All-risk verzekering voor Mustang '66

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door Sway »

Mensen,

Ik heb al jaren mijn convertible bij dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd, maar wil nu wel eens weten welke andere goede & aantrekkelijke verzekeringen er in de markt zijn. Het gaat om een all-risk verzekering. Hebben jullie tips?

Eventueel wil ik er ook een garagebox bij verzekeren (opstal), maar ik heb geen idee welke autoverzekeraars (voor klassiekers) dit kunnen meenemen op de polis.

Bedankt!
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door jvdiest »

Er zijn meerdere verzekeraars die dit kunnen aanbieden, heb mijn oldtimers (Ford Capri's) zelf verzekerd via Gio.eu (tussenpersoon). Zij bieden een goed tarief voor de all-risk dekking. Ze denken ook mee en adviseerde mij o.a. een losse inzittende verzekering af te sluiten voor al mijn auto's ipv deze per polis te sluiten. Verder geven zij ook korting bij meerdere auto's op de WA.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door Aron66 »

Ik zit ook bij Gio's.
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door BullitTV »

Ik zit gewoon bij de oude en vertrouwde ANWB, ook deels vanwege de wegenwacht en het feit dat de auto niet altijd even betrouwbaar is helaas :)
Een keer gehad dat ik weggesleept moest worden, hebben ze me ondanks mijn instap bundle qua wegenwacht toch mooi thuis gebracht. Zal ook wel een kwestie van geluk zijn geweest. Ik heb er overigens nooit iets van gezien, dus vermoed dat dit intern mooi afgehandeld is.
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
Mustang67Coupe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 22:13

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door Mustang67Coupe »

Mijn Mustang uit 67 is all-risk verzekerd bij Melching, kosten net onder de 400e per jaar.
1967 V8 Coupe
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door saf1908 »

Ik zit bij Kuiper Verzekeringen. Was toen veruit de goedkoopste.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door flaqo »

zat vorig jaar op 140 per jaar nu op 120. Bij goudse verzekeringen. Maatja dat is nog omdat ik pas 27 ben met een v8 mustang :( Moet mijn no-claim nog opbouwen i guess. ( 5 jaar rijbewijs nu )
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door 1970TwisterSpecial »

flaqo schreef:zat vorig jaar op 140 per jaar nu op 120. Bij goudse verzekeringen. Maatja dat is nog omdat ik pas 27 ben met een v8 mustang :( Moet mijn no-claim nog opbouwen i guess. ( 5 jaar rijbewijs nu )
€ 120 per jaar ?
Dat zal wel per maand zijn, als je nog no-claim moet opbouwen
Anders zal dat vast geen all-risk zijn
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door flaqo »

1970TwisterSpecial schreef:
flaqo schreef:zat vorig jaar op 140 per jaar nu op 120. Bij goudse verzekeringen. Maatja dat is nog omdat ik pas 27 ben met een v8 mustang :( Moet mijn no-claim nog opbouwen i guess. ( 5 jaar rijbewijs nu )
€ 120 per jaar ?
Dat zal wel per maand zijn, als je nog no-claim moet opbouwen
Anders zal dat vast geen all-risk zijn
Per maand idd, excuus :P
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door Marchel »

Ik heb al mijn oldtimers bij Univé verzekerd. 3 van de 4 oldtimers zijn WA + volledig casco verzekerd tegen de taxatie waarde.
De premie bedraagt ongeveer 1% van de taxatie waarde, ik heb nog geen goedkopere verzekering gevonden. De premie bij Univé is zo laag omdat ze daar werken met een bonus-malus systeem op hun oldtimerverzekering. Toen ik naar ze overstapte heb ik van mijn vorige verzekeraar een verklaring van 9 schadevrije jaren gekregen waarop Univé de no-claim korting gebaseerd heeft.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door jvdiest »

1% is echt een goede deal. Ga ook eens informeren ;-)
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door Marchel »

Marchel schreef:Ik heb al mijn oldtimers bij Univé verzekerd. 3 van de 4 oldtimers zijn WA + volledig casco verzekerd tegen de taxatie waarde.
De premie bedraagt ongeveer 1% van de taxatie waarde, ik heb nog geen goedkopere verzekering gevonden. De premie bij Univé is zo laag omdat ze daar werken met een bonus-malus systeem op hun oldtimerverzekering. Toen ik naar ze overstapte heb ik van mijn vorige verzekeraar een verklaring van 9 schadevrije jaren gekregen waarop Univé de no-claim korting gebaseerd heeft.
Naar aanleiding van een PB heb ik de premies opgezocht. De premie blijkt te varieren tussen en 1.3 en 1.8% van de taxatie waarde.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Roswinkel
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 13:22

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door Roswinkel »

Momenteel een offerte binnen gekregen(via tussenpersoon) volledig casco verz, zonder no claim korting, inzittende verz. zomertijd dekking(maart t/m okt) en wintertijd dekking (beperkt), op basis van taxatie rapport.(150 euro 3 jaar geldig) Is bij de europeesche verz. en na twee dagen de voorwaarden te hebben gelezen is deze voor mij wel gunstig, ongeveer 300 euri pj.
Ford Mustang coupe 289 V8 1966
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door Swordfish79 »

Roswinkel schreef:Momenteel een offerte binnen gekregen(via tussenpersoon) volledig casco verz, zonder no claim korting, inzittende verz. zomertijd dekking(maart t/m okt) en wintertijd dekking (beperkt), op basis van taxatie rapport.(150 euro 3 jaar geldig) Is bij de europeesche verz. en na twee dagen de voorwaarden te hebben gelezen is deze voor mij wel gunstig, ongeveer 300 euri pj.

ik zit ook al jaren bij de europesche ook tegen taxatie waarde maar dan wel weer met kilometer beperking van 5000Km. Maar dat haal ik toch nooit.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: All-risk verzekering voor Mustang '66

Bericht door sjirafje »

Turien premium klassieker:
Volledig casco tegen taxatiewaarde met 10% overdekking
Taxatie 3 jaar geldig
Eigen risico €225 (€0 bij herstel door goedgekeurde reparateur)
Kilometer beperking 7500 km p/j
Geen stallingsverplichting of andere rare voorwaarden.

€ 38,24 p/m (€460 p/j incl belastingen etc)
Zo te zien heb ik duidelijk niet de goedkoopste verzekering :( Misschien tegen de tijd dat de geldigheid van mijn huidige taxatie afloopt nog maar eens goed rondkijken. Bij tussentijds overstappen zal je wel weer een nieuwe taxatie moeten laten doen en dan ben je het voordeel al weer kwijt :lol: .

De BMW e30 is via Unive WA verzekerd voor 63 p/j incl pakketkorting, dat is dan weer wel lekker voordelig.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”