Welke vetspuit en vet ?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
eric67
Berichten: 54
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:21

Welke vetspuit en vet ?

Bericht door eric67 »

Hi guys ,

Welke vetspuit kan ik het beste aanschaffen :roll: , en welk vet gebruiken jullie voor de nippels door te smeren ? Het is voor een 66 er .

Groeten , Eric
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Welke vetspuit en vet ?

Bericht door Mustang24 »

eric67 schreef:Hi guys ,

Welke vetspuit kan ik het beste aanschaffen :roll: , en welk vet gebruiken jullie voor de nippels door te smeren ? Het is voor een 66 er .

Groeten , Eric
Ik heb er pas een gekocht bij Auto5 (een soort Brezan)... (19 euro)

Wel speciaal "Lithium vet EP2 Complex" gebruiken voor de kruiskoppelingen (en voor de rest is dat zeker ook goed) ! (7 euro)
:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
eric67
Berichten: 54
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:21

Re: Welke vetspuit en vet ?

Bericht door eric67 »

Dank voor je reactie , ik heb al een beetje zitten kijken op verschillende sites , alleen wat mij opviel is dat er veel verschillende maten zijn in de uitgang van de spuit , weet je zo welke maat er juist is ?

Groeten , Eric
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Welke vetspuit en vet ?

Bericht door Mustang24 »

eric67 schreef:Dank voor je reactie , ik heb al een beetje zitten kijken op verschillende sites , alleen wat mij opviel is dat er veel verschillende maten zijn in de uitgang van de spuit , weet je zo welke maat er juist is ?

Groeten , Eric
Ahaaaa... DAT is een andere kwestie !!!
Aan de nippel van de achterste kruiskoppeling kan je niet aan met een gewone spuitmond !
Ik heb daarvoor op AliExpress een puntspuitmond besteld (enkele $$ voor twee), en daarmee kan je IN de nippel drukken, op het balletje, en zo er in spuiten...

Maar om eerlijk te zijn, alles ligt al maanden klaar, maar vrijdag kan ik bij vrienden op de brug, dus dan ga ik "smeren"...
Wat ik wel al veel gehoord heb, NOOIT vet met molibdeen (molycote ofzo) gebruiken voor naaldlagers. Daar zitten kleine minuscule balletjes in (microns) maar die kunnen de lagers naar de lagerhemel helpen :lol:

:chef:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Welke vetspuit en vet ?

Bericht door Gearz »

Niets bijzonders of exotisch, gewoon een standaard multigrease doorsmeervet gebruiken.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Welke vetspuit en vet ?

Bericht door Mustang24 »

Gearz schreef:Niets bijzonders of exotisch, gewoon een standaard multigrease doorsmeervet gebruiken.

Michel.

In de meeste boeken vond ik dat het "EP2 Complex" moest zijn, dus dat vind je overal, kost maar 1 euro meer dan gewoon vet, en baat het niet, dan.... :shock:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”