Brandstofkostenbesparing?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door Mustangflip »

Praat je jezelf niet een beetje tegen Peter? Een blok van een europees merk mag wel in je Mustang volgens jou maar prius techniek is uit den boze. Waarom mag dat dan niet?

Ik ben van mening dat je gerust een andere motor in je Mustang kan plaatsen en kan kiezen voor een beter brandstof verbruik maar je jezelf moet afvragen of de kosten tegen de baten gaan opwegen. Maar een zuinige auto zal een Mustang denk ik nooit worden. In jouw geval Willem heb je de luxe dat je nog kan kiezen wat je wilt dus is de thunderbird motor een goede optie.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door Ando »

Mustangflip schreef:Praat je jezelf niet een beetje tegen Peter? Een blok van een europees merk mag wel in je Mustang volgens jou maar prius techniek is uit den boze. Waarom mag dat dan niet?

Groet Flip
Een Prius mag wat mij betreft maar zo'n motor heeft toch total geen karakter voor een autoliefhebber?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door peer »

Het komt ook door de vraagstelling, 'makkelijk inbouwen' en 'niet van plan de shocktowers en firewall aan te passen' dan valt de keuze voor een europees blok al snel af.
Gebruikersavatar
SuperDuke
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 apr, 2011 20:33

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door SuperDuke »

cruisesnelheid (140Km/h) een verbruik met lage kosten creeren?
Ken geen auto die dit in de praktijk tot uitvoering brengt.

Alleen een trapauto

Als dit je lukt ben je binnen de kortste keren millionair.
Ben zeer benieuwd.

En als je deze auto gebruikt om zoveel km's te maken naar en in het buitenland hoef je toch hier niet op te besparen?
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door 1967coupe »

LPG :mrgreen:

Mijn 406 1.8 met 140km/u heeft een verbruik van ongeveer 1 op 8.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
SuperDuke
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 apr, 2011 20:33

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door SuperDuke »

Ja ok Rene lpg
maar dan snap ik niet waarom je met zo'n auto op vakantie gaat en dan denkt geld te besparen?
Enne dat zuipen hoort erbij anders koop je toch een fiets???
Gebruikersavatar
SuperDuke
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 apr, 2011 20:33

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door SuperDuke »

merkfietsen te koop voor €250 zelf model doorgeven = wel zonder slotje hahaha
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door Ando »

Een mooie VAG 5-cilinder turbo-diesel er in. Relatief zuinig, met een chiptuning voldoende PK's, klinkt alleen voor geen meter..... Tja, een dikke V8 zal nooit echt zuinig lopen.
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal
Nu is het misschien vloeken in de kerk. Maar ik doe het lekker toch :) aangezien out of the box denken niet altijd verkeerd is.
Wat vind je van elektrische aandrijving?
Er zijn in Nederland wel een paar bedrijven die auto's ombouwen naar elektrisch voertuig.
Ik zou het bij Brutus, Julius en Belinda nooit doen ;) .
Groetjes (de andere ;) ) Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
2008
Donateur 2015
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 20:37
Locatie: Amsterdam

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door 2008 »

Elektrisch? Hij wil er mee naar Portugal. Elektrisch is dus geen optie. Dat wil ik dus niet meer horen..... :lol:

Er zat in Amsterdam zo'n ombouw bedrijf. Voor een Mustang met 289 kostte dat ongeveer € 40.000,-. Las laatst een verslag van iemand die het zelf bij zijn Volvo 240 had gedaan. Dat kostte hem 'een goede middenklasser'.

Linksom of rechtsom; de grootste besparing zal inderdaad van het gebruik van LPG komen. En als een blok van een jaren 90 Thunderbird oid, past. Tja, dan zou ik zeggen: " we zien de foto's wel komen !" Met name een lager toerental op de snelweg zou ik als zeer wenselijk ervaren. Succes!
Mvrgr, Marc

1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
Gebruikersavatar
66cabrio
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 03 nov, 2014 13:56
Locatie: Rotterdam

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door 66cabrio »

Heren,

Bedankt voor de reacties, ik ga er over nadenken.

Kijk, om even uit te leggen waar mijn gedachten vandaan komen: Mijn 1997 BMW Z3 van 1340KG loopt met een 6-cylinder op benzine bij 140Km/h gemiddeld 1 op 11.
Waarom zou een auto van een vergelijkbaar gewicht en met slechts 2 cilinders meer ineens 1 op 6 moeten lopen? Dit is allemaal geld dat wat mij betreft bespaard kan worden, dan heb ik meer plezier van een auto.

Groet Willem
Mustang 1966 Convertible V8 4,6Ltr 32Valve met Tremec 5-Bak en Limited slip differentieel.
Rondom bekrachtige geventileerde Schijfremmen, Rondom Coilovers, Rack&Pinion besturing met electrische bekrachtiging, Airconditioning.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door 1967coupe »

vergelijk je bouwjaar eens, jaren 60-70 blokken zijn lijkt mij niet te vergelijken met een eind jaren 90 blok.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door Dieselhead »

carburateur tov. injectie is denk ik ook de oorzaak.

mijn bmw 525 uit 1979 met een Solex 4A1 carburateur doet ook met pijn en moeite 1:8 en 1:3 met sportief rijden. (tweede trap zijn twee venturi's met en diameter groter dan 50mm :-) )
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal
@Marc: dat maak ik zelf wel uit :D .
40000 euro :shock: . Dat is wel heel veel. Pas geleden had ik gelezen dat je voor veel minder klaar bent.
Maakt niet uit.
@ Willem: veel succes met besluiten. We horen het wel. Volgens mij heeft Edison ooit gezegd: ik heb 1000 manieren gevonden hoe je een gloeilamp niet moet maken ;) .
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Brandstofkostenbesparing?

Bericht door Gearz »

66cabrio schreef:Mijn 1997 BMW Z3 van 1340KG loopt met een 6-cylinder op benzine bij 140Km/h gemiddeld 1 op 11.
Waarom zou een auto van een vergelijkbaar gewicht en met slechts 2 cilinders meer ineens 1 op 6 moeten lopen?
Dat is wel heel erg makkelijk gesteld en ook behoorlijk appels met peren vergelijken.
Er zit meer dan 30 jaar tijd en 2 bijna 2 liter cilinderinhoud verschil tussen die motoren, het ene blok is een 4.7 liter V8 carburatiemotor ontwikkeld in een tijd dat benzine nog rijkelijk voorhanden en spotgoedkoop was , emissie eisen amper aan de orde waren en verbruik geen issue was met daar achter een transmissie en eindoverbrenging gemaakt om een kruissnelheid van zo'n max. 60 mp/h te cruisen. Het andere blok is een eind jaren '90 2,8 liter 6 cilinder in een sportwagen gemaakt om de autobahn mee op te kunnen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”