Meer vermogen uit een V6 2,8 ?

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
plag
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 02 jan, 2005 22:24

Meer vermogen uit een V6 2,8 ?

Bericht door plag »

Hallo is het de moeite en het geld waard om een V 6 2,8 motor wat meer vermogen te gaan geven en wie heeft hier misschien ervaring mee ?
En wat heb je hiervoor nodig om dit eventueel te doen.
Heb het blok uit Harry zijn sloop tweetje gekocht en wil deze gaan verbouwen.

Groeten Ronald
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Comp Cams maakt wel nokkenassen voor dit bloktype
Verder kan ik niets vinden
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Mustang68
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 13:12
Locatie: Ermelo

Bericht door Mustang68 »

Een Ford Scorpio Cosworth 24V blok er in hangen :-)
Of een duitse 2.8 daar is het mustang blok vanaf geleid maar de duitse hebben meer vermogen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine

Jacco
jan2
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 22:46
Locatie: Leersum

Bericht door jan2 »

turbo er op en gaan
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Een K-jet tronic injectie opzetten, en een single turbo opbouwen dan heb je +- 250 pk het blok kan er tegen ik kan het weten, dan krijg je zoiets

:-) :-) :-)

Afbeelding
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
plag
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 02 jan, 2005 22:24

Bericht door plag »

Dat ziet er leuk uit John is dit een makkelijke operatie en is het een beetje betaalbaar ?

Groeten Ronald
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Als je geen of weinig kennis hebt van motoren zou ik je aanraden om er niet aan te beginnen, betaalbaar? mij heeft het zo een 1000€ gekost maar ik heb dan ook alles zelf gemaakt, nogmaals als je er niet van op de hoogte bent blijf je er best af en leg je gewoon een V8 in je mustang.

Gr John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
Ronaaron
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 03 sep, 2007 08:35
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Ronaaron »

Ik heb me laten vertellen dat die V6 2.8 nogal een zwakke koppakking heeft. Bij iets te veel toeren zou die er nogal makkelijk uitblazen. Als je nu nog meer vermogen in die motor stopt, zou die dan niet nog sneller gaan vliegen?
Groetjes, Ronald

Jongste broertje van [url]http://www.mustanggarage.be[/url]

Ford Mustang 1984
3,8 L, V6, Cabrio
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

shit, als dat waar is, heb ik een probleem. heb in de AMK laten zetten dat een V8 en een Ford Duitsland Vulcan V6 bijna geen problemen geven. nah ja, ik weet ook niet ALLES,

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Ik had me een "stalen" koppakking laten maken die dikker was dan de originele waardoor ik de compressie ook op 8.5:1 kreeg
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
Mustang68
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 13:12
Locatie: Ermelo

Bericht door Mustang68 »

In het begin '60 hebben ze problemen met de koppakking gehad.
Maar dat is opgelost en de beste pakking is geen pakking.

Jacco
Gebruikersavatar
Ronaaron
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 03 sep, 2007 08:35
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Ronaaron »

Johnvanschoubroek schreef:Ik had me een "stalen" koppakking laten maken die dikker was dan de originele waardoor ik de compressie ook op 8.5:1 kreeg
Had je dan ook problemen met de originele koppakking?

Het verhaal wat ik hoorde ging over een 79 Cobra Turbo, maar ik denk dat de motor dezelfde is, toch?
Groetjes, Ronald

Jongste broertje van [url]http://www.mustanggarage.be[/url]

Ford Mustang 1984
3,8 L, V6, Cabrio
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Ronaaron schreef:
Johnvanschoubroek schreef:Ik had me een "stalen" koppakking laten maken die dikker was dan de originele waardoor ik de compressie ook op 8.5:1 kreeg
Had je dan ook problemen met de originele koppakking?

Het verhaal wat ik hoorde ging over een 79 Cobra Turbo, maar ik denk dat de motor dezelfde is, toch?
Ik had een dikkere nodig om de compressie naar beneden te krijgen dus heb ik eens maar een "versterkte" laten maken, Cobra turbo had een 2.3 4cyl. motor geen V6

Gr John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
Ronaaron
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 03 sep, 2007 08:35
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Ronaaron »

Juist John, je hebt gelijk...ik twijfelde er nog aan, maar heb het net nog eens nagekeken!
Sorry jongens, mijn fout! ;-)
Groetjes, Ronald

Jongste broertje van [url]http://www.mustanggarage.be[/url]

Ford Mustang 1984
3,8 L, V6, Cabrio
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Interessant, die injectie met turbo. Misschien nog wel eens leuk om te doen als ik wat centjes over heb.

Een tijdje terug had iemand hier trouwens nog een Offenhauser spruitstuk met een Holley te koop op dit forum.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Plaats reactie

Terug naar “Project”