Forza's Mustang 2 1975 fastback
Moderator: Shelby GT-H
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Puik werk weer geleverd. Daar ga je volgend jaar veel rijplezier van beleven,
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Gisteren de linkervleugel eens verder aangepakt.
Deze was al gemaakt aan de bovenkant, maar onderaan zat er nog een heel stuk in die in de tijd al eens "opgelapt" was.
Het gebruikelijke gesukkel door de vorige eigenaar met veel vezelplamuur.
Je ziet tot waar hij opgelapt is aan de bruine spuitnevel:
Het geen ik allemaal los geslepen heb:
Aan de andere vleugel was te zien dat deze halverwege voorzien is van een inkeping. Deze loopt door tot aan de deur.
Bij het oplappen van deze vleugel had de vorige eigenaar hier geen rekening met gehouden en gewoon een rechte plaat gebruikt.
Deze lijn terug in de nieuwe plaat geplooid:
Het ruwe nog af te werken resultaat:
Onderaan is er nog geen steun die de vleugel aan het chassis vast zet. Daarvoor gaan we eerst de deur nog eens aan de auto hangen om zo eerst de vleugel onderaan bij te kunnen regelen.
Aan de deuren is er op hun beurt ook nog genoeg laswerk, ideaal om ons te verwarmen op deze koele dagen
Deze was al gemaakt aan de bovenkant, maar onderaan zat er nog een heel stuk in die in de tijd al eens "opgelapt" was.
Het gebruikelijke gesukkel door de vorige eigenaar met veel vezelplamuur.
Je ziet tot waar hij opgelapt is aan de bruine spuitnevel:
Het geen ik allemaal los geslepen heb:
Aan de andere vleugel was te zien dat deze halverwege voorzien is van een inkeping. Deze loopt door tot aan de deur.
Bij het oplappen van deze vleugel had de vorige eigenaar hier geen rekening met gehouden en gewoon een rechte plaat gebruikt.
Deze lijn terug in de nieuwe plaat geplooid:
Het ruwe nog af te werken resultaat:
Onderaan is er nog geen steun die de vleugel aan het chassis vast zet. Daarvoor gaan we eerst de deur nog eens aan de auto hangen om zo eerst de vleugel onderaan bij te kunnen regelen.
Aan de deuren is er op hun beurt ook nog genoeg laswerk, ideaal om ons te verwarmen op deze koele dagen
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandmaster n
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Wat een bereklus !!
Wel super hoe je het aanpakt. Hou vol !!
gr
Wel super hoe je het aanpakt. Hou vol !!
gr
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
heel mooi nagemaakt! inderdaad deze stukken van de voorvleugel kunnen vreselijk rotten. mijn SG had het ook, maar ook die heeft een ingelast stuk gekregen. ik zou eigenlijk niet precies weten waarom deze onderstukken zo gevoelig zijn voor roest, maar er zal wel een logische verklaring voor zijn.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Voorlopig staat deze wat op pauze met de geboorte van mijn dochter, er zijn belangrijker dingen natuurlijk
Maar we hopen toch binnenkort wat tijd vrij te kunnen maken voor deze.
Vandaag is er een hele lading van onderdelen toegekomen uit de USA waarvan de vingers beginnen van te jeuken.
Langs deze wil ik Ton van Mustangcountry nogmaals bedanken voor de goede zorgen tijdens het transport.
Maar we hopen toch binnenkort wat tijd vrij te kunnen maken voor deze.
Vandaag is er een hele lading van onderdelen toegekomen uit de USA waarvan de vingers beginnen van te jeuken.
Langs deze wil ik Ton van Mustangcountry nogmaals bedanken voor de goede zorgen tijdens het transport.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
altijd leuk, om de pakketjes te openen. wanneer ga je ermee aan de slag?
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 28 nov, 2006 16:46
- Locatie: Regio Rotterdam & Regio Los Angeles .
- Contacteer:
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Thx ,Altijd leuk om weer iemand blij te maken .
Laatst gewijzigd door Ton BlingBling op di 18 mar, 2014 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Tussen de pampers door wordt er wat verder gedaan.
De onderkant is ook volledig afgekit en gespoten:
De achterste spatranden worden later gedaan als de nieuwe achterpanelen gelast zijn:
De ophanging, rem- en benzine leidingen kunnen nu volledig gemonteerd worden.
De achteras zal nog niet gemonteerd worden zodat er voldoende ruimte is in de wielbogen om de achterste panelen te lassen als hij terug op zijn buik ligt.
Alleszins beter als hoe het was
De onderkant is ook volledig afgekit en gespoten:
De achterste spatranden worden later gedaan als de nieuwe achterpanelen gelast zijn:
De ophanging, rem- en benzine leidingen kunnen nu volledig gemonteerd worden.
De achteras zal nog niet gemonteerd worden zodat er voldoende ruimte is in de wielbogen om de achterste panelen te lassen als hij terug op zijn buik ligt.
Alleszins beter als hoe het was
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Netjes hoor!
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
ja dat kan inderdaad. ik heb onlangs een mustang II ghia van 1976 gekocht met een 6v 2.8 liter injectie blok. efi met 4 versnellingen. zou 200 pk moeten leveren, maar ik denk dat ie over de jaren wel wat verloren is.mustang1975puzzel schreef:Ooit gehoord dat je er in principe ook een europees injectieblok kan inleggen, van een granada vb. Maakt wel dat je al de sensors moet inbouwen + pomp... Volgens dat zelfde horen zeggen zou je ook de europese koppen op het onderblok kunnen zetten, met de nodige vermogenswinst tot gevolg.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien heeft iemand hier er ervaring mee?
anyway ik zal binnen kort ook wel een project log beginnen met uiteraard foto's
gr thomas
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Omdat er heel wat ophangingsonderdelen in de laatste levering zat begonnen aan de montage van de ophanging.
De bedoeling was eigenlijk de leidingen te monteren omdat hij op zijn kant staat, maar ook voor het gemak al een heel deel van de ophanging te monteren.
Elke rubber, kogelgewricht, beschermingskap alsook de demper is vervangen.
Links vooraan is klaar:
De brandstofleiding hangt ook al op zijn plaats.
De bedoeling was eigenlijk de leidingen te monteren omdat hij op zijn kant staat, maar ook voor het gemak al een heel deel van de ophanging te monteren.
Elke rubber, kogelgewricht, beschermingskap alsook de demper is vervangen.
Links vooraan is klaar:
De brandstofleiding hangt ook al op zijn plaats.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Netjes! Zo komt het project vanzelf helemaal goed! Gaat zo door!
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Keurig netjes, ik heb een vraag. Ben jij de onderkant begonnen met 2K Epoxy, daarna afkitten en hierna in kleur spuiten? Gebruik jij dan basislak met hierover blanke lak, of iets anders?
65ér Coupe
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
voor alles gebruik ik eerst epoxy, maar de onder- en binnenkant is na het stralen behandeld met rx5 en daarna met rx10. Ik hef afgekit tss 2 lagen rx10 door.theoc schreef:Keurig netjes, ik heb een vraag. Ben jij de onderkant begonnen met 2K Epoxy, daarna afkitten en hierna in kleur spuiten? Gebruik jij dan basislak met hierover blanke lak, of iets anders?
De spatranden worden nog voorzien met tectyl. De onderkant blijft zoals hij nu is.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Vandaag was het de laatste dag op zijn zij, tegen het einde van de dag moest hij terug op zijn buik.
Ik mis nog 2 leidingen over de hele lengte van de wagen, deze komen er dus later op.
Na de brandstofleiding is nu ook de remleiding naar achteren gelegd:
Achteraan de bladveren terug gemonteerd:
Deze zijn ook voorzien van nieuwe onderdelen en demper
Omdat de achteras nog een revisie te goed heeft en ik nog genoeg plaats wou hebben in de wielkassen om te lassen is deze nog niet gemonteerd.
Daarom is hij achteraan mobiel met een balk en zwenkwielen:
Hij staat ondertussen terug op zijn poten, enkel rechtsvoor de ophanging monteren en hij is terug mobiel.
Foto's van het totaalbeeld van de ophanging vooraan volgen later.
Ik mis nog 2 leidingen over de hele lengte van de wagen, deze komen er dus later op.
Na de brandstofleiding is nu ook de remleiding naar achteren gelegd:
Achteraan de bladveren terug gemonteerd:
Deze zijn ook voorzien van nieuwe onderdelen en demper
Omdat de achteras nog een revisie te goed heeft en ik nog genoeg plaats wou hebben in de wielkassen om te lassen is deze nog niet gemonteerd.
Daarom is hij achteraan mobiel met een balk en zwenkwielen:
Hij staat ondertussen terug op zijn poten, enkel rechtsvoor de ophanging monteren en hij is terug mobiel.
Foto's van het totaalbeeld van de ophanging vooraan volgen later.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;