spuitwerk en terugplaatsen onderdelen

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

spuitwerk en terugplaatsen onderdelen

Bericht door 78ghiaT5 »

Afgelopen maand heb ik wat spuitwerk verricht om de SG wat te verbeteren (wat moeilijk zat is, heh). Ik heb nu wat foto's van het interieur en het spuitwerk van de stuurbekrachtigingspomp. Ik heb gister ook de drie delen van de stuurkolom teruggeplaatst, delen die er al enkele jaren nniet meer opzaten. Het vierde deel, het ronde kapje, is nog niet terug, want om dat rond de stuurkolom te plaatsen, moet de stuurkolom los. Ik heb de wiring onder de kolom nog even buiten de eerste kappen gelaten, omdat ik die anders niet goed sluitend kreeg. Wanneer de kolom losgaat, zal alles nog eens beter bevestigd gaan worden, en dan zal ook de wiring cover terugkomen. Gisteren heb ik op straat nog wat bijgespoten aan de stuurbekrachtigingspomp, omdat tijdens het plaatsen wat kleine stukjes lak loslieten. De repro-valance is ook geplaatst, maar dat is zo'n slecht nagemaakt ding, dat die niet helemaal past. Nou ja, het is gelukt maar echt goed op de voorschermen sluit hij niet aan. Ach, het heeft voorlopig de look van origineel.

Ophangbrackets pomp in blanke lak:

Afbeelding

de spatbordstangen zwart gespoten:

Afbeelding

claxonhoorntje weer zwart gespoten:

Afbeelding

pomp ook weer zwart:

Afbeelding

pomp teruggeplaatst:

Afbeelding

Afbeelding

Voorstoelruggen teruggezet (half-half dan):

Afbeelding

De hoedenplank:

Afbeelding

Afbeelding

Met voorvalance voor de trap op de boulevard, die straks zal verdwijnen vanwege de komst van een nieuwe dijk. Daar gaan mijn jeugdherinneringen... Die trap gebruikten we altijd toen we klein waren om met ma naar het strand te lopen:

Afbeelding

De stuurkolomtrim:

Afbeelding

Wanneer de kop van de kolom af is, kan die ook weer mooi cranberrie worden.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Blacky
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 29 mar, 2010 11:34
Locatie: Gent

Re: spuitwerk en terugplaatsen onderdelen

Bericht door Blacky »

Zijn weer aardig wat uurtjes werk in gekropen, maar je ziet gelijk wel resultaat.

PS: wat is een valance? Als ik er op google, krijg ik enkel afbeeldingen van mooie vrouwen :ok:
2007 GT California Special
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: spuitwerk en terugplaatsen onderdelen

Bericht door 78ghiaT5 »

Thanks, Blacky, maar je hebt er weinig aan als er aan de buitenkant het enige dient te gebeuren. Maar dat klussen is zonder meer leuk, en nu kan ik zelf een drijfriem bevestigen en de stuurbekrachtigingspomp daarvoor loshalen. Nu heb ik onder toeziend oog van de garagist een en ander voor elkaar gekregen. Weer wat geleerd! Groot onderhoud onder de kap kan ik nu helemaal zelf wel. Helemaal top dus.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6-banger
Berichten: 619
Lid geworden op: vr 25 apr, 2008 13:09

Re: spuitwerk en terugplaatsen onderdelen

Bericht door 6-banger »

Nice job Harry.Aldoende leert men zie je wel.Klein beginnen en telkens een stapje verder gaan.Zo hebben de meesten van ons het geleerd.
groet Jan
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Re: spuitwerk en terugplaatsen onderdelen

Bericht door metzijndrie »

mooie plek voor mooie foto; eer van je werk !
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Plaats reactie

Terug naar “Project”