Firing order 289

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
lucky 66
Berichten: 197
Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 21:40
Locatie: België

Firing order 289

Bericht door lucky 66 »

Hallo,
Ik restaureer momenteel een 1967 fastback met 289 en C4 bak. Op de motor (C80E 6015A casting number) staat een duraspark distributeur. De kabels waren niet aanwezig zodat ik veronderstel dat de firing order 1-5-4-2-6-3-7-8 is. Ik heb zeer goede vonken op de spark plugs op alle kabels (getest door los te vijzen en op de motor te houden en starten). Ook zit de timing goed: met stroboscoop gemeten bij starten. Doch slaat de motor niet aan. Kan hier een andere volgorde gebruikt zijn? Kan ik dan zomaar proberen?
Dank, Luk
MichaelM
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 21 sep, 2016 08:48

Re: Firing order 289

Bericht door MichaelM »

Firering order moet goed zijn zo.

Maar hoe kijk je naar de cilinders? De rechter kant van voor naar achter zijn de cilinders 1 t/m 4. Links van voor naar achter zijn de cilinders 5 t/m 8.
lucky 66
Berichten: 197
Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 21:40
Locatie: België

Re: Firing order 289

Bericht door lucky 66 »

Klopt.

Kan het zijn dat de firing order verandert met andere camshaft?

Wat kan ik nog controleren?
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Firing order 289

Bericht door peer »

Ik zou eerder naar de meest simpele verklaringen kijken, heb je compressie, krijgt het blok wel benzine?
lucky 66
Berichten: 197
Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 21:40
Locatie: België

Re: Firing order 289

Bericht door lucky 66 »

Compressie niet gecontroleerd, wel voldoende benzine.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Firing order 289

Bericht door Gearz »

Ik neem aan dat als je de timing met de strobe getest hebt, de verdeler in ieder geval niet 180 graden verkeerd staat.
Zijn ook de bougiekabels in de juiste draairichting van de verdeler aangesloten ?

De timing afstellen door rond te starten lijkt me verre van ideaal, probeer tijdens het starten gewoon eens een beetje aan de verdeler te draaien en stel deze als de motor eenmaal loopt vervolgens nogmaals af met losgekoppelde vacuüm vervroeger.

Michel.

https://www.youtube.com/watch?v=3T_OKcAxp-I
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Firing order 289

Bericht door Mustang24 »

Gearz schreef:Ik neem aan dat als je de timing met de strobe getest hebt,
En op hoeveel graden moet die dan juist staan ? 12° ???
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Firing order 289

Bericht door mustang66coupe »

Ik gok verdeler 180 graden gedraaid.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Firing order 289

Bericht door Ando »

Even klepdeksels los en controleren...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Firing order 289

Bericht door Mitch »

Bougie uit cil 1 eruit. Duim erop en met de hand de krukas draaien. Wanneer hij gaat blazen dan moet de rotor op cilinder 1 staan. Is dat niet zo staat de distributor verkeerd.

Gr. mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Firing order 289

Bericht door Claire »

Ik gok ook op 180 gr verkeerd
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”