Wiebellende voorkant

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
RensV
Berichten: 12
Lid geworden op: di 17 jun, 2014 13:06

Wiebellende voorkant

Bericht door RensV »

Hallo allen,

Ik heb een Mustang 1964 1/2 coupe. En nu is het mij opgevallen dat de voorkant waggelt als ik over een drempel of op een snelweg of over een heuveltje rijd. Wat er dan gebeurd is dat hij uit zijn vering komt en dat hij dan naar rechts beweegt met zijn neus en dan weer terug. Nu weet ik dat hij goed is uitgelijnd. Maar mijn APK mannetje vertelde mijn hierover dat het misschien aan mijn stuurbekrachtiging licht en de hele stuur inrichting.

Heeft iemand hier ervaring mee of is dit gewoon iets wat vaker voorkomt?

Groeten Rens
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Wiebellende voorkant

Bericht door Swordfish79 »

Hoe zijn je schokdempers?
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Wiebellende voorkant

Bericht door NordicDawn »

Klinkt mij als versleten rubbers van de ophanging?
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Wiebellende voorkant

Bericht door Gearz »

Is de auto verlaagd ?
Eerste wat mij bij deze symptomen te binnen schiet is een gevalletje "bumpsteer".
Als de draagarm en spoorstang niet geheel evenwijdig horizontaal aan elkaar lopen neigt de auto bij in of uit veren naar één kant te gaan sturen en vervolgens weer terug.

Als dit niet het geval is dan zou ik toch nog eens goed kijken naar de algehele uitlijning en de geometrie van de suspensie, staat/slijtage van de banden, rubbers etc.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
RensV
Berichten: 12
Lid geworden op: di 17 jun, 2014 13:06

Re: Wiebellende voorkant

Bericht door RensV »

Sorry mannen voor mijn late reactie. Ik zal de algehele staat eens doornemen van de ophanging/rubbers/uitlijning etc. Thanks for the thoughts!
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”