Hoofdstroom schakelaar

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door edgar »

Dan kan je het inderdaad zo doen.

Persoonlijk zou ik met Michel meegaan en een remote kill switch nemen dicht bij de accu.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 06 okt, 2008 19:58
Locatie: Olst

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door martin »

Hey Flip.

Heb zelf ook geregeld de accu losgekoppeld. Heb de + kabel met een snelsluiting aan de accu gemonteerd. Werkt ook goed.
Afbeelding

Grt. Martin
69 mach1 390 toploader
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door mustang66coupe »

martin schreef:Hey Flip.

Heb zelf ook geregeld de accu losgekoppeld. Heb de + kabel met een snelsluiting aan de accu gemonteerd. Werkt ook goed.
Afbeelding

Grt. Martin
Die klemmen heb ik ook op de + en - kabel. Ook met accu (en start relais) in de kofferbak set up.
Tenzij je accu in een box zit net zo snel als een schakelaar.

Ik heb wel ook zo'n schakelaar gekocht die ik dan weer voorin wilde zetten (op plus kabel vanuit startrelais kofferbak) maar kon niet echt een lekker plekje vinden omdat ik er vanuit de bestuurdersstoel bij wil kunnen en er rekening mee moet houden dat er ooit een middenconsole in komt.
Misschien in de middenconsole in de toekomst?? :mrgreen:

mvg,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 509
Lid geworden op: do 27 sep, 2012 22:07
Locatie: Amsterdam

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door Vinnie »

martin schreef:Hey Flip.

Heb zelf ook geregeld de accu losgekoppeld. Heb de + kabel met een snelsluiting aan de accu gemonteerd. Werkt ook goed.
Afbeelding

Grt. Martin
Die heb ik ook, werkt als n tierelier!
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door Mustangflip »

Ik ken ze. Maar die wilde ik dus niet. Bovendien wordt de accu van de winter waarschijnlijk wat slechter bereikbaar dus ook daarom niet echt een optie. Ik heb waarschijnlijk al een heel mooi plekje bedacht / gevonden voor de schakelaar. Alleen ben nog op mijn werk. Volgende week even meten maar verwacht dat het wel goed komt. Evengoed bedankt voor het meedenken.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door peer »

Ik heb in al mijn wagen's zo'n switch: http://www.ebay.com/itm/12V-CAR-TRUCK-P ... nW&vxp=mtr

Dit is volgens mij ook ideaal voor jou. (en goedkoop).

Extra voordeeltje is dat je de hendel eraf kan nemen en toch weer een extra beveiliging in je wagen.
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door Mustangflip »

De schakelaar heb ik al Peer en dat is inderdaad precies zo'n zelfde. Nu alleen nog een mooi plekje zoeken. Maar heb dus al wat in gedachten.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
LaoTzu
Berichten: 35
Lid geworden op: do 15 feb, 2018 11:51
Locatie: Gent, België

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door LaoTzu »

martin schreef: ma 19 sep, 2016 17:58 Heb zelf ook geregeld de accu losgekoppeld. Heb de + kabel met een snelsluiting aan de accu gemonteerd. Werkt ook goed.
Afbeelding
Even dit topic terug oprakelen als ik mag... Zeer interessante lectuur. Ik was net aan het overwegen om exact deze switches te kopen om de batterij te kunnen loskoppelen.
Ik vroeg mij echter af: vanaf hoe lang stilstand is het zinvol om de batterij los te koppelen? Na elk ritje? Als de auto een maand stil zal staan? 6 maand?

Ik heb er geen probleem mee om na elke rit mijn motorkap open te doen en de switch los te maken, maar als het weinig of geen nut heeft dan hoeft het ook niet natuurlijk...
My pride and joy: 1965 Mustang Cabrio - V8 A-code
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door Mustangflip »

Ik zou een maand aanhouden als ik jou was. Kan het je niet voor rekenen en is dus alleen maar gebaseerd op gevoel. Al is de tempertuur waar de auto staat ook zeker van invloed en de soort/leeftijd/staat van je accu natuurlijk ook. Ik vermoed dat iedereen je van tips kan voorzien maar dat het meer neerkomt op de tips combineren en doen wat jij zelf het beste vind.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
B67FSTB
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 25 jul, 2016 19:09

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door B67FSTB »

Als de elektrische installatie van je mustang in orde is , gebruik je het beste een druppellader.
Is nog goed ook voor je batterij.
IMHO.
Liever eraan sleutelen dan ermee rijden.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door peer »

Ik haal van al mijn oude wagens de accu los doormiddel van zo’n switch. Na elke rit of stalling. Niet voor de accu (alhoewel die na 12 jaar nog nooit aan een lader heeft gemoeten en nog steeds in topstaat is) maar omdat ik teveel verhalen heb gelezen over sluiting in een oldtimer waardoor de boel afbrand. De kans is klein maar de moeite met zo’n switch is kleiner. Daarnaast is het met zo’n sleutel ook nog eens een extra beveiliging tegen de gelegenheids dief.
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Hoofdstroom schakelaar

Bericht door NordicDawn »

Ik haal hem er ook na elke rit af, om dezelfde reden.
1970 Mustang Hardtop
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”