Mustang ii 2.8 v6 '78 "T-roof"

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

grrrrrrrrrr stomme foto's lukken weer niet...
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Als je de pagina opvraagt: http://yfrog.com/jbbild0005lj

zie je dat de foto zelf op deze link is op te vragen: http://img695.yfrog.com/img695/2954/bild0005l.jpg

Die tags eromheen, en hij werkt. Heb het niet als voorbeeld gedaan, want de foto's zijn nogal groot :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

Mijn 74er project heeft nieuwe wending gekregen!

Na hem volledig gestript te hebben, zag ik dat idd de voorste balken scheef stonden en er zelfs een plooi in de bodemplaat zat! Was dus geaccidenteerd. Ook kon ik al beter deze wagen als donor dan gaan gebruiken en ben ik dus op een andere mustang II gestoten... Een 78er T roof fastback! (zie foto). Wat zijn nu de volgende plannen: interieur hier eruit, binnenkant aanpakken. Motorruimte leegmaken en herspuiten, de motor van de 74 krijgt momenteel een revisie en komt hierin. Binnenkant van de wagen volledig behandelen tegen roest en eventueel bijspuiten. Dan carrosseriewerk, techniek in orde zetten, herspuiten en we zijn vertrokken!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

En de foto hoe hij er momenteel bijstaat:

Afbeelding
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
DennisII
Berichten: 111
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 19:05
Locatie: Kolhorn

Bericht door DennisII »

Hee Loken,

Mooie auto, veel plezier er mee.
Roep maar als ik je ergens mee kan helpen.
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

Thx! zal ik zeker doen! Momenteel ben ik op zoek naar de cobraspoiler voor achteraan... dat is denk ik het enige dat ik niet in aftermarket kan vinden of zelf kan maken... dus als je ergens een weet liggen... een 302 v8 zou ook schitterend zijn... al zijn dit toekomstplannen... eerst de wagen zelf in orde zetten!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
DennisII
Berichten: 111
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 19:05
Locatie: Kolhorn

Bericht door DennisII »

Zo'n spoiler heb ik een paar jaar geleden gekocht via Ebay in de US. Af en toe even op Ebay kijken daar staan ze regelmatig op. Wel eentje kopen die nog heel is en geen schroef gaatjes mist. Dat maakt het een stuk makkelijker.
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

Die T-roofs zijn ook maar gelimiteerd gebouwd, en zijn dus zeldzamer. Wees er zuinig op!

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

@DennisII : hmja, maar ze kosten wel nog heel wat! maar we hebben tijd he ;) eerst al de rest in orde zetten!

@ Harry: idd, voor sommige restaurateurs onder ons zal het mss heiligschennis zijn, maar toch blijft hij niet standaard... Mss wel jammer voor de t-roof... maar ik heb een idee in mijn hoofd en dat krijg je er bij mij niet vlug uit!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
DennisII
Berichten: 111
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 19:05
Locatie: Kolhorn

Bericht door DennisII »

Ja, sommigen vragen de hoofdprijs en schrijven de rekening met een vork!!
Als je toch de tijd hebt, gewoon regelmatig kijken. Er zitten wel eens interessante aanbiedingen bij. En als ze niet buiten de VS willen sturen dan gewoon via Hans en Bianca.

Orgineel hoeft toch ook helemaal niet?! Het gaat er toch om dat we allemaal plezier beleven aan onze hobby en laten we eerlijk zijn, er valt nog veel te verbeteren aan die oude otootjes.

Veel Plezier.
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

Idd... :p supercar van maken he ;)
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

Gisteren zag ik eindelijk wat vooruitgang in de revisie van m'n motor... volledig gedemonteerd en kan beginnen kuisen en vervangen... nu veel denk ik niet dat er zal moeten vervangen worden... buiten alle pakkingen en boringen lijkt alles nog perfect!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

Linkerkant reeds kleppen gekuist:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Kleine overview:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
John den Ridder
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 21:39
Locatie: omgeving Breda

Bericht door John den Ridder »

Loken schreef:ik heb trouwens vandaag mijn zandstraalbak in elkaar geknutseld met wat mdf panelen, rubberfolie en plexiglas... heb zo'n pistool dat max 12 bar aankan. Nu heeft iemand hier ervaring mee? als ik dit aansluit op mijn kompressor die een tank van 11 bar heeft en ik "spuit" dan komt er geen lucht uit... zet ik er mijn bandenopblaasspel op dan weer wel... te veel druk op het pistool ofzo?


welkom loken

heb zelf ook een straalbak in elkaar geknutstelt enige tijd geleden en het probleem is vaak bij de zelf gemaakte straal bakken het volgende.

de pin welke het straalgrit aanzuigt heeft meestal maar 1 klein gaatje waardoor het grit opgezogen word, dit gat is vaak te klein heb zelf mijn aanzuigbuis schuin afgezaagd.
tevens moet je je straalgrit eers goed droog zijn anders gaat het ophopen in het luchtpistool daar waar de lucht overheenblaast om straalgrit aan te zuigen komt het dicht te zitten.

hoop dat je er wat aan hebt

john
[u][b]1965 V8 289 convertible[/b][/u]
het leven is goed in het brabantse land!
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Bericht door Loken »

@ John: thx voor de info!! ik heb het nog niet gebruikt... denk daar volgende week mee te starten!

verder ben ik al klein stukje opgeschoten:

motor is volledig uit elkaar, pistons gekuist, kleppen gekuist, gaten waar pistons inzitten gehoond, alle pakkingen verwijdert en onderdelen gekuist...
volgende stap aan de motor is het uitschuren van de uitlaatcollector en polijsten, evenals de uitlaatgaten van de cilinderkoppen. Cilinderkoppen worden 30 duizendsten gevlakt (meer compressie) en mss een nokkenas stage 2. Nieuw schelpjes en zuigerveren, pakkingen en opnieuw monteren. Dit samen met de elektrische fan hoop ik mss een 140 pk te verkrijgen!
Verder ben ik nog vollop bezig met de demontage van de wagen zelf... Gaat dit traag man!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Plaats reactie

Terug naar “Project”