Stuurbekrachtiging mustang 1968

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
MichaelM
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 21 sep, 2016 08:48

Stuurbekrachtiging mustang 1968

Bericht door MichaelM »

Goedenavond heren
Laatst gewijzigd door MichaelM op vr 19 mei, 2017 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Stuurbekrachtiging mustang 1968

Bericht door Gearz »

Wellicht is iets dergelijks als dit iets waarnaar je op zoek zou kunnen ?

viewtopic.php?f=2&t=27473&p=324114&hili ... on#p324114

(Let op, is een oud topic).

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
renzo
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 19:54

Re: Stuurbekrachtiging mustang 1968

Bericht door renzo »

Hallo,
Wij hebben nooit problemen gehad met de originele systemen. Ik moet er wel bij zeggen dat we standaard de pomp en ventiel reviseren. De rest uiteraard ook controleren op lekkage.

Onze voorkeur gaat meestal uit naar origineel en ik denk dat je daar prijs technisch ook het voordeligste mee uit bent.

Succes.
-'65 Ranchero C-code. Ice Blue metallic.
-'71 Dodge Challenger Coupe. Medium Green metallic.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Stuurbekrachtiging mustang 1968

Bericht door Dakloos »

Mijn vorige Mustang had ps en mijn huidige ook. Bij beiden de powervalve gereviseerd, nieuwe slangen, goed afgesteld en nooit problemen gehad! Mijn systeem lekt nog steeds geen druppel olie. Wat wel belangrijk is om de slangen goed vast te zetten op de powervalve met een soort slangenklem zoals origineel. Doe je dit niet dan komen er te veel krachten op de aansluitingen en gaat het lekken.
Erwin

1966 convertible
Glasblazer
Berichten: 35
Lid geworden op: za 25 okt, 2014 20:43

Re: Stuurbekrachtiging mustang 1968

Bericht door Glasblazer »

Hallo ,

Ik had ook allerlei problemen met de originele powersteering. :(
Was het helemaal zat en heb er EZ powersteering in laten bouwen.
Dit werkt perfect!.
Voordelen
geen pomp slangen en andere zooi (je wagen wordt er een stuk lichter van hahaha)
Dus ook geen ellendige lekkages meer.
Is onzichtbaar gemonteerd .
Is instelbaar en snelheids afhankelijk .
Kost wat maar dan heb je ook wat .
De service is ook super en ben er zeer tevreden over.
http://www.ezpowersteering.nl/
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Stuurbekrachtiging mustang 1968

Bericht door richard66coupe »

Ik heb er destijds(inmiddels alweer ruim 10 jaar geleden) voor gekozen de boel in 1 keer te reviseren.
Dus een seal/rebuild kit in de cylinder en in de control valve+kogel en bus. De pomp heb ik vervangen door een gereviseerde pomp. Die revisie pomp(kwam weg bij Cardone) is een ware gok of je een goede of een slechte hebt. Het is een bij elkaar geraapt zooitje en ik heb wel 3 pompen in huis gehad voordat ik er 1 had die niet lekte, lawaai maakte, flink bedeukt was of geen druk had. Toen zelfs die laatste ineens ook geen druk meer had heb ik hem los gedraait en bleek dat de overdruk klep bleef steken. Dit was snel te verhelpen en daarna nooit problemen meer gehad. Misschien is het een idee om eerst je eigen pomp eens onder de loep te nemen.
Ik zou denk ik wel weer voor het originele systeem gaan als ik de keus had en het er al op zat. Al is het geen systeem met veel precisie en gevoel maar ach, het is ook geen moderne auto.
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Stuurbekrachtiging mustang 1968

Bericht door blackmercury »

Sorry voor de SPAM, maar mocht je besluiten om de pomp zelf te reviseren, dan heb ik een revisieset en het gereedschap om dit te doen te koop.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”