60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Moderator: Shelby GT-H
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Jongens! Emil niet storen hè!
Hey Johan! Ik ben Willem zijn oude monteur. We zullen elkaar zeker gezien hebben. Samen met Toon Verhagen, André, Herman, "dikke" Leen, etc. Mooie tijd geweest. Veel gelachen.
Veel gesleuteld tot diep in de nacht. Zou het zo weer doen.
Enfin. Ik heb zowel Jaap en Willem van de Ende gesproken en vele vragen gesteld. Zijn verassende feiten naar voren gekomen.
Van Toon heb ik ook alle oude foto's door mogen kijken.
Ik ben er nog niet maar er begint lijn in te komen. Ik ben benieuwd naar de reactie van Bram.
Groeten Jan A.
'
Hey Johan! Ik ben Willem zijn oude monteur. We zullen elkaar zeker gezien hebben. Samen met Toon Verhagen, André, Herman, "dikke" Leen, etc. Mooie tijd geweest. Veel gelachen.
Veel gesleuteld tot diep in de nacht. Zou het zo weer doen.
Enfin. Ik heb zowel Jaap en Willem van de Ende gesproken en vele vragen gesteld. Zijn verassende feiten naar voren gekomen.
Van Toon heb ik ook alle oude foto's door mogen kijken.
Ik ben er nog niet maar er begint lijn in te komen. Ik ben benieuwd naar de reactie van Bram.
Groeten Jan A.
'
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Hier dan de beloofde foto's, ingescand van diapositieven.
Het zijn vier delen, beginnende met foto's van het Autosalon in Brussel in januari 1966 (ik was toen 20 jaar !!!).
Het zijn de meest diverse modellen. Ik zet hier niet alles (Jaguar, Aston Martin enz.) anders is het weer teveel niet-Ford gerelateerd...
Maar een mooie Renault Gordini vond ik toch de moeite om er hier bij te doen, en aan de nummerplaat te zien komt hij uit omgeving Parijs...
Op 22 mei 1966 (dan was ik 21 jaar !!!) was ik in Francorchamps op de 1000 Km van Spa-Francorchamps.
De foto's staan wat door elkaar, van de verschillende races, maar de modellen zijn duidelijk te herkennen: Ford GT40, Ford Mustang (Shelby) en wat Cobra's en andere vierwielers...
Kijk alvast naar de foto's van de start, en zie hoe de Politie (Rijkswacht) tot bijna op de piste staat.
Wat verder in de tijd, einde 1966, de wagens waar ik regelmatigheidsrally's mee reed, meestal in Belgie.
De Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1600), en ja, dat ben ik met een mooie dame...
Andere auto, de Ford Cortina GT, en met een andere mooie dame...
Met deze Cortina heb ik begin 1967 de Rally van Monte Carlo meegereden, althans het vertrek, want ben niet ver geraakt wegens mecchanische problemen, maar dat is een ander verhaal...
Even een pauze tijdens een ritje (met mooi weer) met de Alfa..
En als afsluiter het circuit van Zolder (Belgisch Limburg)
In de eerste helft van1967 hadden we de gewoonte om het circuit van Zolder af te huren. We waren een ploegje (8 man) die regelmatig (1x om de twee maanden) met onze wagens naar Zolder trokken, en daar huurden we dan het circuit voor een of twee uur. Dat was dan volledig gereserveerd voor ons, en niemand anders mocht daar dan tijdens die tijd rijden.
We waren er met de Cortina, de Alfa, de Mustang, de Fiat en er was ook de mogelijkheid (mits extra kost) een "formule V" wagen te huren en te rijden, wat we natuurlijk meermaals gedaan hebben ! Een unieke ervaring !!!
De prijs was 500 Bfr (12,5 euro) voor een half uur (Formule wagen) en het circuit was (dacht ik) 2000 Bfr (50 euro) per uur. Dat werd dan gedeeld door de vrienden...
We konden zoveel rijden, en met alles wat we bijhadden, tot de tijd verstreken was.
Nu is zoiets ondenkbaar, alleen al voor de hoge kostprijs... dus mooie herrinneringen !!!
Begin september 1967 ben ik dan naar Italie (Sardinie) gaan wonen (voor 20 jaar) en was de rally- en racepret (voorlopig) gedaan.
Hier dus de pret-foto's van de golden sixties op het circuit (en nog enkele foto's van een lokale race).
Zo.... dat was het...
Moest ik nog iets vinden post ik het wel.
Het zijn vier delen, beginnende met foto's van het Autosalon in Brussel in januari 1966 (ik was toen 20 jaar !!!).
Het zijn de meest diverse modellen. Ik zet hier niet alles (Jaguar, Aston Martin enz.) anders is het weer teveel niet-Ford gerelateerd...
Maar een mooie Renault Gordini vond ik toch de moeite om er hier bij te doen, en aan de nummerplaat te zien komt hij uit omgeving Parijs...
Op 22 mei 1966 (dan was ik 21 jaar !!!) was ik in Francorchamps op de 1000 Km van Spa-Francorchamps.
De foto's staan wat door elkaar, van de verschillende races, maar de modellen zijn duidelijk te herkennen: Ford GT40, Ford Mustang (Shelby) en wat Cobra's en andere vierwielers...
Kijk alvast naar de foto's van de start, en zie hoe de Politie (Rijkswacht) tot bijna op de piste staat.
Wat verder in de tijd, einde 1966, de wagens waar ik regelmatigheidsrally's mee reed, meestal in Belgie.
De Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1600), en ja, dat ben ik met een mooie dame...
Andere auto, de Ford Cortina GT, en met een andere mooie dame...
Met deze Cortina heb ik begin 1967 de Rally van Monte Carlo meegereden, althans het vertrek, want ben niet ver geraakt wegens mecchanische problemen, maar dat is een ander verhaal...
Even een pauze tijdens een ritje (met mooi weer) met de Alfa..
En als afsluiter het circuit van Zolder (Belgisch Limburg)
In de eerste helft van1967 hadden we de gewoonte om het circuit van Zolder af te huren. We waren een ploegje (8 man) die regelmatig (1x om de twee maanden) met onze wagens naar Zolder trokken, en daar huurden we dan het circuit voor een of twee uur. Dat was dan volledig gereserveerd voor ons, en niemand anders mocht daar dan tijdens die tijd rijden.
We waren er met de Cortina, de Alfa, de Mustang, de Fiat en er was ook de mogelijkheid (mits extra kost) een "formule V" wagen te huren en te rijden, wat we natuurlijk meermaals gedaan hebben ! Een unieke ervaring !!!
De prijs was 500 Bfr (12,5 euro) voor een half uur (Formule wagen) en het circuit was (dacht ik) 2000 Bfr (50 euro) per uur. Dat werd dan gedeeld door de vrienden...
We konden zoveel rijden, en met alles wat we bijhadden, tot de tijd verstreken was.
Nu is zoiets ondenkbaar, alleen al voor de hoge kostprijs... dus mooie herrinneringen !!!
Begin september 1967 ben ik dan naar Italie (Sardinie) gaan wonen (voor 20 jaar) en was de rally- en racepret (voorlopig) gedaan.
Hier dus de pret-foto's van de golden sixties op het circuit (en nog enkele foto's van een lokale race).
Zo.... dat was het...
Moest ik nog iets vinden post ik het wel.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Mooi spul Emiel!
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Meneer Sterckx, hierbij verklaar ik u Heilig !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Mooi, mooi, MOOI! Ik ga dit morgen eens goed bekijken.....
Je heb niet alleen mij maar ook een heleboel andere mensen (Wolfgang? ) héél blij gemaakt
Je heb niet alleen mij maar ook een heleboel andere mensen (Wolfgang? ) héél blij gemaakt
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Schitterende plaatjes!!
Mustang silverblue 1966 289Cui AOD
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Mag ik dan bij u komen wonen ?Ghost Rider schreef:Meneer Sterckx, hierbij verklaar ik u Heilig !
Ach ja, ik heb een goed leven gehad, en... het is nog niet gedaan (wat sommigen wel hopen... )
Ik begin met mijn Mustangs aan mijn tweede jeugd...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Gaaf die verhalen en plaatjes emiel! Die cortina zat daar nou een lotus motor in?
Gr.mitch
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
GTA67 schreef:Mag ik dan bij u komen wonen ?Ghost Rider schreef:Meneer Sterckx, hierbij verklaar ik u Heilig !
Ach ja, ik heb een goed leven gehad, en... het is nog niet gedaan (wat sommigen wel hopen... )
Ik begin met mijn Mustangs aan mijn tweede jeugd...
Van mij wel, ik overleg het straks effe aan het thuisfront... ik kom er nog op terug
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Nee Mitch, dat was voor ons, ook in die tijd, al bijna onbetaalbaar...Mitch schreef:Gaaf die verhalen en plaatjes emiel! Die cortina zat daar nou een lotus motor in?
Gr.mitch
Dus een "gewone" Cortina GT" (1600 motor), maar wel "pimped" .
Vermits ik goede vrienden had bij Ford Racing in Antwerpen, had ik wel veel (gratis) stukken en upgrades, zoals andere vering, andere overbrenging, dubbele benzinetanks enz...
Het was "bijna" een Lotus...
Na de Cortina, kwam er een Golf GTI (1977), dan een Audi Coupe Quatrro, dan een Nissan Bleubird... maar mijn eerste wagen, nog voor de Cortina en de Alfa, was een... Triumph TR-3A......... (1965).
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Hopelijk is Franciscus akkoord...Ghost Rider schreef:
Van mij wel, ik overleg het straks effe aan het thuisfront... ik kom er nog op terug
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Van deze moet Niels zijn hart sneller van gaan kloppen....GTA67 schreef:
Die van mij zeker...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
heeft strepen Jan Wel van die steelies !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Ja die velgen maken hem helemaal af, zijn dat gewone ford velgen in 15 inch? of werden die door Kelsey & Hayes geproduceerd?
Hennie
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: 60er jaren 64-65-66er Mustang Hardtop racers
Voor hoe ver überhaupt zichtbaar, zou ik gewoon originele 15" stalen velgen zeggen.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !