Dash & Doorpanels herbekleden.

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Dash & Doorpanels herbekleden.

Bericht door Gearz »

Aangezien mijn deluxe deurpanelen door de tand des tijds wat sleets begonnen te raken en mijn dashpanelcover door de zon en kachel na 46 jaar wat scheurtjes begon te krijgen heb ik besloten de stoute schoenen aan te trekken en de boel er uit te trekken in een poging deze opnieuw te bekleden.
Na demontage allereerst voorzichtig begonnen om het skai er af te trekken in de hoop dat e.e.a zijn vorm zou behouden zonder dat de schuimlaag er onder al te veel zou beschadigen. Ik moet zeggen dat stap één naar tevredenheid is afgerond, dit was goed te doen, de onderlaag is heel gebleven en heeft zijn vorm behouden.

Nu komt het tricky gedeelte waar ik mijzelf niet direct aan durf te wagen en waarvoor ik ook de daarbij behorende materiaalkennis en vaardigheden ontbeer, het herbekleden.
Gelukkig hebben we Loes de stoffeerster in het pand en zij durfde de uitdaging wel aan, zeker temeer dit soort zaken het ook uitstekend doen in haar portfolio.

Handjes samenknijpen dus en hopen dat het lukt, wie niet waagt die niet wint en ach, nieuw kopen kan altijd nog.

Michel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Dash & Doorpanels herbekleden.

Bericht door Swordfish79 »

Dat is een leuk klusje. benieuwd hoe het gaat worden!!
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Dash & Doorpanels herbekleden.

Bericht door Mustangflip »

Lijkt me een behoorlijk monnikkenwerkje, zeker het dashboard. Of viel het mee?

Succes met het eindresultaat. Ben benieuwd .

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Roel1988
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 18 dec, 2016 17:24

Re: Dash & Doorpanels herbekleden.

Bericht door Roel1988 »

Nice ben benieuwd hoe het wordt en of het te doen is voor een leek. Moet er misschien ook ooit aan geloven.. ik houd dit topic in de gaten maar succes!
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Dash & Doorpanels herbekleden.

Bericht door Gearz »

Mustangflip schreef:Lijkt me een behoorlijk monnikkenwerkje, zeker het dashboard. Of viel het mee?
Het afhalen van de originele bekledingslaag viel mij 100% mee, vooral daar waar de zon het minste inwerking gehad heeft trek je het er zo in één keer af. Moeilijker gaat het bij de delen die aan elasticiteit hebben ingeboet over de jaren, maar zeker niet te moeilijk.

Afin, het meest lastige ligt nog voor de boeg.

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Dash & Doorpanels herbekleden.

Bericht door Gearz »

Inmiddels weer wat tijd en ook een klein stukje verder, aldus een update.
Het was even zoeken naar de juiste lijm welke niet te agressief voor het materiaal was en bovendien welke goed tegen verwarmen bestendig was zonder meteen uit te harden, de bekleding moet namelijk middels föhnen passend en in juiste mate rekbaar gemaakt worden. Ook is inmiddels het juiste schuim gevonden wat dun en stevig genoeg is en tussen het deurpaneel en de bekleding kan worden aangebracht om de juiste "look & feel" te verkrijgen.


Het straks onderliggende schuim is aangebracht wat de uiteindelijke vorm gaat bepalen.
Afbeelding

Afbeelding

Een proefstukje met wat overtollig bekledingsmateriaal om te kijken hoe e.e.a vormt en reageert alvorens het geheel straks te verlijmen.
Afbeelding

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Dash & Doorpanels herbekleden.

Bericht door 1967coupe »

Leuk klusje. Heb je wel even wat geduld bij nodig.

Succes
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”