inmiddels blinkt het zo onder de kap

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

inmiddels blinkt het zo onder de kap

Bericht door 78ghiaT5 »

Gisteren maar weer eens Belgom Alu ingekocht en meteen an de slag gegaan met het nieuwe luchtfilterhuis. Welnu na een avondje poetsen en een ochtendje boenen, ziet er allemaal als nieuw uit: prachtig glanzend metaal. Dan het zaakje weer in de SG gestopt en nagenieten van het werk. Niet alle weer en aanslag kan ik verwijderen, maar voor nu is het prima.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Is er toch nog iets dat mooi staat te wezen onder de kap. Nu nog het luchtfilerhuis van de T5 opnieuw doen.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: inmiddels blinkt het zo onder de kap

Bericht door Ghost Rider »

Hoi Harry,

ziet er flitsend uit zeg !
lijkt me een goeie polish, ben er zelf niet mee bekend

Niels
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
6-banger
Berichten: 619
Lid geworden op: vr 25 apr, 2008 13:09

Re: inmiddels blinkt het zo onder de kap

Bericht door 6-banger »

Netjes Harry,maar dat is toch gewoon staal en geen aluminium?
Als het nu gepolijst staal is zou ik er blanke lak op doen of zo want anders gaat het weer snel roesten.
groet Jan
Gebruikersavatar
gertv8
Berichten: 342
Lid geworden op: di 14 sep, 2010 18:16
Locatie: Klazienaveen

Re: inmiddels blinkt het zo onder de kap

Bericht door gertv8 »

is inderdaad heel mooi en goed spul, gebruik het zelf ook altijd 8) .
Geeft een mooie diepe en heldere glans over al het chroomwerk, top spul!
Sometimes, silence can be like thunder.
1984 f250 diesel.
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: inmiddels blinkt het zo onder de kap

Bericht door 78ghiaT5 »

Nee Jan, is net zoals je keukenpan: van aluminium, net als de raamlijsten etc. mijn oude luchtfilterhuis was wel van staal: stukken zwaarder en destijds zat er vliegroest op. dat heb je dan weer niet bij deze alu-meuk. ik vind belgom (heeft niks met belgie te maken denk ik) topspul. je hebt het voor chroom en voor, net als in dit geval, aluminium. belgom chroom is wat duurder heb ik me laten vertellen. trouwens, je aluminium gootsteen gaat weer blinken van belgom alu. iemand trouwens nog tips om de rest van die hardnekkige aanslag te verwijderen van het deksel? ik denk dat het mechanisch met borstel zal moeten geschieden, want met de hand is het niet te doen. ik zal eens denken over blanke lak, want jaren geleden deed ik ook al het huis van de T5, maar daar zit nu ook al weer wat aanslag op. voorkomen is beter dan een boen-rsi-arm oplopen.

ik denk erover om de tuit te Ford-blauw te spuiten, aangezien dit gedeelte wel van staal is en de neiging heeft tot roesten. Ford-blauw is ook origineel, maar het werd niet altijd toegepast op een tuit. veel tuitjes zijn dus zonder lak, maar foto's leren me dat Ford-blauw dus geen verkeerde keuze is. Op die van de T5 zit wat vliegroest, en die zal zeker Ford-blauw moeten worden. De tuit van de SG is nog roestvrij, dus ik moet er over nadenken wat het verstandigste is.

in ieder geval heeft 66mustang wel gelijk gehad met zijn idee om er een alu luchtfilterhuis in te zetten. 'past beter bij het zilver', vond hij, 'gewoon uit je T5 halen'. nou, daar had ik geen trek in, gelukkig kwam dit huis op mijn pad, dus ik vind het best zo. het oude blauwe huis hou ik gewoon en het lijkt me leuk die af en toe eens te gebruiken. past dan weer bij de blauwe kleppendeksels. Overigens, de T5 was wel zo vriendelijk om voor de gelegenheid de vastdraaibout met vleugelmoer en filter uit te lenen aan zijn broertje, maar ben dus op zoek naar zo'n vastdraaibout die je in je 2150 Motorcraft carb schroeft, dus als iemand zo'n dinges heeft liggen, met vleugelmoer hoor ik het graag. Zo'n draaibout heeft in het midden een moer zitten, waarmee je de onderste helft van de bout in de carb vastzet.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6-banger
Berichten: 619
Lid geworden op: vr 25 apr, 2008 13:09

Re: inmiddels blinkt het zo onder de kap

Bericht door 6-banger »

Oke Harry,duidelijk.Die stalen tuit kun je beter blauw maken ja omdat het staal is.
Die aanslag die je nog op plekken op het huis hebt zitten kun je het beste met ofwel staalwol proberen en als het echt nodig is,met waterproof schuurpapier korrel 1000 nat weg schuren en dan met je Belgom weer poetsen.
Blanke lak raad ik je sterk af omdat mijn ervaring is dat op den duur onder de blanke laklaag weer aanslag ontstaat.En dan heb je een uitdaging om het weer mooi te krijgen.
Gewoon regelmatig een keertje poetsen met die Belgom,en als je het bij houd is dat niet veel werk meer.
Bijkomend voordeel is dat het dan steeds mooier gaat worden en meer gaat glanzen.
groet Jan
Gebruikersavatar
razor68blade
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 29 nov, 2009 21:43
Locatie: Zuid-Holland

Re: inmiddels blinkt het zo onder de kap

Bericht door razor68blade »

Goed werk Harry..ziet er zeer goed uit!
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: inmiddels blinkt het zo onder de kap

Bericht door 78ghiaT5 »

thanks.

Jan, bedankt voor de nuttige tips. Zo gaat het nog eens de goede kant op met die auto,

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Plaats reactie

Terug naar “Project”