mach 1 390 loopt slecht
Moderator: Shelby GT-H
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: mach 1 390 loopt slecht
Tank je wel 98 ipv 95 ?
De etanol in 95 kan rubberen delen (welke niet bestand zijn tegen etanol) en zelfs vlotters beschadigen.
De etanol in 95 kan rubberen delen (welke niet bestand zijn tegen etanol) en zelfs vlotters beschadigen.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ja 98 maar ik heb totnogtoe pas een keer of 4 getankt.
Voor de rest ziet alles er pico bello uit. Kan dat op zo een korte termijn? Dit zag er uit alsog het ding al jaren in de benzine gestaan had die vernis geworden was. Of dat er blanke lak opzat die oploste. Echt bizar.
Voor de rest ziet alles er pico bello uit. Kan dat op zo een korte termijn? Dit zag er uit alsog het ding al jaren in de benzine gestaan had die vernis geworden was. Of dat er blanke lak opzat die oploste. Echt bizar.
Groetjes, Robin
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ik heb eens de carb probleemloos werkend van mijn 289 gehaald, 2 maanden op de plank, maakte 'm voor montage open: een grote bagger bende in de vlotter kamers. Filters waren brandschoon, ook de zeefjes.....
Groeten, Ando.
Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: mach 1 390 loopt slecht
Wat een zooi! Ik heb mijn twijfels of dit door de ethanol in de benzine komt.
Vlotter kamers van mijn Autolite 4100 zijn na 5 maanden winterstop nog brandschoon met gewoon Euro 95 erin!
Vlotter kamers van mijn Autolite 4100 zijn na 5 maanden winterstop nog brandschoon met gewoon Euro 95 erin!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: mach 1 390 loopt slecht
Bij mij lag er een soort van bruin gruis onderin, dat werd wit toen het op droogde.
Groeten, Ando.
Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ik geloof eigenlijk ook niet dat het met ethanol te maken heeft maar dat maakt het mysterie wel groter.
De carb was gereviseerd, dat was duidelijk te zien. Alle pakkingen en rubbers (acceleratiepomp) waren nieuw en los van de vlotterkamer zag alles er zeer netjes uit. Nadat ik de kanaaltjes had schoongeblazen en de vlotter zo goed mogelijk schoongemaakt was het klaar.
Er zit iets op de vlotter dat oplost, het lijkt wel blanke lak, die oplost in de benzine.
Wie het weet mag het zeggen.
De carb was gereviseerd, dat was duidelijk te zien. Alle pakkingen en rubbers (acceleratiepomp) waren nieuw en los van de vlotterkamer zag alles er zeer netjes uit. Nadat ik de kanaaltjes had schoongeblazen en de vlotter zo goed mogelijk schoongemaakt was het klaar.
Er zit iets op de vlotter dat oplost, het lijkt wel blanke lak, die oplost in de benzine.
Wie het weet mag het zeggen.
Groetjes, Robin
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: mach 1 390 loopt slecht
Kan het niet oude gom zijn (van te oude benzine?) die opgelost is (of wordt?) door de ethanol in de moderne benzines?
Kijk eens naar dit stukje:
http://blog.jackssmallengines.com/2015/ ... -up-close/
In ieder geval succes!
Kijk eens naar dit stukje:
http://blog.jackssmallengines.com/2015/ ... -up-close/
In ieder geval succes!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: mach 1 390 loopt slecht
Wat hier in het tweede stuk beschreven staat is wat ik had. Dat het dan in tweede instantie oplost door de nieuwe benzine.... ik sluit niets uit.Big_fun_58 schreef: ↑di 16 okt, 2018 12:20 Kan het niet oude gom zijn (van te oude benzine?) die opgelost is (of wordt?) door de ethanol in de moderne benzines?
Kijk eens naar dit stukje:
http://blog.jackssmallengines.com/2015/ ... -up-close/
In ieder geval succes!
Voor nu gaat het prima maar ik verwacht dat dit noet de laatste keer gaat zijn. Ik kan van, willem nog niks, een 4300 overnemen waar hoop ik een goede vlotter inzit. Dus komt goed.
Groetjes, Robin
Re: mach 1 390 loopt slecht
Robin,
Toch nog even nieuwsgierig: kon je de oude vlotter makkelijk schoon krijgen? Was het het kunststof wat aangetast werd of heeft zich rotzooi op het kunststof afgezet?
Toch nog even nieuwsgierig: kon je de oude vlotter makkelijk schoon krijgen? Was het het kunststof wat aangetast werd of heeft zich rotzooi op het kunststof afgezet?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: mach 1 390 loopt slecht
nou, ik heb hem voor 85% schoon gekregen, dwz de losse "opgeloste" "vernis" heb ik er grootdeels afgekregen voor zover het los zat.
door het er simpelweg af te wrijven of licht te schuren. ik heb de iets vastzittende delen geprobeerd met een koperborstel te reinigen maar dan ging ik heel snel door de vlotter heen. toen ik de diepe krassen zag ben ik daar maar mee gestopt. het vlotterkunststof is dus heel breekbaar, dat is de reden waarom ik het op een gegeven moment maar zo gelaten heb. ik verwacht dus dat dit nog eens gaat gebeuren, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere vlotter/carb (autolite 4300)
door het er simpelweg af te wrijven of licht te schuren. ik heb de iets vastzittende delen geprobeerd met een koperborstel te reinigen maar dan ging ik heel snel door de vlotter heen. toen ik de diepe krassen zag ben ik daar maar mee gestopt. het vlotterkunststof is dus heel breekbaar, dat is de reden waarom ik het op een gegeven moment maar zo gelaten heb. ik verwacht dus dat dit nog eens gaat gebeuren, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere vlotter/carb (autolite 4300)
Groetjes, Robin
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: mach 1 390 loopt slecht
Kun je die vlotter niet eens een weekje in de alcohol rond laten zwemmen? Kijken wat het resultaat is...Robinski schreef: ↑wo 17 okt, 2018 09:09 nou, ik heb hem voor 85% schoon gekregen, dwz de losse "opgeloste" "vernis" heb ik er grootdeels afgekregen voor zover het los zat.
door het er simpelweg af te wrijven of licht te schuren. ik heb de iets vastzittende delen geprobeerd met een koperborstel te reinigen maar dan ging ik heel snel door de vlotter heen. toen ik de diepe krassen zag ben ik daar maar mee gestopt. het vlotterkunststof is dus heel breekbaar, dat is de reden waarom ik het op een gegeven moment maar zo gelaten heb. ik verwacht dus dat dit nog eens gaat gebeuren, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere vlotter/carb (autolite 4300)
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: mach 1 390 loopt slecht
Euuh die vlotter zit nu in de carburateur die op de wagen is gemonteerd. Als je het niet erg vind doe ik dat even niet Zodra ik een andere heb misschien.
Groetjes, Robin
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ja hoor, dat probleem is opgelost, ik heb in een aander topic beschreven dat ik een andere vlotter gemonteerd heb. Het verschil tusen de 2 was zeeer duidelijk. De kijne is wss gespoten met blanke lak oid. Anders kan ik jet niet verklaren. En ja de ethanol discussie zal zeker bijdragen aan iets maar op tijd van een paar weken dit veroorzaken, dat geloof ik niet want dan zouden alle auto’s van 30 jaar en ouder spontaan uitvallen.
viewtopic.php?f=82&t=30789
Hier staan de foto’s
viewtopic.php?f=82&t=30789
Hier staan de foto’s
Groetjes, Robin