3 punts gordel achterbank coupe 1967

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 55
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door pmadelis »

Hallo,

Ik heb al diverse posts gelezen over gordel montage in een mustang, maar nog geen bevredigend antwoord gelezen.

Mijn vraag: uitgaande van een 3 punts universele gordel met oprolmechanisme, ben ik zover dat ik de gordel op 2 punten onder de achterbank kan bevestigen ( 1967 mustang coupe).

Alleen het oprolmechanisme moet nog ergens vastgemaakt worden...Waar kan dat het beste/sterkste? heeft iemand dit al eens gedaan en foto's van?

Is de hoedenplank (ijzer) een optie? of moet er een extra punt/versterking ergens op worden gelast?

Wanneer het in de garage moet gebeuren ben ik 500 euro kwijt...dat lijkt me wat overdreven...

Antwoorden zijn van harte welkom! alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door Mustang24 »

pmadelis schreef:Hallo,

Ik heb al diverse posts gelezen over gordel montage in een mustang, maar nog geen bevredigend antwoord gelezen.

Mijn vraag: uitgaande van een 3 punts universele gordel met oprolmechanisme, ben ik zover dat ik de gordel op 2 punten onder de achterbank kan bevestigen ( 1967 mustang coupe).

Alleen het oprolmechanisme moet nog ergens vastgemaakt worden...Waar kan dat het beste/sterkste? heeft iemand dit al eens gedaan en foto's van?

Is de hoedenplank (ijzer) een optie? of moet er een extra punt/versterking ergens op worden gelast?

Wanneer het in de garage moet gebeuren ben ik 500 euro kwijt...dat lijkt me wat overdreven...

Antwoorden zijn van harte welkom! alvast bedankt!
Het oprolmecchanisme komt normaal op de deur dorpel, en een "doorvoer" bovenaan de deur. De gaten met draad zijn reeds voorzien (in een 68 toch). Ik heb gewoon het oprolmecchanisme bovenaan bevestigd... minder werk, en functioneel.
Als je wil kan je het bekijken op de meeting in Sittards-Geleen... :up:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 55
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

Re: 3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door pmadelis »

Hallo,

bij de voorste stoelen heb ik een heupgordel, dat is prima...het gaat hier echter om de achterbank.

Heupgordels kunnen hier ook gemonteerd worden maar ik wil juist wat extra veiligheid door een 3 punts gordel te monteren. Echter moet dan het oprolmechanisme ergens op schouderhoogte op de hoedenplank of tegen de stijl aan gemonteerd worden lijkt me..??
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door Mustang24 »

pmadelis schreef:Hallo,

bij de voorste stoelen heb ik een heupgordel, dat is prima...het gaat hier echter om de achterbank.

Heupgordels kunnen hier ook gemonteerd worden maar ik wil juist wat extra veiligheid door een 3 punts gordel te monteren. Echter moet dan het oprolmechanisme ergens op schouderhoogte op de hoedenplank of tegen de stijl aan gemonteerd worden lijkt me..??
Ach, verkeerd begrepen...
Nee, ik heb de 3punts vooraan.
Achteraan heb ik ze onder de bank zitten... ik neem niemand mee... en "als" ik al eens iemand meeneem, 18 jaar en blond, dan mag ze vooraan zitten... :mrgreen: :lol:

Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: 3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door Swordfish79 »

Mogelijk is onderstaande driepunts achterbank gordel een oplossing? hier zit het rolmechanisme achter de rugleuning. heb je alleen een bevestiging nodig aan de C stijl of mogelijk aan het staal onder de hoedenplank. een plug and play optie bestaat er denk ik niet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Is het oprolmechanisme niet onder de interior quarterpanel weg te werken ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: 3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door Swordfish79 »

Dat denk ik wel. alleen moet je kijken waar je de gordel geleider wil monteren. Die beugel waar bout nr 7 doorheen moet.
Laatst gewijzigd door Swordfish79 op wo 03 mei, 2017 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 55
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

Re: 3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door pmadelis »

De enige optie die ik heb is idd het staal onder de hoedenplank...maar mag dat (APK) en nog belangrijker..is dat stevig en veilig genoeg?

In de C-stijl zou ook kunnen maar dan moet de "headliner" eruit...want daarachter zit wel weer genoeg metaal om iets tegenaan te schroeven...

natuurlijk wel even nog een plaatje extra eronder , anders trek je de hoedenplank eruit bij een aanrijding lijkt me...
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: 3 punts gordel achterbank coupe 1967

Bericht door Swordfish79 »

ik denk niet dat de hele headliner er uit hoeft. je kan alleen het deel van de C stijl lospeuteren.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”