Benzine verbruik

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Hans49
Berichten: 49
Lid geworden op: do 27 apr, 2017 09:26

Benzine verbruik

Bericht door Hans49 »

Hallo met Hans
Ben nieuw op dit forum.
Wil samen met me zoon een mustang kopen
Het is een 64.5 4.3 V 8
Zou alleen willen weten wat ongeveer het verbruik is voor dit type auto.
En wat voor benzine moet je voor deze auto tanken.

Gr hans
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Benzine verbruik

Bericht door Big_fun_58 »

??? :shock:
Waarvoor zou je het verbruik van een meer dan 50 jaar oude wagen moeten weten? Voor woon werk is hij toch niet geschikt...
Het is helemaal afhankelijk van de staat van de motor, de caburateur en hoe deze, samen met de onsteking, zijn afgesteld. Kan 1 op 5 zijn maar net zo makkelijk ook 1 op 8. (1 op 3 als je ècht van "gassen" houdt....) :mrgreen:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Benzine verbruik

Bericht door 1970TwisterSpecial »

De meeste Mustangs zullen goed rijden op Euro 95, maar 98 is beter voor de mechanische delen zoals benzinepomp en carburateur.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Hans49
Berichten: 49
Lid geworden op: do 27 apr, 2017 09:26

Re: Benzine verbruik

Bericht door Hans49 »

Hallo met Hans
Dat ik het verbruik wou weten puur nieuwsgierigheid
De mustang die kom er toch wel. :D :D
Maar zou dan gewoon euro 95 kunnen tanken,er hoeft dan niets bij.
Of is het beter om 98 te tanken
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Benzine verbruik

Bericht door Swordfish79 »

ik haal met een 4,7 liter V8 met een 2V motorcraft carburateur ongeveer 1 op 6,5.
Tanken doe ik meestal ook gewoon euro 95 en doe er dan wat loodvervanger bij. Dit alleen maar voor de zekerheid omdat ik niet weet of er ooit iets aan de koppen is gedaan. Beetje van better save then sorry.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Benzine verbruik

Bericht door Gearz »

Hans49 schreef:Maar zou dan gewoon euro 95 kunnen tanken,er hoeft dan niets bij.
Of is het beter om 98 te tanken
Het beste is een premium benzine met toevoeging van loodvervanger (loodvervanger is noodzakelijk tenzij je een motor hebt met aangepaste klepzittingen in de kop).
In met name Euro 95 zit tegenwoordig ethanol wat oudere niet gereviseerde mechanische techniek niet echt fijn vindt, in premium benzine (nog) niet.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Benzine verbruik

Bericht door Swordfish79 »

ik had begrepen dat Shell V-power nog ethanol vrij is. Maar weet jij nog mogelijk andere merken?
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Benzine verbruik

Bericht door Mustang24 »

Gearz schreef: In met name Euro 95 zit tegenwoordig ethanol wat oudere niet gereviseerde mechanische techniek niet echt fijn vindt, in premium benzine (nog) niet.

Michel.
In de super98 zoals die in Belgie genoemd word, zit ook al 5% van die Bio-Brol in !
Dus ik doe er in plaats van loodvervanger altijd E10 killer bij.
Merk wel dat hij soepeler draait.... (toeval ? :roll: )
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Hans49
Berichten: 49
Lid geworden op: do 27 apr, 2017 09:26

Re: Benzine verbruik

Bericht door Hans49 »

:ok:

Dus als ik het goed begrijp,kan ik gewoon euro 98 tanken van de argos
En dan toch een loodvervanger toevoegen
Weet nog niet of er wat aan de motor is gedaan,dat krijgen we nog te horen.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Benzine verbruik

Bericht door petersdappie »

BP 98 ultimate of Shell v power of firezone 102 volgens mij nog steeds zonder ethanol


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Benzine verbruik

Bericht door Gearz »

Gulf Challenger.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Benzine verbruik

Bericht door NordicDawn »

Shell V-Power was eerst Euro98 maar nu Euro95 en is toch op basis van reguliere 95 + additieven? Ik tank altijd Euro98 bij de BP + loodvervanger toevoegen.
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Benzine verbruik

Bericht door Gearz »

NordicDawn schreef:Shell V-Power was eerst Euro98 maar nu Euro95 en is toch op basis van reguliere 95 + additieven? Ik tank altijd Euro98 bij de BP + loodvervanger toevoegen.
Bij mijn weten heeft Shell V-Power in Nederland nog steeds een octaangetal van 97 (echter valt het daarmee in de RON 95 categorie).
Als ik echter hier over de grens naar Duitsland ga dan is dit 100.

Gulf Challenger is volgens mij de enige in Nederland met zelfs een octaangetal 100 wat het bij uitstek geschikt maakt voor de performance hoog compressie motoren met een CR van 10.5+:1 zoals bijvoorbeeld de gelukkigen onder ons met een Cobra Jet motor, echter voor motoren met een lagere compressie heeft geen directe voordelen.

Op internet circuleert het volgende lijstje..Wellicht handy voor in het dashboardkastje van vertwijfelde bestuurders.

Code: Selecteer alles

*Wat is wel RON98?
BP Ultimate
Esso Energy Supreme + (let op de plus!)
Gulf Super Plus 98 ongelood en eventueel ook Challenger
Tango Super Plus 
Tinq Super Ongelood 98 

*Wat is niet RON98?
Esso Energy Supreme
Shell V-Power
Texaco Euro XL
Total Excellium
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Benzine verbruik

Bericht door petersdappie »

Gearz schreef:
NordicDawn schreef:Shell V-Power was eerst Euro98 maar nu Euro95 en is toch op basis van reguliere 95 + additieven? Ik tank altijd Euro98 bij de BP + loodvervanger toevoegen.
Bij mijn weten heeft Shell V-Power in Nederland nog steeds een octaangetal van 97 (echter valt het daarmee in de RON 95 categorie).
Als ik echter hier over de grens naar Duitsland ga dan is dit 100.

Gulf Challenger is volgens mij de enige in Nederland met zelfs een octaangetal 100 wat het bij uitstek geschikt maakt voor de performance hoog compressie motoren met een CR van 10.5+:1 zoals bijvoorbeeld de gelukkigen onder ons met een Cobra Jet motor, echter voor motoren met een lagere compressie heeft geen directe voordelen.

Op internet circuleert het volgende lijstje..Wellicht handy voor in het dashboardkastje van vertwijfelde bestuurders.

Code: Selecteer alles

*Wat is wel RON98?
BP Ultimate
Esso Energy Supreme + (let op de plus!)
Gulf Super Plus 98 ongelood en eventueel ook Challenger
Tango Super Plus 
Tinq Super Ongelood 98 

*Wat is niet RON98?
Esso Energy Supreme
Shell V-Power
Texaco Euro XL
Total Excellium
Voor mij gaat het er echt om: zit er nou ethanol in. Het is zo onduidelijk allemaal. Waarom staat dat niet gewoon op de pomp? Ik tank altijd Shell V power. Omdat mijn mustang er duidelijk merkbaar beter op rijd en ook nog iets zuiniger op rijd. En Shell zit bij mij op de hoek;);)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Benzine verbruik

Bericht door Gearz »

petersdappie schreef:Voor mij gaat het er echt om: zit er nou ethanol in. Het is zo onduidelijk allemaal. Waarom staat dat niet gewoon op de pomp?
Bij E10 (10% Ethanol) is men wettelijk verplicht dit op de pomp aan te geven, bij E5 helaas niet, auto's vanaf 1990 hebben er over het algemeen ook geen problemen mee en dit is natuurlijk 99% van het Nederlandse wegennet.

Ik moet vanwege hoge compressie 98 tanken, tegenwoordig ook steeds minder gemakkelijk te verkrijgen, ik vrees met grote vreze voor de toekomst v.w.b. brandstof voor onze klassiekers.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”