Subframe Connectors, zitten eronder P5

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Subframe Connectors, zitten eronder P5

Bericht door Mitch »

Dag heren,

Ik loop met het idee om deze winter subframe connectors aan te brengen. Nou had ik al op het forum gelezen dat weld in,het beste is. Omdat bolt in de gaten op gegeven moment uitlubberen.

Nou zie ik op het net van verschillende merken de connectors staan. Er zit alleen nogal verschil in qua prijs, kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn onderling?

En merk je er eigenlijk iets van op de straat? Of is het eigenlijk bullshit en alleen aan te bevelen wanneer je dikke motor heb en cirquit wilt rijden?

Ik zie graag jullie reacties tegemoed.

Gr.mitch
Laatst gewijzigd door Mitch op wo 27 feb, 2013 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Mustang Den Haag »

Ik heb ze zelf onder mijn 66 mustang gemaakt.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Mitch »

Gewoon van rvs pijp ofzo Rob? Die netjes op maat gebogen?
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Mustang Den Haag »

Mitch schreef:Gewoon van rvs pijp ofzo Rob? Die netjes op maat gebogen?
Nee gewoon van staal en van pijp dat op maat gebogen twee schoenen die er op gebout en toe alles af gelast
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Ando »

Kijk hier eens:

http://mustang66.perronwei.nl/chassis.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Mustang Den Haag »

Ando schreef:Kijk hier eens:

http://mustang66.perronwei.nl/chassis.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ando dat kan hij wel zeggen, ik maak veel mee dat als je een mustang opkrik dat de deuren niet meer sluiten dus het helpt altijd denk ik zo of niet :wink:
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Ando »

Tja Rob, ik was ook heel erg verbaasd over de uitkomst van het verhaal... misschien dat het ook wel aan de manier van meten ligt, hij meet natuurlijk alleen op de torsie van de hele body, niet zozeer op doorbuiging

Aan de andere kant: subframeconnectors zitten er relatief snel onder en het zal de boel zeker wel stijver maken in de één of andere richting.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Hennie »

Ik had het stukje al eens eerder gelezen, maar bij sommige percentage's trek ik toch de wenkbrouwen iets op :o
25% alleen met export brace...mmm ik denk wel in combinatie met de montecarlo bar, dan nog vindt ik het percentage gewijs erg veel.
Ik denk dat het net is wat Ando zegt, een beetje ligt aan de plaats van meting en ook heel sterk afhankelijk is van het doel.
Persoonlijk zie ik voor de klassieke mustangs en dan tot en met de 2004 mustang wel degelijk voordelen in de subframe connectors( weld in), sterker nog je voelt het direct als je een beetje stevig rijdt met zo'n auto.
Ik denk dat het geen verkeerde aanpassing is, maar wel in combinatie met wat andere verstevigingen

Hennie.
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Mitch »

Oké, en welke andere versteviging zou jij aanbevelen? De export brace en een kromme monte Carlo bar zitten al in de motorruimte.

Bedankt voor de reacties

Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Hennie »

idd dat zijn de eerste 2 en een setje subframe connectors.
dan een paar stab stangen voor en achter en een paar goede dempers en dan heb je de helft al gewonnen hoor.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Ando »

Dit zijn mijn aanpassingen:

http://mustang66.perronwei.nl/nieuwe-pagina.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

En de Mustang is er erg van opgeknapt moet ik zeggen....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Mitch »

Geweldig! Ga ik daar maar eens mee aan de slag. Voor heb ik nieuwe 1' verlagings veren met nieuwe Monroe dempers, nou hoor ik iedereen over koni's zit daar echt zovéél verschil tussen?

Maargoed eerst maar eens sub frames toepassen en een plaat achter de bank zowel voor veiligheid als versteviging. En paar swaybars plaatsen.

Ik dank u allen vriendelijk!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Hennie »

de koni's zijn instelbaar das een voordeel, verder heb ik geen ervaring met de monroe's in vergelijk met de Koni's dus dat durf ik je niet te zeggen.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Subframe Connectors,

Bericht door 66hipowannebee »

Met een beetje handigheid,en een middagje werk

prima te doen,ff een goede pijpbuiger regelen :D

Afbeelding

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Subframe Connectors,

Bericht door Mitch »

Ziet er goed uit Tony! Maar zou ze dan enkelt in de lengte richting plaatsen. Moet ook nog eens eens nieuwe uitlaat monteren en dat wordt dan niet gemakkelijk!
Denk dat ik.eens op het werk moet kijken wat voor materiaal ik gaat gebruiken. Pijpen buigen is gemakkelijker als vierkante buizen te buigen.

Thanx voor de info mannen!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”