flowmaster/Motor niet luid?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
joseph67
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 16 feb, 2015 13:09

flowmaster/Motor niet luid?

Bericht door joseph67 »

beste,

Waarschijnlijk al de zoveelste topic dat over flowmaster en uitlaten gaat maar toch..
Ik heb vorige week mijn dempers vervangen met flowmaster 40 series, ik weet niet welke 40 series maar er werd me gezegd dat ik de stilste heb van de 40 series. De bedoeling was om mijn uitlaat luider en mooier van toon te maken. Dat laatste is zeker gelukt,
de toon is veel mooier dan ervoor maar het is wel ongelooflijk stil. Stiller dan mijn ouwe turbo demper zelfs.
Binnen de auto hoor je zo goed als niks, best jammer want in België betaal je toch een hoop geld voor die dempers.
Ik weet wel zeker dat ik bij flowmaster wil blijven want ik weet dat ze mooi klinken.
Ik had voor de dempers geïnstalleerd waren ook nog even met straight pipe gereden, wat mij opviel was dat het nog best kalm was
ook al had ik dit niet gedacht. Boven de 2000 toeren had je een beetje een "ROAR" geluid . Dus het kan even goed aan mijn motor liggen misschien. Iemand een idee hoe ik mijn uitlaat luider kan laten klinken? Stock FE 390 4v met 2,25 inch uitlaat inclusief H pijp, manifolds.

MVG , Joseph! :D
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: flowmaster/Motor niet luid?

Bericht door tminus3 »

Standaard blok met standaard uitlaat spruitstukken zal altijd een beetje tam klinken. Meer compressie, grotere nokkenas, headers , grotere diameter uitlaatsysteem, h-pijp/x-pijp/geen cross-over, zorgen allemaal voor meer/ander uitlaat geluid. Alles wat voor meer vermogen zorgt eigenlijk.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: flowmaster/Motor niet luid?

Bericht door Gearz »

Inderdaad, wat tminus al schrijft, wel is het zo dat ze na verloop van tijd ietsje luider worden nadat er wat roetafzetting van binnen optreed.
Een setje long tube headers geeft ook al een ietwat krachtiger geluid.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
joseph67
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 16 feb, 2015 13:09

Re: flowmaster/Motor niet luid?

Bericht door joseph67 »

Begrijpelijk ,ik dacht dat de 390 met zijn 10.5:1 toch al redelijk wat compressie heeft.
Aan de motor vanbinnen ga ik niets veranderen , allemaal prutswerk en te duur denk ik bv. die nokkenas ook al zie je er tegenwoordig meer aftermarket cams dan af fabriek. Als headers veel helpt wil ik dat wel aanschaffen er wordt vaker gezegd dat de
"GT manifolds" erg smal zijn en ze lekken toch. Misschien de H pijp eventueel verwijderen? Ik had hier ergens gelezen dat iemand na de H pipe installatie zijn V8 roffel kwijt was. Misschien helpt een aluminium intake manifold ook? Het moet nog betaalbaar zijn :roll:

Joseph.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”