Hoofdstroom schakelaar
Moderator: Shelby GT-H
Re: Hoofdstroom schakelaar
Dan kan je het inderdaad zo doen.
Persoonlijk zou ik met Michel meegaan en een remote kill switch nemen dicht bij de accu.
Persoonlijk zou ik met Michel meegaan en een remote kill switch nemen dicht bij de accu.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Hoofdstroom schakelaar
Hey Flip.
Heb zelf ook geregeld de accu losgekoppeld. Heb de + kabel met een snelsluiting aan de accu gemonteerd. Werkt ook goed.
Grt. Martin
Heb zelf ook geregeld de accu losgekoppeld. Heb de + kabel met een snelsluiting aan de accu gemonteerd. Werkt ook goed.
Grt. Martin
69 mach1 390 toploader
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Hoofdstroom schakelaar
Die klemmen heb ik ook op de + en - kabel. Ook met accu (en start relais) in de kofferbak set up.martin schreef:Hey Flip.
Heb zelf ook geregeld de accu losgekoppeld. Heb de + kabel met een snelsluiting aan de accu gemonteerd. Werkt ook goed.
Grt. Martin
Tenzij je accu in een box zit net zo snel als een schakelaar.
Ik heb wel ook zo'n schakelaar gekocht die ik dan weer voorin wilde zetten (op plus kabel vanuit startrelais kofferbak) maar kon niet echt een lekker plekje vinden omdat ik er vanuit de bestuurdersstoel bij wil kunnen en er rekening mee moet houden dat er ooit een middenconsole in komt.
Misschien in de middenconsole in de toekomst??
mvg,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Hoofdstroom schakelaar
Die heb ik ook, werkt als n tierelier!martin schreef:Hey Flip.
Heb zelf ook geregeld de accu losgekoppeld. Heb de + kabel met een snelsluiting aan de accu gemonteerd. Werkt ook goed.
Grt. Martin
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Hoofdstroom schakelaar
Ik ken ze. Maar die wilde ik dus niet. Bovendien wordt de accu van de winter waarschijnlijk wat slechter bereikbaar dus ook daarom niet echt een optie. Ik heb waarschijnlijk al een heel mooi plekje bedacht / gevonden voor de schakelaar. Alleen ben nog op mijn werk. Volgende week even meten maar verwacht dat het wel goed komt. Evengoed bedankt voor het meedenken.
Groet Flip
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: Hoofdstroom schakelaar
Ik heb in al mijn wagen's zo'n switch: http://www.ebay.com/itm/12V-CAR-TRUCK-P ... nW&vxp=mtr
Dit is volgens mij ook ideaal voor jou. (en goedkoop).
Extra voordeeltje is dat je de hendel eraf kan nemen en toch weer een extra beveiliging in je wagen.
Dit is volgens mij ook ideaal voor jou. (en goedkoop).
Extra voordeeltje is dat je de hendel eraf kan nemen en toch weer een extra beveiliging in je wagen.
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Hoofdstroom schakelaar
De schakelaar heb ik al Peer en dat is inderdaad precies zo'n zelfde. Nu alleen nog een mooi plekje zoeken. Maar heb dus al wat in gedachten.
Groet Flip
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: Hoofdstroom schakelaar
Even dit topic terug oprakelen als ik mag... Zeer interessante lectuur. Ik was net aan het overwegen om exact deze switches te kopen om de batterij te kunnen loskoppelen.
Ik vroeg mij echter af: vanaf hoe lang stilstand is het zinvol om de batterij los te koppelen? Na elk ritje? Als de auto een maand stil zal staan? 6 maand?
Ik heb er geen probleem mee om na elke rit mijn motorkap open te doen en de switch los te maken, maar als het weinig of geen nut heeft dan hoeft het ook niet natuurlijk...
My pride and joy: 1965 Mustang Cabrio - V8 A-code
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Hoofdstroom schakelaar
Ik zou een maand aanhouden als ik jou was. Kan het je niet voor rekenen en is dus alleen maar gebaseerd op gevoel. Al is de tempertuur waar de auto staat ook zeker van invloed en de soort/leeftijd/staat van je accu natuurlijk ook. Ik vermoed dat iedereen je van tips kan voorzien maar dat het meer neerkomt op de tips combineren en doen wat jij zelf het beste vind.
Groet Flip
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: Hoofdstroom schakelaar
Als de elektrische installatie van je mustang in orde is , gebruik je het beste een druppellader.
Is nog goed ook voor je batterij.
IMHO.
Is nog goed ook voor je batterij.
IMHO.
Liever eraan sleutelen dan ermee rijden.
Re: Hoofdstroom schakelaar
Ik haal van al mijn oude wagens de accu los doormiddel van zo’n switch. Na elke rit of stalling. Niet voor de accu (alhoewel die na 12 jaar nog nooit aan een lader heeft gemoeten en nog steeds in topstaat is) maar omdat ik teveel verhalen heb gelezen over sluiting in een oldtimer waardoor de boel afbrand. De kans is klein maar de moeite met zo’n switch is kleiner. Daarnaast is het met zo’n sleutel ook nog eens een extra beveiliging tegen de gelegenheids dief.
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: Hoofdstroom schakelaar
Ik haal hem er ook na elke rit af, om dezelfde reden.
1970 Mustang Hardtop