king cobra
Moderator: Shelby GT-H
king cobra
Voor de mustang II liefhebbers, de rode king cobra uit 78 staat te koop aangeboden zag ik, € 4850,- geloof ik..
Hennie
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: king cobra
Great Scott!!!
Uiteraard net nu ik nog steeds de loterij niet heb gewonnen
harry
Uiteraard net nu ik nog steeds de loterij niet heb gewonnen
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: king cobra
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: king cobra
Iemand bekend met de historie en/of de staat van deze wagen?
Dennis
Dennis
Re: king cobra
ik weet er vrij veel vanaf, maar wat er de laatste 10 jaar mee gebeurd is weet ik niet.
Hennie
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: king cobra
Vertel maar wat je weet. Als je wil tenminste.
Mag evt in pb of vraag me daar mijn mailadres.
Dennis
Mag evt in pb of vraag me daar mijn mailadres.
Dennis
Re: king cobra
oh ja, vraag gerust om de doortag en de tag op de radiatorsteun. Zo kun je erachter komen of het een echte King is.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: king cobra
een kennis van me heeft de mustang ongeveer 15 jaar in bezit gehad, we kochten dat ding toen in boskoop, en hij heeft hem destijds ook helemaal gerestaureerd, blok en bak gereviseerd etc etc.
Het orginele blok was destijds al niet meer te redden dus er ligt een andere 302 in, maar verder alles wel zo veel mogelijk orgineel gelaten.
toen ie verkocht werd was is in perfect conditie maar hoe er later mee omgesprongen is weet ik niet.
hennie
Het orginele blok was destijds al niet meer te redden dus er ligt een andere 302 in, maar verder alles wel zo veel mogelijk orgineel gelaten.
toen ie verkocht werd was is in perfect conditie maar hoe er later mee omgesprongen is weet ik niet.
hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: king cobra
Harry je hebt een pb van me.
Dennis
Dennis
Re: king cobra
Gelezen en geantwoord. Ben overigens niet elke dag op internet en daarom kan het wel twee dagen duren eer ik er weer ben,
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: king cobra
Geen probleem. Ik ga zo kijken.
Dennis
Dennis
Re: king cobra
Foto's zijn niet de beste, mag ik wel zeggen. Aantal dingen zijn duidelijk. Auto zal eens goed overgespoten moeten worden. Ik zie ook een onderkant van een achterscherm dat op een plek kapot geroest is. Bumpers lijken mij nog in orde, maar dat weet je pas zeker als de auto bekeken wordt. De uiteinden hangen niet en dat is op zich een (voorzichtig) goed teken. Ik kan vanaf de foto's niet zien hoe de rubbers eraan toe zijn, al lijkt er aan de radiateursteun een identificatieplaatje (buck tag, zie onder) te hangen. Voorspoiler (air dam) is stone chipped. Vraag me af welke lak ze hebben gebruikt bij de eerdere restauratie, want als dat lak was zonder weekmaker, dan knalt het goed van het plastic af. Het lijkt op een redelijk tot goede auto, maar nogmaals: foto's geven alleen een oppervlakkige indruk, meer niet. Bijvoorbeeld: derde deuren zijn gevoelig voor roest. Echter, op de foto's zie je daarvan niets. Sterker, er is geen foto van de derde deur apart gemaakt, dus er kan best roest aan zitten. Nog zoiets: de wielkasten lijken me netjes. Maar je weet niet wat er achter de fender splash shields zit. Hierachter beginnen de kokerbalken en die kunnen ook roesten. Tis dan ook weer een heel gedoe om die dingen weg te schroeven.
Vooralsnog lijkt het me duidelijk dat er voor de onderkant van het achterscherm een nieuw stuk gemaakt moet worden. Of een repro-scherm is een optie. Dan slijp je daar het benodigde deel vanaf. Valt me op dat er geen interieurfoto's zijn van stoelen en achterbank, dus daar weten we nu nog niets van. Ik heb ook eens rot gehad in mijn pedalenbak, op de vloer. Daar moet je dus ook naar kijken, dus er zal onder het tapijtje moeten worden gekeken. Pluspunt vind ik de accuklem. Er is bijna geen Tweetje met de originele accuklem te vinden. Deze heeft 'm wel! Super! Ik zal nog eens kritisch naar de foto's kijken of me nog meer opvalt. En ja ik zou ook die lpg-rommel eruit halen. Gewoon omdat het niet hoort. Geeft de motorruimte naar mijn indruk ook een iets te rommelig uiterlijk, al lijkt alles wel aanwezig te zijn, inclusief een niet originele exportbrace voor de stijfheid. Die zou ik dan maar daar laten zitten.
Under the hood is a metal tag, called a "buck tag." It's screwed into the body on the front side of the radiator support near the power steering cooling tube. Stamped on that tag amongst all the options and color will be "KC," denoting a King Cobra built in Dearborn, Michigan, or "KNG," which signifies a King Cobra built in San Jose, California. It´s the only way to check wether it´s a real KC or not. Another way to verify that you are looking at a legitimate King Cobra is to find out the car's build date. Production of these cars started in the first week of December 1977 and ended in July 1978.
Harry
Vooralsnog lijkt het me duidelijk dat er voor de onderkant van het achterscherm een nieuw stuk gemaakt moet worden. Of een repro-scherm is een optie. Dan slijp je daar het benodigde deel vanaf. Valt me op dat er geen interieurfoto's zijn van stoelen en achterbank, dus daar weten we nu nog niets van. Ik heb ook eens rot gehad in mijn pedalenbak, op de vloer. Daar moet je dus ook naar kijken, dus er zal onder het tapijtje moeten worden gekeken. Pluspunt vind ik de accuklem. Er is bijna geen Tweetje met de originele accuklem te vinden. Deze heeft 'm wel! Super! Ik zal nog eens kritisch naar de foto's kijken of me nog meer opvalt. En ja ik zou ook die lpg-rommel eruit halen. Gewoon omdat het niet hoort. Geeft de motorruimte naar mijn indruk ook een iets te rommelig uiterlijk, al lijkt alles wel aanwezig te zijn, inclusief een niet originele exportbrace voor de stijfheid. Die zou ik dan maar daar laten zitten.
Under the hood is a metal tag, called a "buck tag." It's screwed into the body on the front side of the radiator support near the power steering cooling tube. Stamped on that tag amongst all the options and color will be "KC," denoting a King Cobra built in Dearborn, Michigan, or "KNG," which signifies a King Cobra built in San Jose, California. It´s the only way to check wether it´s a real KC or not. Another way to verify that you are looking at a legitimate King Cobra is to find out the car's build date. Production of these cars started in the first week of December 1977 and ended in July 1978.
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: king cobra
Kleine update, Ben heeft de auto weer terug gekocht, dus de KC is weer in de kwakel.
de auto moet wel weer volledig opgeknapt worden inclusief alle striping etc, dus binnen nu en een paar jaar zal ie weer 'toonbaar" zijn.
hennie
de auto moet wel weer volledig opgeknapt worden inclusief alle striping etc, dus binnen nu en een paar jaar zal ie weer 'toonbaar" zijn.
hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: king cobra
En dat terwijl ik al een overeenkomst had met de verkoper...!!!
Dennis
Dennis