Mustang II Ghia 1976 project

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Chris426
Berichten: 1
Lid geworden op: do 03 apr, 2014 18:53

Mustang II Ghia 1976 project

Bericht door Chris426 »

Hallo,

hopelijk staat mijn bericht op de juiste plaats, ik ben nieuw hier op dit forum :).

Ik heb mijn oog laten vallen op een Mustang II Ghia uit 1976 als project.

Zijn er specifieke punten waar ik op moet letten bij deze wagen (papieren aanwezig, volledig origineel, maar verdient wel wat aandacht. Veel aandacht..)


Alvast bedankt!



Chris426
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang II Ghia 1976 project

Bericht door 78ghiaT5 »

welkom op het Forum! altijd leuk als er weer een II-enthousiast bij komt!

ik heb een aantal punten voor je qua roest (helaas mede uit eigen ervaring) waar je op moet letten:

bumperverstigingen van metaal in kunststof bumpers: bij rot gaat bumper scheuren en hangen aan de hoeken,

roest treedt op vaak aan de randen van de voorschermen (waar je motorkap op rust bij dichte stand), en de randen van de achterschermen (waar de kofferklep op rust). zie je meteen als je kap of koffer opendoet.

rail rot vaak weg (bij coupe en Ghia) waar je achterruitlijsten van alu op rusten. druk eens op die onderste lijst, zit er beweging in? dan weet je al genoeg. onderkant achterschermen zeer roestgevoelig.

evenals de onderkant van de portieren (meer bij drivers side, dan bij de passagierskant). in de portierhoeken kan roest optreden.

zit er vinyl dakje op? check dan op roestbubbels onder vinyl. ook kan de achterstijl (onder het vinyl) roesten, waardoor je roeststrepen op de body krijgt. heb dat vaker gezien.

dan de deurstijlen: bij coupés/Ghia's zeer roestgevoelig: want water dat via het opera-ruitje naar beneden drupt, zorgt bij opstopping voor roestgaten in je deurstijl boven en onder de slotvanger.

toptip: haal de fender splash shields er eens uit. die zitten in je voorste wielkastbakken, gelijk voor de kokerbalken. dan zie je meteen of daar beginnende rot achter zit.

technisch zijn de motoren altijd wel goed. ik zou me meer zorgen maken om de kwaliteit van het plaatwerk en... de compleetheid van de auto, want onderdelen zijn schaars. koop je een Ghia zonder voorspoiler/valance? dan ben je een aardig tijdje bezig een nieuwe te vinden. die zijn er praktisch niet, evenals bumper guards, bumperstrippen enzovoorts.

waar kom je vandaan? als het kan wil ik best meekijken naar die Ghia, overigens de beste keuze. is het de standaard luxe of de deluxe Ghia: aan een standaard luxe uitvoering zou ik een mindere waarde toedichten. deluxe herken je heel snel: donker nephout in dashboard/portieren + plus paardje, portierlampen onderaan (door courtesy lights), andere aanhechting gordels, via de beugel aan voorstoel, altijd middenconsole, velours of vinyl stoelen. ook de motor bepaalt de waarde. een V8-car is meer waard dan een V6 of L4.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Plaats reactie

Terug naar “Project”