Firing order 289
Moderator: Shelby GT-H
Firing order 289
Hallo,
Ik restaureer momenteel een 1967 fastback met 289 en C4 bak. Op de motor (C80E 6015A casting number) staat een duraspark distributeur. De kabels waren niet aanwezig zodat ik veronderstel dat de firing order 1-5-4-2-6-3-7-8 is. Ik heb zeer goede vonken op de spark plugs op alle kabels (getest door los te vijzen en op de motor te houden en starten). Ook zit de timing goed: met stroboscoop gemeten bij starten. Doch slaat de motor niet aan. Kan hier een andere volgorde gebruikt zijn? Kan ik dan zomaar proberen?
Dank, Luk
Ik restaureer momenteel een 1967 fastback met 289 en C4 bak. Op de motor (C80E 6015A casting number) staat een duraspark distributeur. De kabels waren niet aanwezig zodat ik veronderstel dat de firing order 1-5-4-2-6-3-7-8 is. Ik heb zeer goede vonken op de spark plugs op alle kabels (getest door los te vijzen en op de motor te houden en starten). Ook zit de timing goed: met stroboscoop gemeten bij starten. Doch slaat de motor niet aan. Kan hier een andere volgorde gebruikt zijn? Kan ik dan zomaar proberen?
Dank, Luk
Re: Firing order 289
Firering order moet goed zijn zo.
Maar hoe kijk je naar de cilinders? De rechter kant van voor naar achter zijn de cilinders 1 t/m 4. Links van voor naar achter zijn de cilinders 5 t/m 8.
Maar hoe kijk je naar de cilinders? De rechter kant van voor naar achter zijn de cilinders 1 t/m 4. Links van voor naar achter zijn de cilinders 5 t/m 8.
Re: Firing order 289
Klopt.
Kan het zijn dat de firing order verandert met andere camshaft?
Wat kan ik nog controleren?
Kan het zijn dat de firing order verandert met andere camshaft?
Wat kan ik nog controleren?
Re: Firing order 289
Ik zou eerder naar de meest simpele verklaringen kijken, heb je compressie, krijgt het blok wel benzine?
Re: Firing order 289
Compressie niet gecontroleerd, wel voldoende benzine.
Re: Firing order 289
Ik neem aan dat als je de timing met de strobe getest hebt, de verdeler in ieder geval niet 180 graden verkeerd staat.
Zijn ook de bougiekabels in de juiste draairichting van de verdeler aangesloten ?
De timing afstellen door rond te starten lijkt me verre van ideaal, probeer tijdens het starten gewoon eens een beetje aan de verdeler te draaien en stel deze als de motor eenmaal loopt vervolgens nogmaals af met losgekoppelde vacuüm vervroeger.
Michel.
https://www.youtube.com/watch?v=3T_OKcAxp-I
Zijn ook de bougiekabels in de juiste draairichting van de verdeler aangesloten ?
De timing afstellen door rond te starten lijkt me verre van ideaal, probeer tijdens het starten gewoon eens een beetje aan de verdeler te draaien en stel deze als de motor eenmaal loopt vervolgens nogmaals af met losgekoppelde vacuüm vervroeger.
Michel.
https://www.youtube.com/watch?v=3T_OKcAxp-I
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Firing order 289
En op hoeveel graden moet die dan juist staan ? 12° ???Gearz schreef:Ik neem aan dat als je de timing met de strobe getest hebt,
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Firing order 289
Even klepdeksels los en controleren...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Firing order 289
Bougie uit cil 1 eruit. Duim erop en met de hand de krukas draaien. Wanneer hij gaat blazen dan moet de rotor op cilinder 1 staan. Is dat niet zo staat de distributor verkeerd.
Gr. mitch
Gr. mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: Firing order 289
Ik gok ook op 180 gr verkeerd
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs