Meer vermogen uit een V6 2,8 ?

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod » do 13 dec, 2007 12:51

Nog even een vraagje. Is een Europese Cologne V6 een 'drop in' vervanging of zijn er heel veel modificaties voor nodig?
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]

Gebruikersavatar
Mustang68
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 13:12
Locatie: Ermelo

Bericht door Mustang68 » do 13 dec, 2007 13:18

The second generation Cologne V6 was introduced in 1974. It displaced 2.8 L (93.03 mm Bore, 68.5 mm Stroke, 2792cc). The European version used a "siamesed" two-port exhaust manifold, identical to the one used on the I4. This was useful in that existing cars with the I4 engine could be upgraded with relative ease. Despite the siamesed design in the European version, performance was largely indifferent to the US version with a three-port head. The engines also shared a geared camshaft design. Output was rated at 90 to 115 bhp (86 kW) for the US market and anywhere from 130 to 160 bhp (119 kW) for the European market, depending on the model.
De uitlaatkleppen in de koppen zijn verschillend en dus de uitlaatspruitstukken. Het zou kunnen dat je uitlaat niet past.
Je carterpan zou anders kunnen zijn en misschien de motorsteunen.
In de bassis is het dezelfde motor maar of het drop in is weet ik niet.

Jacco

Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 6972
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 » do 13 dec, 2007 13:41

in europa heette het door Ford Duitsland geproduceerde blok Vulcan V6,

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)

Gebruikersavatar
Mustang68
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 13:12
Locatie: Ermelo

Bericht door Mustang68 » do 13 dec, 2007 15:17


Gebruikersavatar
janse
Berichten: 139
Lid geworden op: do 13 dec, 2007 17:19
Locatie: Alphen

Bericht door janse » do 13 dec, 2007 17:53

Volgens mij zijn dit bijna dezelfde motoren als de motoren uit de capri's , granada's en taunussen. Word mee geraced, zijn snel te maken. en degelijk.

ik dacht dat het verschil alleen in de inlaat zat, maar kan ernaast zitten.

Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod » do 13 dec, 2007 19:21

Ik weet dat het onderblok hetzelfde is en dat de koppen verschillend zijn. Hoe het voor de rest inelkaar steekt weet ik niet.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]

Gebruikersavatar
Mustang68
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 13:12
Locatie: Ermelo

Bericht door Mustang68 » zo 16 dec, 2007 15:13

Heb een linkje over 2.8 power:
http://www.therangerstation.com/tech_li ... mance.html

Jacco

Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod » ma 17 dec, 2007 19:14

Goeie link Jacco.

Wel duur al dat spul.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]

Gebruikersavatar
janse
Berichten: 139
Lid geworden op: do 13 dec, 2007 17:19
Locatie: Alphen

Bericht door janse » di 18 dec, 2007 17:22

Heb eventueel nog wel een adres die motoren tuned. heb van hem een aantal 2.8's gezien die verschrikkelijk goed liepen (dus stationair niet :D) hij doet dit voor zijn hobby, hoeft er geen hoofdprijzen voor te hebben.

jan2
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 22:46
Locatie: Leersum

Bericht door jan2 » di 18 dec, 2007 19:32

en als die kapot heb ik nog wel een blok te koop

en de rest van de auto dus als je wat moet hebben

doe maar even een mailtje het is een witte cobra v6 2.8l

wim1987
Berichten: 21
Lid geworden op: za 23 jan, 2010 17:18
Locatie: Monnickendam

Bericht door wim1987 » za 23 jan, 2010 17:23

He de motoren zijn het zelfde ik heb zelf ook een capri onderblok in me mustang II zou alleen wel de amerikaanse koppen er op laten maar wel zo´n duitse nokkenas dat scheelt al pk´s van de zomer kan ik zegge of het ook scheelt als je er een holley 350 er op zet

wim1987
Berichten: 21
Lid geworden op: za 23 jan, 2010 17:18
Locatie: Monnickendam

Bericht door wim1987 » za 23 jan, 2010 17:47

Oh ja wel 2 dingetjes veranderen De caterpan van een capri zit andersom ten opzichte van een mustang II en ook de oliepeil stok zit ook verkeert maar dat is eenvoudig op te lossen

capri v8 driver
Berichten: 845
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Bericht door capri v8 driver » zo 24 jan, 2010 08:49

de koppen, in en uitlaat spruitstukken(plaatsing van de poorten) en de nokkenas (plaatsing van de in en uitlaat nokken zijn anders), deze kun je niet zomaar swappen met de europesche 2.8. carter en nog diverse andere dingen zijn anders dan van een europesche 2.8 motor.

wim1987
Berichten: 21
Lid geworden op: za 23 jan, 2010 17:18
Locatie: Monnickendam

Bericht door wim1987 » zo 24 jan, 2010 17:32

Ik heb een capri onderblok erin met een amerikaanse krukas met amerikaanse koppen en amerikaanse inlaat spruitstuk met en amerikaanse uitlaatspruitstukken met een duitse nokkenas .
Het blok loopt als een zonnetje , maar het klopt dat de poorten van de capri koppen anders geplaatst zijn alleen omdat ik de amerikaanse koppen gebruikt heb ik daar geen last van .
Het onderblok is gewoon hetzelfde alleen de slag is anders ten opzichte van het amerikaanse onderblok.
Het amerikaanse blok is een lage compressie motor voor de toen al strenge emissie normen en het capri blok is een hoge compressie motor want hier waren we nog niet zo ver hier .

Gebruikersavatar
janse
Berichten: 139
Lid geworden op: do 13 dec, 2007 17:19
Locatie: Alphen

Bericht door janse » ma 25 jan, 2010 12:17

Wim, er zit wel verschil in de amerikaanse capri en die uit europa.

Er rijden hier een heel stel capri 1 2.8's rond die zijn geimporteerd. volgens mij hebben deze wel de amerikaanse motoren, dus een uitlaat spruitstuk /kop met een rond en ovale opening, ander inlaat, krukas etc.

p.s. Het emissie verhaal vind ik een beetje vreemd voor amerika, waar alles met kannen tegelijk gaat..?

Plaats reactie

Terug naar “Project”