25

Re: Mustang 2 1978

Bericht door jospieter » wo 12 nov, 2014 22:07

Hij blijft wel draaien dus ik verdenk niet de brandstofpomp.Ik zal eens proberen zonder benzine erin te gieten

Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 6972
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang 2 1978

Bericht door 78ghiaT5 » do 13 nov, 2014 18:41

welkom op het Forum, mede II-rijder! heb je ook foto's van je ride?

zijn we gek op!

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)

jospieter
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 nov, 2014 20:25

Re: Mustang 2 1978

Bericht door jospieter » ma 05 jan, 2015 22:06

Welke soort benzine mag ik gebruiken voor een 2,8V6. Is dit euro 98 of 95 en moet ik er een loodvervanger aan toe voegen ?

Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 6972
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang 2 1978

Bericht door 78ghiaT5 » wo 07 jan, 2015 16:03

ik giet er doodnormale euro 95 in zonder loodvervanger. nog nooit problemen mee gehad. en ja mijn Tweetjes starten ook niet altijd even vlot. als ik er meer mee rijd starten ze beter op, dan wanneer je eens in de maand rijdt. het 'euvel' speelt wel meer op bij Twee's is mijn idee.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)

jospieter
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 nov, 2014 20:25

Re: Mustang 2 1978

Bericht door jospieter » zo 25 jan, 2015 22:25

hier een paar foto's

Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1201
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Mustang 2 1978

Bericht door grandmaster n » ma 26 jan, 2015 18:31

Waar??

gr

jospieter
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 nov, 2014 20:25

Re: Mustang 2 1978

Bericht door jospieter » wo 25 mar, 2015 20:59

Om mijn mustang in orde te krijgen voor de keuring ben ik begonnen met het vervangen van mijn banden. De maat 195/70 HR 13 is blijkbaar niet meer te vinden en ik heb dan 185/70 HR 13 gestoken. Nu merk ik dat de één van de schijfremmen vooraan nogal sterk gegroefd is. Waar kan ik nieuwe schijven kopen. ook Via mij serienummer weet ik ondertussen dat mijn mustang een type Mach 1 is. Er staat echter geen embleem onder de deur.

Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1201
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Mustang 2 1978

Bericht door grandmaster n » vr 27 mar, 2015 11:59

Geef ff je VIN (Vehicle Identification Number) aan de bestuurderskant achter het voorraam.
Dan kan het gecheckt worden of je een Mach 1 hebt.

BTW, je foto's heb ik nog niet kunnen vinden.....

gr

jospieter
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 nov, 2014 20:25

Re: Mustang 2 1978

Bericht door jospieter » zo 29 mar, 2015 12:24

De Vin code is: 7F05Z173885.

Gr

Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1201
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Mustang 2 1978

Bericht door grandmaster n » zo 29 mar, 2015 15:16

7F05Z173885 :

7 = 1977
F = Dearborn Michigan
05 = hatchback Mach 1
Z = 2.8 l 104 HP 6 cylinder
173885 = sequential unit number

Is dus een 77-er Mach 1.
Gooi de foto's er nog ff op. Kunnen we verder kijken.

gr

jospieter
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 nov, 2014 20:25

Re: Mustang 2 1978

Bericht door jospieter » ma 30 mar, 2015 19:35

https://imageshack.com/i/ipNkyL6Nj" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “1974 – 1978”