veerschommels
Moderator: Shelby GT-H
- prairiebrons
- Berichten: 119
- Lid geworden op: do 25 apr, 2013 19:49
- Locatie: zuid nl
veerschommels
hallo
De natweerdagen komen er weer aan ,dus ga weer verder met klussen.
Ik wil mijn bladveren en schokbrekers achter onderhanden nemen.
Op een mustang bijeenkomst heb ik een mustang gespot met grotere veerschommels.
Wat zijn hier de voordelen van , volgens mij staat de mustang dan achter iets hoger !!!!
Of moet er dan meer aangepast worden ?? Het liefst hou ik alles zo origineel mogelijk maar als de achterkant een paar cm hoger staat is dit ook wel mooi.
Ik heb al nieuwe rubbers gekocht voor de bladveren , schokbrekers moet ik nog kopen
De natweerdagen komen er weer aan ,dus ga weer verder met klussen.
Ik wil mijn bladveren en schokbrekers achter onderhanden nemen.
Op een mustang bijeenkomst heb ik een mustang gespot met grotere veerschommels.
Wat zijn hier de voordelen van , volgens mij staat de mustang dan achter iets hoger !!!!
Of moet er dan meer aangepast worden ?? Het liefst hou ik alles zo origineel mogelijk maar als de achterkant een paar cm hoger staat is dit ook wel mooi.
Ik heb al nieuwe rubbers gekocht voor de bladveren , schokbrekers moet ik nog kopen
Re: veerschommels
met max air shock absorbers zoals monroe ma705 sla je 2 vliegen in één klap,
http://www.rockauto.com/en/catalog/ford ... orber,7556
grts,
Jack
http://www.rockauto.com/en/catalog/ford ... orber,7556
grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: veerschommels
Met langere veerschommels kan de achrerkant hoger komen. Het is echt een 'redneck' methode. Beter is om nieuwe bladveren te nemen, je bestaande te recurven, of, als er verlagingsblokken tussen je achteras en bladveer zitten, deze te verwijderen.
Nadeel van langere veerschommels (shackels) is dat de achteras een andere stand kijgt, waardoor de ingaande en uitgaande hoeken op je aandrijfas niet kloppen met trillingen en slijtage tot gevolg.
Wat Jaco voorstelt moet je absoluut niet doen. De mount points in de carrosserie zijn niet stevig genoeg om last te dragen. Dit gaat leiden tot scheuren in je bodemplaat.
Nadeel van langere veerschommels (shackels) is dat de achteras een andere stand kijgt, waardoor de ingaande en uitgaande hoeken op je aandrijfas niet kloppen met trillingen en slijtage tot gevolg.
Wat Jaco voorstelt moet je absoluut niet doen. De mount points in de carrosserie zijn niet stevig genoeg om last te dragen. Dit gaat leiden tot scheuren in je bodemplaat.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: veerschommels
Gewoon een paar goede nieuwe bladveren plus een setje Koni's. En neem niet te stugge veren, dat bevorderd de wegligging en het comfort voor straatgebruik niet echt. Ga niet klooien met langere shackels of oppompbare schokbrekers.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- prairiebrons
- Berichten: 119
- Lid geworden op: do 25 apr, 2013 19:49
- Locatie: zuid nl
Re: veerschommels
hallo
bedankt voor de info ,again
Ik hou alles origineel ,alleen opknappen, nieuwe rubbers ,bladveren zuiver maken ,schilderen en een paar nieuwe schokbrekers
Als ik nu nog wat verder ga en de bladveren uit elkaar haal , kunnen ze dan zo weer in elkaar gezet worden of zit tussen de bladen onderling ook iets, zoals bijvoorbeeld een rubber???
En waar moet ik rekening mee houden als ik de bladveren eronder uit haal (werkvolgorde)
bedankt voor de info ,again
Ik hou alles origineel ,alleen opknappen, nieuwe rubbers ,bladveren zuiver maken ,schilderen en een paar nieuwe schokbrekers
Als ik nu nog wat verder ga en de bladveren uit elkaar haal , kunnen ze dan zo weer in elkaar gezet worden of zit tussen de bladen onderling ook iets, zoals bijvoorbeeld een rubber???
En waar moet ik rekening mee houden als ik de bladveren eronder uit haal (werkvolgorde)
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: veerschommels
Ik zou een nieuw setje monteren, de oude zijn vaak slap en doorgezakt. Staatie gelijk wat hoger achter....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- prairiebrons
- Berichten: 119
- Lid geworden op: do 25 apr, 2013 19:49
- Locatie: zuid nl
Re: veerschommels
oke
ik ben overtuigd , ik zal eens informeren wat een setje nieuwe bladveren kosten??
En ik neem aan voor gewoon weggedrag,dus beetje toeren, de standaard bladveren.
Nu ik toch ingelogd zit op het forum ,even een andere vraag ,en ja ik weet eigenlijk een nieuw onderwerp,maar toch;twee vliegen in een klap
Welke motorolie moet er in een motorblok van 52 jaar oud???
Ik heb van de zomer mijn olie ,enz, ververst maar heb het idee dat hij anders loopt dan daarvoor,wat me opviel is dat op het dashboard ook het controlelampje wat later gaat branden
ik ben overtuigd , ik zal eens informeren wat een setje nieuwe bladveren kosten??
En ik neem aan voor gewoon weggedrag,dus beetje toeren, de standaard bladveren.
Nu ik toch ingelogd zit op het forum ,even een andere vraag ,en ja ik weet eigenlijk een nieuw onderwerp,maar toch;twee vliegen in een klap
Welke motorolie moet er in een motorblok van 52 jaar oud???
Ik heb van de zomer mijn olie ,enz, ververst maar heb het idee dat hij anders loopt dan daarvoor,wat me opviel is dat op het dashboard ook het controlelampje wat later gaat branden
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: veerschommels
Speciale Classic olie, is er van diverse merken. Ik gebruikte altijd Castrol maar er zijn meer goede.prairiebrons schreef:oke
ik ben overtuigd , ik zal eens informeren wat een setje nieuwe bladveren kosten??
En ik neem aan voor gewoon weggedrag,dus beetje toeren, de standaard bladveren.
Nu ik toch ingelogd zit op het forum ,even een andere vraag ,en ja ik weet eigenlijk een nieuw onderwerp,maar toch;twee vliegen in een klap
Welke motorolie moet er in een motorblok van 52 jaar oud???
Ik heb van de zomer mijn olie ,enz, ververst maar heb het idee dat hij anders loopt dan daarvoor,wat me opviel is dat op het dashboard ook het controlelampje wat later gaat branden
http://mustang66.perronwei.nl/materialen.aspx
Laatst gewijzigd door Ando op wo 05 okt, 2016 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: veerschommels
Omdat ik de algehele interne staat van mijn motor niet weet gebruik ik een Penrite Classic 20W50.
Classic Light is an SAE 20W-60, premium mineral, full zinc engine oil suitable for vehicles manufactured between 1950 and 1989 that specified SAE 30, 20W-40 or 20W-50 oils. It contains special tacky additives that is suited to vehicles that are often laid up for periods between driving, such as club cars.
http://www.datateck.com.au/Lube/PenritePre1970/
Classic Light is an SAE 20W-60, premium mineral, full zinc engine oil suitable for vehicles manufactured between 1950 and 1989 that specified SAE 30, 20W-40 or 20W-50 oils. It contains special tacky additives that is suited to vehicles that are often laid up for periods between driving, such as club cars.
http://www.datateck.com.au/Lube/PenritePre1970/
- prairiebrons
- Berichten: 119
- Lid geworden op: do 25 apr, 2013 19:49
- Locatie: zuid nl
Re: veerschommels
oke bedankt
dan heb ik het goed gedaan , 20W50
dan heb ik het goed gedaan , 20W50