Beste forumleden,
Ik heb een Mustang 1965 met de originele 6 cylinder powersteering. ( nu exclusief pomp)
Die functioneerde destijds met de 6 cylinder motor altijd prima.
Voor de v8 conversie heb ik de 5.0 motor uit een 1993 Ford Thunderbird gehaald en ook deze reed en stuurde prima, voordat
ik de motor eruit haalde.
Nu zit de v8 inclusief powersteering pomp van de 1993 Thunderbird in de Mustang met 6 cylinder powersteering, maar stuurt zwaarder dan voorheen.
Dat werd ook bevestigd door de uitlijner. Ook heb ik de pulley vervangen door een March billet pulley.
( weet niet welke diameter)
Is de geproduceerde druk niet hetzelfde of zou het iets anders kunnen zijn?
De pomp maakt geen geluid.
Powersteering pomp 1965-1993
Moderator: Shelby GT-H
- robbert.b.
- Berichten: 795
- Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
- Locatie: haarlem
Powersteering pomp 1965-1993
Life is great when driving real American muscle....
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Powersteering pomp 1965-1993
Uhhhh... heb je er nog steeds de standaard wielophanging met 4 boutgaten in de wielen onder zitten?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Powersteering pomp 1965-1993
Je pulleydiameter is uiteraard wel van belang. Is deze hetzelfde als toen op je V6? Want ik neem aan dat een V8 toch wat minder toeren maakt. En praat je over stationair of tijdens het rijden? Allemaal zaken die je een na zou kunnen kijken en ook van belang zijn.
Groet Flip
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
- robbert.b.
- Berichten: 795
- Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
- Locatie: haarlem
Re: Powersteering pomp 1965-1993
@ Ando : nee, ik heb de voorophanging aangepast naar V8 spindels en bekrachtigde schijfremmen.
@ Flip : bij stationair is hij zwaarder dan ik gewend ben. Tijdens het rijden ook iets. Ik heb bij het overschakelen van
de 6cyl pomp naar V8 pomp niet gedacht aan
pompdruk of diameter. ( was mijn eerste project)
Maar weet u wat de diameter en uitgaande druk dient te zijn?
Ik heb getracht dit te vinden maar kom dit niet tegen op het net.
@ Flip : bij stationair is hij zwaarder dan ik gewend ben. Tijdens het rijden ook iets. Ik heb bij het overschakelen van
de 6cyl pomp naar V8 pomp niet gedacht aan
pompdruk of diameter. ( was mijn eerste project)
Maar weet u wat de diameter en uitgaande druk dient te zijn?
Ik heb getracht dit te vinden maar kom dit niet tegen op het net.
Life is great when driving real American muscle....